Sofina
Laatste artikelen op Beursig.com
Favoriete aandelen AEX en BEL20 +11% in 3 maanden
Stille periode bij beleggen op de beurs, wat is dit precies?
Timing met beleggen in combinatie met irrationele ...
Volg Beursig.com

-
- Forum actieveling
- waarderingen: 165
Re: Sofina
soms denk ik, ik zwier al die onnozel fondsen met hun 'paar procenten' buiten en vervang ze door sofina die ons grandioos door de corona gebracht heeft. Steek er het geld van een huis in en vijf jaar later kunt ge twee huizen kopen.
Lieve16 liked last! Life sucks, full of misery and lonelinnes, boring but for all much too short!!
Mooie bedenking Sweetheart. En wat een mooie accountnaamSweetheart schreef: ↑29 jan 2021 15:53soms denk ik, ik zwier al die onnozel fondsen met hun 'paar procenten' buiten en vervang ze door sofina die ons grandioos door de corona gebracht heeft. Steek er het geld van een huis in en vijf jaar later kunt ge twee huizen kopen.

-
- Forum actieveling
was deze morgen op radio 1 een programma over beleggen nav dat hele gamestop gedoe. Sofina werd daar in de hemel geprezen
t zal wat geholpen hebben vandaag 

Life sucks, full of misery and lonelinnes, boring but for all much too short!!
Ferm kapitaalkrachtig publiek bij Radio 1! 1/3 meer volume vandaag in vergelijking met het 10-daags gemiddelde. Aan de startkoers van €269 geeft dit een extra €1.2 mio.Sweetheart schreef: ↑01 feb 2021 18:22was deze morgen op radio 1 een programma over beleggen nav dat hele gamestop gedoe. Sofina werd daar in de hemel geprezent zal wat geholpen hebben vandaag
![]()

Alle gekheid op een stokje, ik heb ook even zitten zoeken naar koersaanjagers & niet direct 1 oorzaak gevonden waarom ze zoveel meer stijgen dan aandelenmarkt algemeen. Iemand die wel weet waar het aan kan liggen?
Cash: 7%
ETF: 53% (IWDA, IWDE, IUSN, USTE, IEAM, EMQQ WHEA)
Stocks: 35% (ABI, AD, AGES, AMBO, ARGX, ASMI, BABA, FB, GOLD, GOOG, MLXS, ONTEX, PRX, SOF)
Crypto: 5% (BTC, ETH, ADA, LINK, SNX)
ETF: 53% (IWDA, IWDE, IUSN, USTE, IEAM, EMQQ WHEA)
Stocks: 35% (ABI, AD, AGES, AMBO, ARGX, ASMI, BABA, FB, GOLD, GOOG, MLXS, ONTEX, PRX, SOF)
Crypto: 5% (BTC, ETH, ADA, LINK, SNX)
-
- Forum actieveling
geen idee, waarschijnlijk zal 1 van hun bedrijven waar ze inzitten goed gescoord hebben, maar bij Sofina is dat niet zo gemakkelijk na te gaan dan bij prosus
De stijging was al ingezet voor het radio programma.

Voetjes op de grond houden aub.Sweetheart schreef: ↑29 jan 2021 15:53Steek er het geld van een huis in en vijf jaar later kunt ge twee huizen kopen.
Dat zinnetje werd al meer dan genoeg gebruikt voor aandelen (bedrijven) die intussen al in de afgrond getuimeld zijn of zelfs failliet zijn (wat ik met Sofina inderdaad niet zie gebeuren).
-
- Forum actieveling
goh ik vergelijk gewoon het gemiddeld rendement van een huis of een gemiddeld rendement van een fonds met de prestatie van sofina.nete schreef: ↑01 feb 2021 18:53Voetjes op de grond houden aub.Sweetheart schreef: ↑29 jan 2021 15:53Steek er het geld van een huis in en vijf jaar later kunt ge twee huizen kopen.
Dat zinnetje werd al meer dan genoeg gebruikt voor aandelen (bedrijven) die intussen al in de afgrond getuimeld zijn of zelfs failliet zijn (wat ik met Sofina inderdaad niet zie gebeuren).
Sta je dan niet met je voeten op de grond??? Of mag je enkel huizen kopen ipv. te beleggen?
Sofina is eigenlijk een fonds. Maar om nu ineens te beweren dat ze op 5 jaar verdubbelen...
Ze doen het heel goed, maar in deze periode moet je al behoorlijk wat fout doen om geld te verliezen op de beurs.
Het gratis geld vloeit blijkbaar vlotjes door naar de beurzen, en Sofina pakt er de juiste golven uit, maar goed geholpen door ‘tailwind’.
In elk geval, je geld in Sofina steken is minder werk dan een huis verhuren.
Ze doen het heel goed, maar in deze periode moet je al behoorlijk wat fout doen om geld te verliezen op de beurs.
Het gratis geld vloeit blijkbaar vlotjes door naar de beurzen, en Sofina pakt er de juiste golven uit, maar goed geholpen door ‘tailwind’.
In elk geval, je geld in Sofina steken is minder werk dan een huis verhuren.
-
- Forum actieveling
de laatste tien jaar verdubbelen ze om de vijf jaar.
Dat is natuurlijk geen garantie voor de toekomst natuurlijk.
Zitten fondsen ook in private equities?
Dat is natuurlijk geen garantie voor de toekomst natuurlijk.
Zitten fondsen ook in private equities?