Payton Planar

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
Umi
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 970

Re: Payton Planar

Berichtdoor Umi » 01 Feb 2019 19:25

ourasi schreef:In deze tijd waarin alles op snelheid is gericht moet men toch eens de tijd nemen om een tekst begrijpend te lezen.

Het persbericht van gisteren gaat over twee bestaande overeenkomsten die worden verlengd met nieuwe updates over het volume. Het contract van 28/08 is met dezelfde toeleverancier maar is een aparte overeenkomst.

De duur van de overeenkomst en het volume laten het beste verhopen op de verdere ontwikkeling van Payton.

idd, deze "FA's" worden gewoon verlengd ('extended & updated'), maar vanwege de forse groei in (h)EV's, zijn de bedragen van die "FA's" fors gestegen & moet men zulke grote contracten dus kenbaar maken (indien >10% van de omzet gok ik).
Vooral hoopgevend om te zien, na het vorige grote contract, dat er toch nieuwe/hernieuwingen volgen. We zitten nog maar aan het begin van een gigantische groeimarkt!

btw, kunnen we hier nog wel rekenen? Ik kom iets heel anders uit qua extra omzet :lol:
2019 2020 2021 2022 2023 2024
6,3 6,3 6,3 3,0 3,0 3,0

One of the frame agreements is for the amount of approximately $11 million and the second is for the amount of approximately $17 million, both for a 6 years period between 2019 and 2024. During the first three years of the project the estimated sales volume will amount to a total of approximately $8 million and approximately $11 million respectively and the rest of the amount is expected throughout the following three years. The Products are designed for Hybrid Vehicles (HEV).

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen

powered by Surfing Waves

ourasi
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 340

Berichtdoor ourasi » 04 Feb 2019 14:26

Als we de drie contracten samen nemen kom ik op basis van de gemiddelde projectie op een vooropgestelde omzet voor de eerste drie jaar van iets minder dan 11 miljoen usd en voor de volgende 3 jaar van 11 miljoen usd.

Door de bewustwording van de bevolking voor de klimaatproblematiek zal de energietransitie nog versnellen. Payton zal van deze golf zeker zijn voordeel hebben.

Iedereen is waarschijnlijk vergeten dat in de eerste helft van 2018 de omzet 22 miljoen usd was, maar dat men voor meer dan 30 miljoen usd aan bestellingen binnenkreeg. De cijfers die op 26 maart worden gepubliceerd zullen dan ook een enorme winstgroei laten zien.
de Senacour liked last!

rikvanlooy
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 60

Berichtdoor rikvanlooy » 05 Feb 2019 12:57

ourasi schreef:Als we de drie contracten samen nemen kom ik op basis van de gemiddelde projectie op een vooropgestelde omzet voor de eerste drie jaar van iets minder dan 11 miljoen usd en voor de volgende 3 jaar van 11 miljoen usd.

Door de bewustwording van de bevolking voor de klimaatproblematiek zal de energietransitie nog versnellen. Payton zal van deze golf zeker zijn voordeel hebben.

Iedereen is waarschijnlijk vergeten dat in de eerste helft van 2018 de omzet 22 miljoen usd was, maar dat men voor meer dan 30 miljoen usd aan bestellingen binnenkreeg. De cijfers die op 26 maart worden gepubliceerd zullen dan ook een enorme winstgroei laten zien.

Het is inderdaad 11 miljoen dollar extra omzet per jaar tot en met 2024. In 2025 is het 8 miljoen dollar extra omzet. De eerste 6 maanden van 2018 was de omzet 22 miljoen dollar. Die langdurige contracten maken het eenvoudiger voor ons om in te schatten wat de resultaten zouden kunnen zijn de volgende jaren. De vraag is nu hoeveel extra contracten Payton kan binnenrijven. Ik verwacht op zijn minst 0,85 dollar netto-winst in 2019. Ik vermoed (hoop is eigenlijk beter als omschrijving) dat het wel eens heel wat hoger zou kunnen zijn. Indien er werkelijk een winst-explosie zou plaatsvinden, is dit aandeel gewoon veel te goedkoop. Tien EUR is een absoluut minimum (rekening houdend met de balans en de winsttoename).
de Senacour liked last!

Renaat D
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 7

TASE

Berichtdoor Renaat D » 07 Feb 2019 22:43

Dergelijk volume.
Waarschijnlijk een overeengekomen koers,...geïnitieerd door de koper.
Nice!

rikvanlooy
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Re: TASE

Berichtdoor rikvanlooy » 08 Feb 2019 09:51

Renaat D schreef:Dergelijk volume.
Nice!

6.000 à 7.000 aandelen is nu ook niet zo veel. Ik blijf het toch bizar vinden dat men op dit moment nog verkoopt.

Invstr
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 0

Berichtdoor Invstr » 08 Feb 2019 10:13

rikvanlooy schreef:
Nice!

6.000 à 7.000 aandelen is nu ook niet zo veel. Ik blijf het toch bizar vinden dat men op dit moment nog verkoopt.

Domme vraag mss: maar hoe kan een koper nu een koers initieren en overeenkomen met de verkoper? Aangezien ieder stuk die te koop wordt aangeboden onder de 7 rustig wordt opgepikt door verschillende kopers..

Dit is logisch ook. Zeker als men de simpele rekenoefening maakt: Payton industries noteert in Tel Aviv op de continumarkt aan een premie van 25% oftewel 8.6 EUR ongeveer

de Senacour
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 55

Berichtdoor de Senacour » 08 Feb 2019 10:36

rikvanlooy schreef:
Nice!

Een verkoper kijkt alleen naar zijn aankoopprijs versus de verkoopprijs nu,als men ziet wat voor een track record dat PP.kan voorleggen is het niet te verwonderen dat er verkopers zijn,vele jaren geleden kon men PP kopen onder de een Euro.

wimilio
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 76

Berichtdoor wimilio » 08 Feb 2019 10:56

Nice!

Ben niet zeker maar ik denk dat Renaat het volume op de Israelische beurs bedoelt. Tel Aviv Stock Exchange : TASE.

Zijn daar weer door de 6000 Agorot gegaan.

ourasi
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 340

Berichtdoor ourasi » 08 Feb 2019 11:34

Als je een indruk wil hebben van e-mobility dan moet je het artikel Bet everything on electric eens lezen van 6 februari.

Ik verwacht dat de omzet van Payton in 2018 rond de 50 miljoen usd zal liggen. De vraag is voor mij in welk jaar we de 100 miljoen usd zullen bereiken.
Forza Azzurra liked last!

rikvanlooy
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor rikvanlooy » 08 Feb 2019 13:53

ourasi schreef:Als je een indruk wil hebben van e-mobility dan moet je het artikel Bet everything on electric eens lezen van 6 februari.

Ik verwacht dat de omzet van Payton in 2018 rond de 50 miljoen usd zal liggen. De vraag is voor mij in welk jaar we de 100 miljoen usd zullen bereiken.

Het zou ontgoochelend zijn indien de 50 miljoen dollar niet bereikt zou worden.