Payton Planar

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

Erico
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 7

Re: Payton Planar

Berichtdoor Erico » 12 Feb 2019 17:02

ourasi schreef:Ik verwacht dat de omzet van Payton in 2018 rond de 50 miljoen usd zal liggen. De vraag is voor mij in welk jaar we de 100 miljoen usd zullen bereiken.

Ik vermoed dat we inderdaad rond de 50 miljoen USD omzet gaan uitkomen. Als je de presentatie van Payton Industries van eind oktober 2018 bekijkt, merk je op p. 15 dat ze zelf doodleuk de omzet van de eerste jaarhelft x2 doen en uitkomen op 44 miljoen USD. Welnu ik verzeker jullie dat ze dit niet zouden doen in een presentatie, als ze niet zeker zijn dat ze die omzet met de vingers in de neus zouden halen. Zo ken ik het management en ik vermoed dat een aantal leden van het forum dat kunnen bevestigen.
Presentatie: https://www.euronext.com/en/cpr/payton- ... esentation

powered by Surfing Waves

ourasi
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 354

Berichtdoor ourasi » 13 Feb 2019 17:07

De spelletjes met de koers kunnen nog een zestal weken voortgaan. Op basis van de backlog en de omzet en winst die het volgend halfjaar van de laatste twee jaar kan men een extrapolatie maken van de verwachte omzet en winst in de tweede helft van 2018.

De omzet zal dan boven 30 miljoen usd uitkomen en de winst tussen de 8,5 en 9 miljoen usd bedragen. Voor het boekjaar 2018 komen we dan uit op een omzet van 52 à 53 miljoen usd en een winst rond 14 miljoen usd.

Binnen zes weken kunnen we deze extrapolatie vergelijken met de werkelijke cijfers.
wimilio liked last!

poorinvestor
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 105

Berichtdoor poorinvestor » 15 Feb 2019 01:25

Dat order in ask zal wel sneuvelen,zeker weten.
De traantjes zullen nog wel komen of hebben al geweest voor wie de afgelopen jaren verkocht. :clap:

rikvanlooy
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 61

Berichtdoor rikvanlooy » 15 Feb 2019 10:30

poorinvestor schreef:Dat order in ask zal wel sneuvelen,zeker weten.
De traantjes zullen nog wel komen of hebben al geweest voor wie de afgelopen jaren verkocht. :clap:

De laatste tijd wordt er stevig verkocht (volume). Laten we hopen dat dit geen voorbode is van slecht nieuws.

Forza Azzurra
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 3

Berichtdoor Forza Azzurra » 15 Feb 2019 16:08

rikvanlooy schreef:

De laatste tijd wordt er stevig verkocht (volume). Laten we hopen dat dit geen voorbode is van slecht nieuws.

Er wordt stevig verkocht bij een stijgende koers? M.i. wordt er dan nog steviger gekocht ;-)
Keeperke liked last!

Forza Azzurra
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 3

Berichtdoor Forza Azzurra » 15 Feb 2019 16:10

ourasi schreef:De spelletjes met de koers kunnen nog een zestal weken voortgaan. Op basis van de backlog en de omzet en winst die het volgend halfjaar van de laatste twee jaar kan men een extrapolatie maken van de verwachte omzet en winst in de tweede helft van 2018.

De omzet zal dan boven 30 miljoen usd uitkomen en de winst tussen de 8,5 en 9 miljoen usd bedragen. Voor het boekjaar 2018 komen we dan uit op een omzet van 52 à 53 miljoen usd en een winst rond 14 miljoen usd.

Binnen zes weken kunnen we deze extrapolatie vergelijken met de werkelijke cijfers.

In de veronderstelling dat de winst van 2018 idd 14 mio USD bedraagt, of ca. 0,70 EUR/aandeel, bedraagt de k/w momenteel minder dan 8... (gecorrigeerd met de netto kaspositie).

rikvanlooy
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 61

Berichtdoor rikvanlooy » 18 Feb 2019 11:45

Er staan ondertussen bijna 110.000 aandelen aan de verkoopzijde. Slechts 6.000 aandelen aan de aankoopzijde. Een klein onevenwicht, zou ik zo zeggen. Nog een geluk dat de limieten hoog zijn, zodat er niet onmiddellijk gehandeld zal worden.

Des te meer we schrijven dat men niet moet verkopen, des te meer verkopers dagen er op. In het verleden hebben we dat nog gemerkt. We kunnen blijkbaar de medemens niet overtuigen.

poorinvestor
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 105

Berichtdoor poorinvestor » 18 Feb 2019 15:42

Oversold in stijgende koers.
Dat oplopend aanbod in ask zorgt dat de losse handjes hun aandelen nog verkopen onder de 7€

Invstr
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 33

Berichtdoor Invstr » 18 Feb 2019 16:54

4x zo hoog volume of op andere dagen, het askorder van 25k stuks aan 6.95 is ondertussen ook helemaal gevuld.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3873

Berichtdoor jens_dev » 18 Feb 2019 17:15

Koers in Tel Aviv schiet ook serieus hoger vandaag. Lijkt ergens op te reageren maar ik vind niet meteen iets.

Edit: dit misschien. Uitgebreid sectorrapport, maar zit achter paywall: https://www.openpr.com/news/1595587/Ele ... osemi.html
Umi liked last!
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen