Payton Planar

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

wimilio
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 125

Re: Payton Planar

Berichtdoor wimilio » 05 Dec 2018 12:15

Bij mij is 30% zowat het maximum

powered by Surfing Waves

poorinvestor
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 105

Berichtdoor poorinvestor » 05 Dec 2018 12:19

@ tsuretie ....dat is waar je je goed bij voelt hee... geld op overschot is toch steeds verloren zowel als je ze uitgeeft of als je ze achterlaat na je dood.
ik heb iplv een mercedes of bmw te kopen 15 jaar terug dat bedrag in de beurs ge investeert met het gedacht in het slechtste geval is het in de tijd zoveel waard als die voiture so what.
ik voel me goed in pay te zitten dan zelfs gewoon op een spaarboeksken en heb het laatste dividend nog volledig belegd erin aan 3.80€

wimilio
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 125

Berichtdoor wimilio » 05 Dec 2018 17:14

Ik herinner mij een quote van Warren Buffett, in zijn goeien ouden tijd :

"Wide diversification is only good for people who don't know what they're doing ... ". :D

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3873

Berichtdoor jens_dev » 05 Dec 2018 18:00

Dat zijn 90% van de beleggers imo.

Ikzelf beperk Payton tot maximum 6 à 7%. 30% voor AB InBev zou ik dan weer geen probleem vinden, hypothetisch hé. Gaat voor mij om voorspelbaarheid en stabiliteit van cashflows. Bij Payton kan ik niet inschatten waar het bedrijf over 5 jaar staat. Zijn er concurrenten opgedoken? Heeft het bedrijf zich kunnen handhaven?
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

forumbeurs
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 55

Berichtdoor forumbeurs » 05 Dec 2018 21:07

jens_dev schreef:Dat zijn 90% van de beleggers imo.

Ikzelf beperk Payton tot maximum 6 à 7%. 30% voor AB InBev zou ik dan weer geen probleem vinden, hypothetisch hé. Gaat voor mij om voorspelbaarheid en stabiliteit van cashflows. Bij Payton kan ik niet inschatten waar het bedrijf over 5 jaar staat. Zijn er concurrenten opgedoken? Heeft het bedrijf zich kunnen handhaven?

Ab Inbev geen eurocent dat ik hierin zou beleggen. PP is veruit mijn grootste belegging en verkopen zit ik nog niet te overwegen. Dankzij pp en connect was 2018 een topjaar voor mijn portefeuille. Gelukkig zat er geen Nyrstar of Ab Inbev in. Nu bouw ik Econocom uit tot een stevige positie. Een belegging blijft vaak meer dan 5 of 10 jaar in portefeuille of tot een koers me overdreven lijkt. Bij pp is van overwaardering nog lang geen sprake. Er zijn wel mensen die zenuwachtig worden als iemand een pakje te koop aanbied. In de beurs zijn er geen zekerheden dus als iemand hoogtevrees krijgt raad ik aan te verkopen. Het is wachten tot maart om te lezen wat we nu moeten proberen in te schatten.

Sergio C.
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 34

Berichtdoor Sergio C. » 05 Dec 2018 22:08

PP op dit moment bij mij 85%.

ourasi
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 354

Berichtdoor ourasi » 06 Dec 2018 10:03

In tijden van onrust is de structuur van de balans van essentieel belang. In de modellen die beurshuizen en analisten gebruiken draait het steeds om return on equity. Bedrijven met een kaspositie vallen in hun beschouwingen dan ook steeds buiten hun gezichtsveld.

De echte waarde van Payton is niet 6 euro maar ongeveer 4,5 euro. De netto kaspositie zal eind dit jaar ongeveer 1,5 euro per aandeel bedragen. Payton verdiende 0,27 euro in het eerste halfjaar of 6 % op zijn echte waarde.

Voor AB INBEV is de echte waarde 112,5 euro ( 65 euro beurskoers en 47,5 euro netto schuld ) . AB INBEV verdiende 1,57 euro per aandeel of 1,4 % op zijn echte waarde.

De keuze is voor mij dan ook duidelijk.

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 06 Dec 2018 10:55

Vervang AB InBev in mijn post door "een niet-cyclisch bedrijf met hoge en stabiele kasstromen waarvan ik de toekomst bij benadering kan inschatten." AB InBev hier noemen is de knuppel in het hoenderhok gooien. Mea culpa (:

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 132

Berichtdoor Investor » 06 Dec 2018 11:03

jens_dev schreef:Vervang AB InBev in mijn post door "een niet-cyclisch bedrijf met hoge en stabiele kasstromen waarvan ik de toekomst bij benadering kan inschatten." AB InBev hier noemen is de knuppel in het hoenderhok gooien. Mea culpa (:

Zou Publicis hierin kunnen volgens jou?
https://www.optiongenerator.com

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 06 Dec 2018 11:08

Nee, dat is cyclisch en het businessmodel staat enigszins onder druk. We wijken af.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen