Sofina

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

pnobels
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 50

Sofina

Bericht door pnobels »

Vandaag ingestapt voor lange termijn. Sofina heeft een mooie defensieve spreiding (ik zou durven zeggen dat het trekjes van een fonds heeft) en is (nog steeds) serieus ondergewaardeerd. Nadeel : t'stijgt ook niet snel. Is dus echt voor de 'lange termijn'. Mooi dividend als zoethoudertje. Volgens mij op dit moment een betere optie dan allerlei individuele aandelen, waarvan toch een pak op waarderingen staan waar ik 'stop' op zeg... :o

Ter info :
http://www.dierickx.be/cgi/DLA/HTML_DLA ... yle=Advies

koe_lio
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 82

Re: Sofina

Bericht door koe_lio »

Iemand idee wat er met Sofina aan de hand is? Stijgt de laatste tijd hevig,voor Sofina dan toch, en ze blijven ook aandelen inkopen. Ik hou ze nog wat rustig bij.

aerts2000
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 33

Bericht door aerts2000 »

http://www.unquote.com/southern-europe/ ... r-privalia" onclick="window.open(this.href);return false;

http://economia.elpais.com/economia/201 ... 82208.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Sofina ziet kansen in Spanje... 8-)

Gaahl
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 12

Bericht door Gaahl »

Buiten mezelf en arendsoog volgt waarschijnlijk niemand dit aandeel? 8-) :)

Soit, juist gezien dat het nu al aan bijna 74 staat en de laatste stijgt het aandeel ook quasi iedere dag. Mijn dividend heb ik ondertussen al ruimschoots terugverdiend!

Volume vandaag: 62800 stuks. Normaal max 10.000 dacht ik?

Wie is er hier sofina's aan het opkopen? :o
Port: Bekaert, Barco, Com Des Alp, CMB, Delhaize, GBL, Sofina, Ter Beke, Tig.

bergenendalen
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 1

Bericht door bergenendalen »

[quote="tosca"][quote="Gaahl"]Buiten mezelf en arendsoog volgt waarschijnlijk niemand dit aandeel? 8-) :)

Er zijn nog volgers van zowel Henex als Sofina, echter de communicatie van beide bedrijven is zo summier :-(
Maar kwaliteit is er zeker, en de koersen doen het verre van slecht de laatste tijd. Houden zo

aerts2000
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door aerts2000 »

Gaahl schreef:Buiten mezelf en arendsoog volgt waarschijnlijk niemand dit aandeel? 8-) :)

Soit, juist gezien dat het nu al aan bijna 74 staat en de laatste stijgt het aandeel ook quasi iedere dag. Mijn dividend heb ik ondertussen al ruimschoots terugverdiend!

Volume vandaag: 62800 stuks. Normaal max 10.000 dacht ik?

Wie is er hier sofina's aan het opkopen? :o

Excuses!, ik ben een aandeelhouder en dus volger sinds 1984 ...

En wie is hier aan het opkopen? : ...

http://www.sofina.be/pdf/CNL20130517.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

De Wereld
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1009

Bericht door De Wereld »

Je kan Sofina vergelijken met Gimv, maar Gimv ondersteunt meestal de niet-beursgenoteerde bedrijven of ben ik verkeerd?

Lukang
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 900

Bericht door Lukang »

Ik volg sofina ook al een tijdje en vind het een veilig aandeel zoals de meeste holdings.Ik zou het graag kopen aan enkele euros onder eur 70 maar het is al een ganse tijd niet onder de eur 70 gezakt.Degelijk en stijgend dividend.
Eind 2012 was de intrinsieke waarde eur 108,69 er is wel nog wat ruimte om te stijgen.Ik hou ze in de gaten en hopelijk voor mij zakken ze in een slecht beursklimaat nog eens tot rond eur 70.Ik ga maandag toch maar een langlopend aankooporder zetten aan eur 71,05, we zien wel wat het wordt.
http://www.dierickx.be/cgi/DLA/HTML_DLA ... yle=Advies" onclick="window.open(this.href);return false;
abi ackb ags agfb ad cs boka dbk dieg engi rf evs gimb gsk immo inga kbc nn nokia nyr pfe prox rou solb tit tnet tinc vtrs xior save cofb immo unc gsk gblb prx nel vow3 bar una en fondsen

aerts2000
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door aerts2000 »

Iemand een idee van de intrinsieke waarde van moerderholding Henex?

Lukang
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 900

Bericht door Lukang »

Sofina (laatste aanpassing op 04/07/2013 om 17:37)
De regering besliste, bij de recente begrotingscontrole, om de regeling rond definitief belaste inkomsten (DBI) , te verstrengen.
Dividenden uit participaties kleiner dan 10% zouden niet meer in aanmerking komen voor het regime van DBI, waardoor de dividenden uit deze participaties onderworpen worden aan 33,99% vennootschapsbelasting, waar ze vroeger tegen 5% belast werden als de participatie groter was dan € 2,5 miljoen.
Het overgrote deel van de portefeuille van Sofina valt hieronder, wat de belastingdruk gevoelig kan verhogen.
Het uiteindelijke impact van de maatregel hangt sterk af van de reactie van het management van Sofina. Niets verplicht de groep immers om de portefeuille onveranderd te laten

(Dierickx-leys)
abi ackb ags agfb ad cs boka dbk dieg engi rf evs gimb gsk immo inga kbc nn nokia nyr pfe prox rou solb tit tnet tinc vtrs xior save cofb immo unc gsk gblb prx nel vow3 bar una en fondsen

Plaats reactie