Payton Planar

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
rikvanlooy
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 61

Re: Payton Planar

Berichtdoor rikvanlooy » 06 Jul 2019 11:48

Riverbasin schreef:Ik heb hier ook al meerdere discussies over gehad vandaag en gisteren, veel mensen vinden dat ik alsnog de roerende voorheffing moet ingeven op de persoonsbelasting. Maar Binck en ING vertellen mij dat een in België geregistreerde instantie de schuldenaar is van de roerende voorheffing en niet de effecthouder. Omdat dit nog niet genoeg was om de meeste te overtuigen, heb ik ook nog eens mijn FOD Registratie kantoor gecontacteerd, om te vragen of ik aansprakelijk gehouden kan worden voor niet geinde roerende voorheffing door een vergetelheid van mijn in België geregistreerde broker. Ik wacht hier nog op een antwoord.

Ik begrijp dit dus echt niet. Waarom slapende honden wakker maken ? De fiscus en Febelfin weten zelf ook niet wanneer er Belgische RV dient afgehouden te worden. De Belgische wetgeving (inclusief dubbelbelastingsverdragen) is te vaag of te ingewikkeld (wat buitenlandse bedrijven betreft). Dat is ook de reden waarom bijna alle banken en beurshuizen 30 % RV inhouden, zelfs als ze eigenlijk weten dat ze dit niet zouden mogen doen.

Je kunt aan de fiscus ook eens gaan vragen waarom Binck geen 30 % RV afgehouden heeft op de spin off van Unitronics (Utron) nu dat je toch bezig bent ? Dit bizar masochistisch gedrag stoort mij verschrikkelijk.

powered by Surfing Waves

Riverbasin
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 5

Berichtdoor Riverbasin » 06 Jul 2019 11:52

Ik vrees dat er echt nog mensen in de problemen gaan komen... gewoon omdat ze een goedkope buitenlandse broker hebben maar er te weinig van af weten.

Tradersonly, recent lynx geworden en de giro is in feite allemaal interactive brokers, en dus gevestigd in het verenigd koninkrijk. Dat is ook wat je moet ingeven als je je buitenlandse rekening meld bij de nationale bank. Wat VERPLICHT is. En al je dividenden of transacties, moet je per kwartaal melden. Ik geloof dat de giro wel een optie heeft waar ze dit voor jou doen. Ik stel me steeds de vraag of het dat allemaal wel waard is. Misschien voor een trader wel, maar voor een lange termijn investeerder met weinig transacties is het toch allemaal erg omslachtig. En ik denk dat je dan ook snel de service mist.

Riverbasin
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor Riverbasin » 06 Jul 2019 11:58

rikvanlooy schreef:Ik begrijp dit dus echt niet. Waarom slapende honden wakker maken.....
Je kunt aan de fiscus ook eens gaan vragen waarom Binck geen 30 % RV afgehouden heeft op de spin off van Unitronics (Utron) nu dat je toch bezig bent ? Dit bizar masochistisch gedrag stoort mij verschrikkelijk.

Ik heb helemaal geen effecten vernoemd. Ik heb de vraag gesteld zoals ze er staat.. en daar doe ik mezelf helemaal geen pijn mee. En jou ook niet.

Ik betaal belastingen verder trouwens altijd met een glimlach, misschien niet altijd efficiënt maar wel nodig. Ik zou het jammer vinden als die infrastructuur waarover die hybrides rijden of dat militair materiaal waar Paytons producten in verwerkt zitten plots allemaal zou verdwijnen.

Lilly
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 2

Berichtdoor Lilly » 06 Jul 2019 12:28

Ik had gehoopt dat ze zich vergist hadden. :P
De verantwoordelijkheid ligt blijkbaar toch bij hen :twisted:

Fizmo
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 199

Berichtdoor Fizmo » 06 Jul 2019 17:38

Riverbasin schreef:Ik vrees dat er echt nog mensen in de problemen gaan komen... gewoon omdat ze een goedkope buitenlandse broker hebben maar er te weinig van af weten.

Tradersonly, recent lynx geworden en de giro is in feite allemaal interactive brokers, en dus gevestigd in het verenigd koninkrijk. Dat is ook wat je moet ingeven als je je buitenlandse rekening meld bij de nationale bank. Wat VERPLICHT is. En al je dividenden of transacties, moet je per kwartaal melden. Ik geloof dat de giro wel een optie heeft waar ze dit voor jou doen. Ik stel me steeds de vraag of het dat allemaal wel waard is. Misschien voor een trader wel, maar voor een lange termijn investeerder met weinig transacties is het toch allemaal erg omslachtig. En ik denk dat je dan ook snel de service mist.

De Giro is geen broker uit het VK maar een Nederlandse broker.

Riverbasin
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor Riverbasin » 06 Jul 2019 18:01

Ah ja klopt degiro zijn ex binck werknemers zeker. In ieder geval voor linx is het wel zo, dat is seulement een platform

rikvanlooy
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 61

Berichtdoor rikvanlooy » 08 Jul 2019 10:53

Riverbasin schreef:Blijkbaar was er een discussie tussen Binck en een tussenpersoon vermoedelijk Nagelmackers over de in te houden bron heffing. De FSMA wist me ook te vertellen dat Binck bewust geen Belgische roerende voorheffing afhield omdat ze hierover een akkoord hebben met de NBB voor Payton Planar.

De tussenpersoon is ABN Amro. Die laatste heeft waarschijnlijk meer interesse in AXA Bank België dan in het "goed doen van hun werk". Het heeft niets met de belastingen te maken.

doorwinterd
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 279

Berichtdoor doorwinterd » 09 Jul 2019 00:04

wimilio liked last!
When you walk in golden halls you get to keep the gold that falls.

tsuretie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 758

Berichtdoor tsuretie » 09 Jul 2019 10:37

doorwinterd schreef:https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001291602

(voorlaatste)

Mijn hebreeuws is niet te best, dan maar even door Google Translate gedraaid :-)

De keuze van Moore Investment House: Payton Industries

Peyton (6.1)
(PAYTON PLANAR MAGNETICS) produceert transformatoren voor diverse industrieën, en is genoteerd aan Euronext Paris België ter waarde van 105 miljoen euro (moederbedrijf, Payton Industries (5700 -0.11%)
, Verhandeld in Tel Aviv ter waarde van NIS 386 miljoen).

Nir Sarfati, Director of Research Department, Mor Investment House:

Peyton is 's werelds toonaangevende speler in het ontwerpen en produceren van transformatoren voor communicatiebedrijven, industrie en militaire en medische bedrijven. In tegenstelling tot gewone transformatoren we weten allemaal elektrische huishoudelijke apparaten, transformatoren Hflanrim immigranten 2x en 3x soms zelfs gewone transformatoren, maar profiteren van het gewicht en een zeer laag volume, een hogere efficiëntie bij het omzetten van elektriciteit en warmte-afvoer laag. Tot voor kort werden ze aangetroffen in veeleisende industrieën zoals passagiersvliegtuigen, medische apparatuur, elektrische treinen en meer.

Nir Sarfati, directeur onderzoek, Mor Investment House / Photo: Boaz Sarfati,
Nir Sarfati, directeur onderzoek, Mor Investment House / Photo: Boaz Sarfati,

De afgelopen jaren zijn er twee gigantische markten geopend voor Python: de eerste is de snelgroeiende markt voor elektrische voertuigen. Bijvoorbeeld, Delphi, Tir eerste fabrikant in het veld, voorspelt groei van 50% in de verkoop van elektrische aandrijfsystemen in de tweede helft van 2019 en in 2020. In een elektrisch voertuig zijn ruimtebeperkingen, gewicht en vermogenomzettingsefficiëntie van cruciaal belang, vooral in het licht van mileage anxiety, dus flanner-transformators worden gebruikt. In het eerste kwartaal van dit jaar steeg Peyton haar raamovereenkomsten met fabrikanten van elektrische aandrijfsystemen voor voertuigen 46.000.000-74.000.000 2025.

De tweede markt die de mogelijkheid biedt voor Python is datacenters voor cloudreuzen (Google, Facebook, Alibaba, etc.). De gemiddelde serverfarm van Google verbruikt elektriciteit als een kleine krachtcentrale en werkt 24/7. Daarom levert zelfs een besparing van 2% of 3% in elektriciteit de investering in een flannery-transformator binnen een korte tijd op. De grootste klant is een bedrijf dat datacenters maakt voor de cloudreuzen, en de transformatoren van Python bevinden zich al in het datacenter van actrices zoals Google. Met de groei van kunstmatige intelligentie, die elektriciteit verbruikt bij hogere vermogensniveaus dan conventionele, schatten we de vraag naar planaire transformatoren te verhogen.

Het bedrijf wordt verhandeld op Euronext België en het moederbedrijf in Tel Aviv. Hoewel de eerste helft van 2019 zal naar verwachting relatief zwak, als gevolg van de spijsvertering van de rekencapaciteit van de wolk :D en inkrimping spelers in de auto-industrie te zijn, hebben de trends bijgedragen tot een toename in de verkoop van de Phaeton zijn waarschijnlijk vele jaren duren onze beoordeling. Het bedrijf geniet een reputatie als een deskundige boetiek in de branche en heeft ervaring opgebouwd, en is in feite de leider van de Flanners-transformatoren.

Bovendien maakt het veeleisende karakter van de producten van het bedrijf het moeilijk voor goedkope concurrenten uit het oosten om te concurreren.
Naar onze mening, zijn de controlerende aandeelhouders van Python niet willen het nu verkopen, maar in het licht van de andere transacties in de industrie (pulse verworven op een veelvoud van 17 op het bedrijfsresultaat), Peyton (Euronext) produceert contant geld en momenteel verhandeld tegen een veelvoud van 8, de operationele winst (na aftrek van cash) van 2018, kan worden aangeboden aan eigenaren De besturing zal het moeilijk vinden om te weigeren. :?: :?:
Gekko4ever liked last!
Payton Planar, Resilux, Bpost, Norcros,Ter Beke. Cash 45 %

tsuretie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 758

Berichtdoor tsuretie » 09 Jul 2019 10:58

Laatste alinea lees ik toch als : Payton noteert @ 8 keren de operationele winst, terwijl 17 een gangbare norm is, in die sector. Dus mag Payton vroeg of laat wel een overname bod verwachten, iets wat de "besturing" :D (de RVB ) dus, moeilijk zal kunnen weigeren ... :o
Payton Planar, Resilux, Bpost, Norcros,Ter Beke. Cash 45 %

Tijdelijke promo tot 31 augustus:

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers, profiteer van minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en abonneer op uw favoriete onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen