Payton Planar

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4699

Re: Payton Planar

Bericht door jens_dev »

Forza Azzurra schreef:
31 mei 2021 21:29
jens_dev schreef:
31 mei 2021 21:27
Je lijkt gewoon jaloers dat jouw bank wél 30% inhoudt.

@Binck klanten: jullie hebben geen aangifteplicht. Binck houdt de verschuldigde roerende voorheffing in en stort die door aan de fiscus. Laat jullie niets wijsmaken door andere forumgangers.
Dat heeft er helemaal niets mee te maken.
Van de website van de FOD Financiën:
"Op buitenlandse dividenden is vaak geen roerende voorheffing ingehouden. De eerste schijf van 800 euro (aanslagjaar 2021, inkomsten 2020) moet u niet aangeven in uw belastingaangifte. De rest van de dividenden moet u wel verplicht aangeven. Die zijn belastbaar."
Opnieuw nee, je Belgische broker houdt alles netjes in en stort het door aan de fiscus.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4699

Bericht door jens_dev »

Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

bart_bdv
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 23

Bericht door bart_bdv »

Daar staat in dat Israëlische belasting beperkt wordt tot 15% voor Belgische inwoners. Voor Israëlische inwoners wordt de Belgische RV eveneens tot 15% beperkt. Er staat niks in over de Belgische RV voor inwoners van België, die blijft dus gewoon 30%.

Dat Binck dat niet correct toepast, is wel een ander verhaal. Toont aan dat het amateurs zijn. Als de regel is dat Belgische broker volledig verantwoordelijk is, en dat jij dus niet moet nachecken of het correct gebeurd is, dan is dat prima natuurlijk. Maar ben je er zeker van dat als Belgische fiscus bij Binck gaat aankloppen, en zeggen dat retroactief alle Belgische RV op PP voor Belgische inwoners moet betaald worden, dat Binck dan niet bij jou gaat aankloppen? Toegegeven, zolang ze je geen boete kunnen opleggen, is het jouw probleem niet.
Forza Azzurra liked last!

rikvanlooy
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 78

Bericht door rikvanlooy »

bart_bdv schreef:
01 jun 2021 12:19
Daar staat in dat Israëlische belasting beperkt wordt tot 15% voor Belgische inwoners. Voor Israëlische inwoners wordt de Belgische RV eveneens tot 15% beperkt. Er staat niks in over de Belgische RV voor inwoners van België, die blijft dus gewoon 30%.

Dat Binck dat niet correct toepast, is wel een ander verhaal. Toont aan dat het amateurs zijn. Als de regel is dat Belgische broker volledig verantwoordelijk is, en dat jij dus niet moet nachecken of het correct gebeurd is, dan is dat prima natuurlijk. Maar ben je er zeker van dat als Belgische fiscus bij Binck gaat aankloppen, en zeggen dat retroactief alle Belgische RV op PP voor Belgische inwoners moet betaald worden, dat Binck dan niet bij jou gaat aankloppen? Toegegeven, zolang ze je geen boete kunnen opleggen, is het jouw probleem niet.
Ik heb zeer slecht nieuws voor Binck klanten. Door de overname door Saxo Bank zal de dienstverlening enorm verslechteren. Men zal vanaf nu geen rekening meer houden met de dubbelbelastingsverdragen (behalve die van Frankrijk, USA en Canada). Voor de Israëlische aandelen betekent dit 25 % Israëlische belasting en 30 % Belgische RV. Men kan de 25-15 = 10 % enkel nog recupereren indien men contact opneemt met de Israëlische belastingsdiensten. Hetzelfde probleem zal zich stellen met alle andere buitenlandse aandelen (behalve van de 3 voornoemde landen). Men kan dit enkel vermijden door deze aandelen te transfereren naar andere banken of brokers, waar wel rekening houdt met de dubbelbelastingsverdragen. De transfer neemt echter wel 3 à 4 weken in beslag. Payton Planar aandeelhouders zullen de te hoge voorheffingen dus niet meer kunnen vermijden. Het is een beetje bizar dat men dit niet gecommuniceerd hebben.

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1298

Bericht door Umi »

rikvanlooy schreef:
09 jun 2021 14:33

Ik heb zeer slecht nieuws voor Binck klanten. Door de overname door Saxo Bank zal de dienstverlening enorm verslechteren. Men zal vanaf nu geen rekening meer houden met de dubbelbelastingsverdragen (behalve die van Frankrijk, USA en Canada). Voor de Israëlische aandelen betekent dit 25 % Israëlische belasting en 30 % Belgische RV. Men kan de 25-15 = 10 % enkel nog recupereren indien men contact opneemt met de Israëlische belastingsdiensten. Hetzelfde probleem zal zich stellen met alle andere buitenlandse aandelen (behalve van de 3 voornoemde landen). Men kan dit enkel vermijden door deze aandelen te transfereren naar andere banken of brokers, waar wel rekening houdt met de dubbelbelastingsverdragen. De transfer neemt echter wel 3 à 4 weken in beslag. Payton Planar aandeelhouders zullen de te hoge voorheffingen dus niet meer kunnen vermijden. Het is een beetje bizar dat men dit niet gecommuniceerd hebben.
Hopelijk switchen ze mij dan niet de komende weken, zodat ik nog van het 'oude beheer' kan genieten.
Ik evalueer pas na de switch of ik Binck klant blijf of niet, maar de voorlopige commentaren zijn veelal negatief (is wel vaker als men moet 'veranderen')

ps Zo zijn er nog zaken die ze niet communiceren... :down:
viewtopic.php?f=37&t=563&start=350

rikvanlooy
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 78

Bericht door rikvanlooy »

Umi schreef:
09 jun 2021 15:04
rikvanlooy schreef:

Hopelijk switchen ze mij dan niet de komende weken, zodat ik nog van het 'oude beheer' kan genieten.
Ik evalueer pas na de switch of ik Binck klant blijf of niet, maar de voorlopige commentaren zijn veelal negatief (is wel vaker als men moet 'veranderen')

ps Zo zijn er nog zaken die ze niet communiceren... :down:
viewtopic.php?f=37&t=563&start=350
Umi, het heeft niets met switchen te maken. Ook de mensen die nog op het oude platform zitten, hebben het vlaggen. Iedereen bij Binck zal prijs hebben. De kans is groot dat ze veel klanten met buitenlandse aandelen in hun portefeuille (niet USA, CAN of FRA) zullen verliezen. Voor iemand die veel dividend ontvangt, heeft het niet veel zin meer om bij Binck te blijven. Er zijn genoeg brokers die wel rekening houden met dubbelbelastingsverdragen.

tsuretie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 803

Bericht door tsuretie »

rikvanlooy schreef:
bart_bdv schreef:
01 jun 2021 12:19

Waar kan ik lezen dat Binck/Saxo geen rekening meer zal houden met dubbelbelastingsverdragen ?

josymar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 140

Bericht door josymar »

Zie mijn recente mail ad hoc betreffende Unitronics.
tsuretie liked last!

tsuretie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 803

Bericht door tsuretie »

josymar schreef:
10 jun 2021 13:51
Zie mijn recente mail ad hoc betreffende Unitronics.
Ok, gelezen, bedankt !
Ik ben daar niet echt happy mee ... :(

Filoe
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 67

Bericht door Filoe »

Ik vind dit wel vreemd want enkele jaren geleden heeft een groep PP beleggers waaronder Ourasi met PP contact genomen i.v.m. die 15% roerende bronheffing in Israël om de reden dat Belgische beleggers die 10% teruggave moesten halen bij de Israëlische fiscus en daarvoor documenten in het Hebreeuws kregen om in te vullen. Uiteindelijk heeft PP er zelf voor gezorgd dat de bronheffing voor de Belgische beleggers beperkt bleef tot 15%. Ikzelf, noch mijn broker heeft daar ooit een papier voor ingevuld. Dit dank zij de inspanningen van Ourasi en co.
@Ourasi: klopt dit een beetje of ben ik verkeerd. Mijn geheugen is niet meer dat je.... :?

Plaats reactie