Payton Planar

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

ourasi
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 468

Re: Payton Planar

Bericht door ourasi »

Voor de eerste uitkering van een dividend heeft de CFO van Payton op mijn vraag het nodige gedaan om de bronheffing van 25 % te verlagen naar 15 % op basis van het dubbelbelastingverdrag. De uitbetalende agent ontvangt dus het brutobedrag - 15 %.

Aangezien niemand deze vraag gesteld heeft voor Unitronics zal het dividend van dit bedrijf een bronheffing hebben van 25 % en moet de ontvanger van het dividend de 10 % bronheffing recupereren .

bart_bdv
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 23

Bericht door bart_bdv »

Blijkbaar proberen sommige Binckers van het aandeel af te geraken :lol:

tsuretie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 803

Bericht door tsuretie »

bart_bdv schreef:
11 jun 2021 11:34
Dat denk ik ook, ja.
De Q1 cijfers waren niet in die mate dat ze een koersval van 10 naar 8 € rechtvaardigen.

forumbeurs
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 114

Bericht door forumbeurs »

tsuretie schreef:
11 jun 2021 11:40
bart_bdv schreef:
Dat denk ik ook, ja.
De Q1 cijfers waren niet in die mate dat ze een koersval van 10 naar 8 € rechtvaardigen.
Mensen baseren zich op de koersontwikkeling en die is momenteel dalend. Dus verkopers hebben bang maar ze kunnen zeker terugkopen volgend jaar als ze weer achter de koers aanhollen. Verkopen als iedereen er gek van is en kopen als diezelfde gekken niet meer naar de waarde van een bedrijf kijken. We zien wel hoever we dalen. Het dividendrendement wordt met de dag hoger.

Craig
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Bericht door Craig »

tsuretie schreef:
bart_bdv schreef:
Dat denk ik ook, ja.
Uiteindelijk was de stijging naar 10 Euro ook eerder het gevolg van (te) hoge verwachtingen die niet zijn ingelost? Ik bedoel maar dat je moeilijk kan stellen dat de beurskoers stabiel rond de 10 kampeerde?

forumbeurs
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 114

Bericht door forumbeurs »

Craig schreef:
11 jun 2021 12:32
tsuretie schreef:
bart_bdv schreef:
Dat denk ik ook, ja.
Uiteindelijk was de stijging naar 10 Euro ook eerder het gevolg van (te) hoge verwachtingen die niet zijn ingelost? Ik bedoel maar dat je moeilijk kan stellen dat de beurskoers stabiel rond de 10 kampeerde?
De beurskoers is veeleer een verwachting dan een reële toestand. Mijn verwachting bij payton ligt veel hoger dan die 10 euro. Maar je zal geduld moeten hebben. Al vaak gezegd zekerheden bestaan er niet.

Craig
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Bericht door Craig »

Klopt!

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 244

Bericht door mulder »

ourasi schreef:
11 jun 2021 08:23
Voor de eerste uitkering van een dividend heeft de CFO van Payton op mijn vraag het nodige gedaan om de bronheffing van 25 % te verlagen naar 15 % op basis van het dubbelbelastingverdrag. De uitbetalende agent ontvangt dus het brutobedrag - 15 %.

Aangezien niemand deze vraag gesteld heeft voor Unitronics zal het dividend van dit bedrijf een bronheffing hebben van 25 % en moet de ontvanger van het dividend de 10 % bronheffing recupereren .
Goed dat wij in deze een grootaandeelhouder onder ons hebben,kunnen wij kleintjes mee profiteren van dit extraatje.

tsuretie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 803

Bericht door tsuretie »

mailtje naar Binck :
beetje een vreemd antwoord gekregen ...

Hartelijk dank voor uw e-mail.
Op dit moment hebben wij helaas geen zicht op een verlaagde bronbelasting op aandelen van Israël. Wij bekijken alle mogelijkheden voor Belgische klanten bij Saxo. Bij Binck is het in ieder geval helaas niet mogelijk.

Sergio C.
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 45

Bericht door Sergio C. »

Ik ben verrast door de vrij heftige daling van de koers na de publicatie van de Q1 cijfers. Die waren misschien niet geweldig, maar toch ook niet zo slecht. Een kleine berekening gebaseerd op de winst van 2020 en de huidige cashvoorraad van PP geeft mij na de daling van de afgelopen periode een K/W van om en bij de 13,8 (ex-dividend nota bene). Dat is toch niet bepaald overdreven lijkt me? Wat drijft mensen om aan deze prijs te verkopen?

Plaats reactie