Payton Planar

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

Filoe
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 48
Contacteer:

Re: Payton Planar

Bericht door Filoe » 04 jul 2019 15:22

Jens, PP zegt alleen wat ZIJ verplicht zijn in te houden volgens het belastingverdrag met België. Ik denk dat men in Israël normaal 25% afhoudt maar het is voor hun aandeelhouders (wij dus) voordeliger er maar 15% af te houden omdat ze weten dat er normaal hier nog eens 30 af gaat (het dubbel belastingtarief). Zij zeggen NIET wat de fiscus hier er bovenop nog mag of moet afhouden. PP heeft daar ook niets mee te maken. Je kan natuurlijk ook aan Binck gaan vragen waarom zij die 30% niet afhouden maar ik zou je dat niet aanraden. Geniet gewoon van je hoger dividend!

powered by Surfing Waves

rikvanlooy
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 65
Contacteer:

Bericht door rikvanlooy » 04 jul 2019 16:44

Filoe schreef:Je kan natuurlijk ook aan Binck gaan vragen waarom zij die 30% niet afhouden maar ik zou je dat niet aanraden. Geniet gewoon van je hoger dividend!
Mag ik jullie vragen om niet zo idioot te zijn om te vragen aan Binck waarom ze geen 30 % RV afhouden ? Dat zou dus gewoon te stom zijn voor woorden. Jullie kunnen ook altijd vragen aan de Belgische fiscus om je kadastraal inkomen aan te passen (= enorm verhogen). Dat is even slim.
josymar liked last!

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3942
Contacteer:

Bericht door jens_dev » 04 jul 2019 18:17

Het is echt niet alsof Binck dat 'vergeet' te doen hoor. Ze houden bij mij overal 30% in, behalve voor Payton Planar (:
@Filoe: ik blijf bij wat ik heb gezegd.
tsuretie liked last!
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

tsuretie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 764
Contacteer:

Bericht door tsuretie » 04 jul 2019 18:39

jens_dev schreef:Het is echt niet alsof Binck dat 'vergeet' te doen hoor. Ze houden bij mij overal 30% in, behalve voor Payton Planar (:
@Filoe: ik blijf bij wat ik heb gezegd.
Ik krijg een déjà vu met vorig jaar. Diezelfde discussie, eens te meer. ;)
Payton Planar, Resilux, Bpost, Norcros,Ter Beke. Cash 45 %

Invstr
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 36
Contacteer:

Bericht door Invstr » 05 jul 2019 16:22

Bericht van mijn broker nadat ik vroeg of het niet 15% is:

Geachte heer,

Door de manier waarop de communicatie van Payton Planar geformuleerd is lijkt het namelijk dat de 15% verlaagde bronheffing zonder meer wordt toegepast, wat helaas niet het geval is.

Het klopt inderdaad dat er een dubbel belastingverdrag bestaat tussen België en Israël waarin een treaty tarief van 15% werd afgesproken.
Het is echter niet zo dat een treaty tarief automatisch wordt toegepast op elk dividend.
Hiervoor moet aan bepaalde voorwaarden voldaan worden en moeten de nodige documenten in orde gebracht worden, dit alles wordt vastgelegd in een procedure die vooropgesteld wordt door de Israëlische belastingadministratie.

KBC-Bolero biedt voor een aantal landen de treaty service aan maar helaas niet voor Israël

jens_dev
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door jens_dev » 05 jul 2019 16:32

Stap gerust over naar Binck. Het nettodividend ligt hier 43% hoger! Je moet er wel een maand langer op wachten (:
wimilio liked last!

Riverbasin
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 11
Contacteer:

Bericht door Riverbasin » 05 jul 2019 21:03

Ik heb eind juni een klacht ingediend tegen BinckBank bij de FSMA voor het niet uitbetalen van het Payton planar dividend.
De FSMA heeft alle partijen hierop gecontacteerd inclusief Payton, Blijkbaar was er een discussie tussen Binck en een tussenpersoon vermoedelijk Nagelmackers over de in te houden bron heffing. De FSMA wist me ook te vertellen dat Binck bewust geen Belgische roerende voorheffing afhield omdat ze hierover een akkoord hebben met de NBB voor Payton Planar.

Ik heb hier ook al meerdere discussies over gehad vandaag en gisteren, veel mensen vinden dat ik alsnog de roerende voorheffing moet ingeven op de persoonsbelasting. Maar Binck en ING vertellen mij dat een in België geregistreerde instantie de schuldenaar is van de roerende voorheffing en niet de effecthouder. Omdat dit nog niet genoeg was om de meeste te overtuigen, heb ik ook nog eens mijn FOD Registratie kantoor gecontacteerd, om te vragen of ik aansprakelijk gehouden kan worden voor niet geinde roerende voorheffing door een vergetelheid van mijn in België geregistreerde broker. Ik wacht hier nog op een antwoord.

IN IEDER GEVAL, Binck bank heeft bewust geen roerende voorheffing ingehouden. Sterker nog binck heeft de 10% (25-15) voorgeschoten aan zijn klanten en gaat deze nu via juridische weg terug vorderen van de tussenpersoon. Andere brokers zouden direct akkoord gegaan zijn en hebben hun klanten 15% en 30% afgehouden, en ik denk dus dan ook nog iets in hun zak gestoken :think:
Keeperke liked last!

jens_dev
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door jens_dev » 05 jul 2019 21:40

Exact zoals ik zei dus. De grootbanken hebben geen enkele moeite gedaan en voor de veiligheid 30% afgehouden. Op die manier konden ze nooit iets fout doen. Binck komt hier eigenlijk heel goed uit. Ik heb dan wel een maand langer moeten wachten, mijn dividend is netto een stuk hoger door de volharding van Binckbank.

Bedankt voor de info River!

Wat je vraag aan de fiscus betreft: dit is inderdaad een zaak tussen je broker (voor zover Belgisch) en de fiscus. Wij zijn als particulier nooit verantwoordelijk voor eventuele fouten. Je kan op beide oren slapen.

Lilly
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 3
Contacteer:

Bericht door Lilly » 06 jul 2019 09:30

Hoe weet je of je broker Belgisch is? Tradersonly houdt bij mij nergens Belgische RV af...

jens_dev
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door jens_dev » 06 jul 2019 10:23

Dan is je vraag beantwoord hé Lilly.

De bank moet een Belgische vestiging hebben en een Belgische website (.be). DeGiro is bv. ook een Nederlandse bank (cf. Tradersonly).

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie