Ablynx

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Tomskii
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 32

Re: Ablynx

Berichtdoor Tomskii » 08 Jan 2018 13:36

Putbruy schreef:ben benieuwd naar de (her)openingskoersen op euronext en nasdaq straks :D

Stond er eigenlijk ergens wanneer dat is?

DVM_PhD
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 78

Berichtdoor DVM_PhD » 08 Jan 2018 13:37

enzo73 schreef:PB net verschenen:

ABLYNX STRONGLY BELIEVES UNSOLICITED CONDITIONAL PROPOSAL FROM NOVO NORDISK FUNDAMENTALLY UNDERVALUES THE COMPANY AND ITS FUTURE PROSPECTS

FOR IMMEDIATE RELEASE

REGULATED INFORMATION - INSIDE INFORMATION

GHENT, Belgium, 8 January 2018 - Ablynx NV (Euronext Brussels and Nasdaq: ABLX) ("Ablynx" or the "Company") today confirmed that on December 22, 2017 it received an unsolicited conditional proposal from Novo Nordisk A/S (CSE: NOVO B) (NYSE:NVO) ("Novo Nordisk") to acquire all of the outstanding shares of Ablynx for €28.00 (or approximately $33.66[1]) per share in cash and one Contingent Value Right (CVR) linked to two upcoming material events with total potential cash payments over time of up to €2.50 (or approximately $3.01) per share.

The Ablynx Board, with the assistance of financial and legal advisors, and taking into account the interests of all its stakeholders, unanimously concluded that the proposal fundamentally undervalues Ablynx and its strong prospects for continued growth and value creation as it implements its long-term strategic plan of becoming a fully integrated biopharmaceutical company.

Ablynx also confirms that on December 7, 2017, Novo Nordisk made an unsolicited, non-binding and conditional proposal (the "December 7 proposal") to acquire all outstanding shares of Ablynx for €26.75 (or approximately $31.57[2]) per share in cash. Following careful consideration, the Ablynx Board unanimously concluded that the December 7 proposal fundamentally undervalues the Company and its future prospects. Despite this, on December 19, 2017, Novo Nordisk reiterated its commitment to the December 7 proposal.

"After careful consideration, the Ablynx Board of Directors unanimously determined that Novo Nordisk's proposal is not in the best interests of the Company and its shareholders as it fundamentally undervalues caplacizumab, the Ablynx pipeline, platform, technology, people, and know how. The Board sees no merit in ceding control of its assets without full upfront value recognition for shareholders and believes the proposed consideration and a complex instrument like a CVR does not constitute a basis for further discussions at this time," said Dr. Edwin Moses, Chief Executive Officer of Ablynx.

Dr. Moses continued, "With Ablynx's enormous upside, we are focused on executing on opportunities that have the potential to deliver long-term growth and returns and are confident in our ability to create significant value. The very positive results from our HERCULES Phase III study and our two ongoing Phase II studies validate our ability to execute on our plan to deliver meaningful products to patients that address unmet medical needs where there are currently limited or no therapeutic options. In addition to developing our proprietary pipeline, including preparing for the commercial launch of caplacizumab, we are engaged in a number of exciting strategic collaborations with major pharma companies, further validating the potential of our Nanobody platform. We firmly believe the continued execution of this strategic plan will deliver substantially more value to Ablynx shareholders than Novo Nordisk's proposal."

J.P. Morgan is serving as financial advisor to Ablynx and Goodwin Procter LLP and Eubelius CVBA/SCRL are serving as legal counsel.

Zal ik even vertalen in mensentaal:

Moses, CEO van Ablynx: "Bod is een schijntje in vergelijking met de werkelijke waarde van Ablynx, gelieve ons met rust te laten. *** off."

Steven DC
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 103

Berichtdoor Steven DC » 08 Jan 2018 13:40

Sirlander schreef:
Wimpie85 schreef:Is toch logisch dat Ablynx niet wil spreken?

Weten natuurlijk ook goed genoeg dat hun potentieel op termijn vele malen hoger ligt...

Ik ben van mening dat een CEO alle pistes moet openhouden. Lijkt me vreemd dat je njet zegt op iemand die aanbrengt dat hij er meer voor wil geven...

Deze mening deel ik ook volledig. Normaal gezien hou je alle mogelijkheden open. Door gewoon te praten kom je te weten wat de tegenpartij van plan is, waar ze naartoe willen, welke prijs ze willen geven ... Zelfs als je niet bereid bent om je bedrijf te verkopen vind ik het niet verkeerd om dit gesprek aan te gaan. Je komt toch altijd tot bepaalde inzichten, zowel positief als eventueel negatief.

En je kan vermoedelijk op de koop toe alles "verborgen" houden voor de buitenwereld. Nu is Novo waarschijnlijk op hunne Deense teen getrapt waardoor die zeggen: we gooien alles in het openbaar en we binden de kat de bel aan. Want door deze zet komt alles sowieso in een stroomversnelling. Eventueel andere gegadigden moeten hun huiswerk nu sneller maken.

Tenzij - en nu komen we natuurlijk in het speculatieve gedeelte van het verhaal - er inderdaad al achter de schermen gesprekken zijn met een tweede partij. Zoals hier al aangehaald werd in één van de vorige posts, Moses zei dat 2 partijen toch wel nadrukkelijk gereageerd hadden op hun fase 3 goedkeuring, zonder namen te noemen.

Wat indien achter de schermen effectief gesprekken bezig zijn met die andere partij (of één van die twee als Novo er niet bij zat), dan kan ik het misschien wel plaatsen dat ze zeggen "we sturen Novo sowieso wandelen".

Enfin wordt vervolgd want dit is natuurlijk maar een onnozele denkpiste zoals er nu tientallen kunnen verzonnen worden. Ik ben wel benieuwd hoe dit nu verder gaat de komende uren/dagen/weken ...

vogelspotter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2131

Berichtdoor vogelspotter » 08 Jan 2018 13:41

Brea­king :'NEWS."

Ab­lynx: 'Dit bod is te laag'
Bron:"De Tijd."
ArcelorMittal,ASIT biotech,Avantium, Deceuninck,Deutsche Bank,econocom, Euronav, Nyrstar,OneSpan Inc,TomTom, X-Fab.
Verkocht:Petrobras ADR, Weight Watchers,Ahold Delhaize,UCB,SBM Offshore.

Blackbelt
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 213

Berichtdoor Blackbelt » 08 Jan 2018 13:44

OllekeBolleke schreef:Je zult ze vorige week maar van de hand hebben gedaan..........een stommiteit en geen enkel meelij...... :D

Wat is dat nu voor een reactie?
Nog nooit een verkeerde beslissing genomen?

Als je in biotech belegt en je hebt nog nooit geld verloren, dan ben je ofwel een leugenaar of een groentje.

En voor je conclusies trekt, ja ik heb ze, en al een heel tijdje.
Mijn aandelen kunnen ze krijgen boven de 40€.
Wimpie85 liked last!

Obelisk
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 1717

Berichtdoor Obelisk » 08 Jan 2018 13:46

Intussen in de VS: ABLX Pre-market $36* +10.09 +38.94%
Laatst gewijzigd door Obelisk op 08 Jan 2018 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.

buffalo1
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 455

Berichtdoor buffalo1 » 08 Jan 2018 13:46

Guys,gewoon met de voeten op de grond blijven.....alles is strategisch nu!!

Je kant toch moeilijk een bod goedkeuren door een raad van bestuur waarvan Nordisk zelf zegt we kunnen het verhogen na boekonderzoek!!

Rustig achteruit leunen en kijken wat de toekomst brengt......

Trouwens voor degene die al een tijdje het beursgebeuren volgen eigenlijk was dit geen vijandig bod zelfs..........dit was gewoon een openingszet!!!
enzo73 liked last!

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 320

Berichtdoor Wimpie85 » 08 Jan 2018 13:46

Deze reactie vanuit Ablynx zelf is beste wat ons kon overkomen op dit moment! :)
Bussie liked last!

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 624

Berichtdoor Putbruy » 08 Jan 2018 13:47

heb Tigenix ook te 'vroeg' verkocht, pech en geluk horen bij beleggen
in port : vanalles..

Blackbelt
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 213

Berichtdoor Blackbelt » 08 Jan 2018 13:47

Steven DC schreef:
Sirlander schreef:
Wimpie85 schreef:Is toch logisch dat Ablynx niet wil spreken?

Weten natuurlijk ook goed genoeg dat hun potentieel op termijn vele malen hoger ligt...

Ik ben van mening dat een CEO alle pistes moet openhouden. Lijkt me vreemd dat je njet zegt op iemand die aanbrengt dat hij er meer voor wil geven...

Deze mening deel ik ook volledig. Normaal gezien hou je alle mogelijkheden open. Door gewoon te praten kom je te weten wat de tegenpartij van plan is, waar ze naartoe willen, welke prijs ze willen geven ... Zelfs als je niet bereid bent om je bedrijf te verkopen vind ik het niet verkeerd om dit gesprek aan te gaan. Je komt toch altijd tot bepaalde inzichten, zowel positief als eventueel negatief.

En je kan vermoedelijk op de koop toe alles "verborgen" houden voor de buitenwereld. Nu is Novo waarschijnlijk op hunne Deense teen getrapt waardoor die zeggen: we gooien alles in het openbaar en we binden de kat de bel aan. Want door deze zet komt alles sowieso in een stroomversnelling. Eventueel andere gegadigden moeten hun huiswerk nu sneller maken.

Tenzij - en nu komen we natuurlijk in het speculatieve gedeelte van het verhaal - er inderdaad al achter de schermen gesprekken zijn met een tweede partij. Zoals hier al aangehaald werd in één van de vorige posts, Moses zei dat 2 partijen toch wel nadrukkelijk gereageerd hadden op hun fase 3 goedkeuring, zonder namen te noemen.

Wat indien achter de schermen effectief gesprekken bezig zijn met die andere partij (of één van die twee als Novo er niet bij zat), dan kan ik het misschien wel plaatsen dat ze zeggen "we sturen Novo sowieso wandelen".

Enfin wordt vervolgd want dit is natuurlijk maar een onnozele denkpiste zoals er nu tientallen kunnen verzonnen worden. Ik ben wel benieuwd hoe dit nu verder gaat de komende uren/dagen/weken ...

Je kan hier tientallen scenario's bij bedenken.
Feit is, Ablynx staat op de beurs, en dan kunnen ze niet zomaar doen wat ze willen om insider trading te vermijden.

Het is een hele wetenschap om te bepalen welke informatie wanneer publiek moet en kan worden gemaakt.