Payton Planar

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

koe_lio
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 37
Contacteer:

Re: Payton Planar

Bericht door koe_lio » 02 jul 2019 17:18

Maand na datum en nog steeds geen Payton dividend bij Binck ontvangen...

powered by Surfing Waves

Filoe
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 48
Contacteer:

Bericht door Filoe » 03 jul 2019 10:50

Oei, en welke uitleg hebben ze daarvoor? Dat is wel heel raar.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3598
Contacteer:

Bericht door Beheerder » 03 jul 2019 11:11

Filoe schreef:Oei, en welke uitleg hebben ze daarvoor? Dat is wel heel raar.
Zie de vorige pagina ;)
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3946
Contacteer:

Bericht door jens_dev » 04 jul 2019 11:48

koe_lio schreef:Maand na datum en nog steeds geen Payton dividend bij Binck ontvangen...
Ik heb het dividend vandaag ontvangen. En er wordt opnieuw een eenmalige bronbelasting van 15% ingehouden.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Invstr
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 36
Contacteer:

Bericht door Invstr » 04 jul 2019 11:52

jens_dev schreef:
koe_lio schreef:Maand na datum en nog steeds geen Payton dividend bij Binck ontvangen...
Ik heb het dividend vandaag ontvangen. En er wordt opnieuw een eenmalige bronbelasting van 15% ingehouden.
Bij mij toch wel eerst 15% en dan 30%..

jens_dev
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door jens_dev » 04 jul 2019 12:24

Dan zou ik eens klagen bij je bank want ik denk dat Binck hier correct is.

"The dividend is submitted to one single tax of 15%. Accordingly, the gross dividend of USD 0.3 per share leads to a net dividend of USD 0.255 per share. The rate of the above tax deduction is with accordance to tax treaties between Israel and the country of residence of the shareholder (Belgium)."

Filoe
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Filoe » 04 jul 2019 12:58

Ik heb contact opgenomen met mijn beursmakelaar en blijkbaar hebben jullie allemaal gelijk. De reden waarom de ene wél 30% wordt afgehouden en de andere niet (dus enkel de gereduceerde bronbelasting) blijkt te liggen aan het feit dat Binck bank een Nederlandse bank is die werkt volgens de Nederlandse wetgeving. In Nederland wordt (als ik mij niet vergis) geen roerende voorheffing geheven op aandelen (maar wel jaarlijkse meerwaarde belasting). Daarom rekent Binck bank ook geen 30% roerende voorheffing aan. Belgische banken rekenen wél 30% roerende voorheffing aan. Ik vind dat wel een beetje raar want in principe zouden we dan in Luxemburg toch ons couponnetjes kunnen laten knippen? Want het al dan niet aanrekenen van de roerende voorheffing zou dan te maken hebben met de oorsprong van de bank en niet met de belastingplicht van de inwoner van het land waar die zijn of haar portefeuille zich bevindt. Zelf betaal ik dus 2X belasting: 15% aan de bron en nog eens 30% in België. Toch wel raar allemaal... :?
Enfin, mijn beursmakelaar ging het eens nakijken en mij terug contacteren. Ik zal de uitleg posten.

Invstr
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 36
Contacteer:

Bericht door Invstr » 04 jul 2019 13:48

Filoe schreef:Ik heb contact opgenomen met mijn beursmakelaar en blijkbaar hebben jullie allemaal gelijk. De reden waarom de ene wél 30% wordt afgehouden en de andere niet (dus enkel de gereduceerde bronbelasting) blijkt te liggen aan het feit dat Binck bank een Nederlandse bank is die werkt volgens de Nederlandse wetgeving. In Nederland wordt (als ik mij niet vergis) geen roerende voorheffing geheven op aandelen (maar wel jaarlijkse meerwaarde belasting). Daarom rekent Binck bank ook geen 30% roerende voorheffing aan. Belgische banken rekenen wél 30% roerende voorheffing aan. Ik vind dat wel een beetje raar want in principe zouden we dan in Luxemburg toch ons couponnetjes kunnen laten knippen? Want het al dan niet aanrekenen van de roerende voorheffing zou dan te maken hebben met de oorsprong van de bank en niet met de belastingplicht van de inwoner van het land waar die zijn of haar portefeuille zich bevindt. Zelf betaal ik dus 2X belasting: 15% aan de bron en nog eens 30% in België. Toch wel raar allemaal... :?
Enfin, mijn beursmakelaar ging het eens nakijken en mij terug contacteren. Ik zal de uitleg posten.
Welke beursmakelaar heb je?

jens_dev
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door jens_dev » 04 jul 2019 14:06

Filoe schreef:De reden waarom de ene wél 30% wordt afgehouden en de andere niet (dus enkel de gereduceerde bronbelasting) blijkt te liggen aan het feit dat Binck bank een Nederlandse bank is die werkt volgens de Nederlandse wetgeving.
Sorry, maar dat is klinkklare onzin. Een buitenlandse bank die in België actief is, moet gewoon de Belgische wetgeving toepassen. En Binck houdt overal 30% in, behalve op Payton Planar. Je beursmakelaar heeft je gewoon met een kluitje in het riet gestuurd. Ik zal je ook zeggen waarom: omdat het voor de bank veiliger is om die 30% in te houden en/of omdat hij niet de moeite heeft gedaan om uit te zoeken hoe het zit met dat belastingverdrag. De communicatie van Payton Planar is heel duidelijk. Wijs jullie bank hierop als die onterecht 30% inhoudt.

Filoe
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Filoe » 04 jul 2019 15:10

Ja, dat dacht ik ook al maar ondertussen heb ik telefoon gehad van mijn beursmakelaar die het even heeft opgezocht en het is idd. zo dat elke financiële instelling in België verplicht is die 30% roerende voorheffing in rekening te brengen. Wat betreft Binck bank: gewoon zwijgen en ze laten doen. Diegenen die de voorheffing niet hoefden te betalen drinken er maar een extra pintje mee zou ik zo zeggen. ;)

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie