Payton Planar

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2082

Re: Payton Planar

Bericht door USSENTERPRISE »

wimilio schreef: ↑
19 aug 2024 12:09
tis een beetje vreemd, ze zeggen nu al kwartalen dat het moeilijke marktomstandigheden zijn maar de resulaten zijn altijd mega goed, dit kwartaal benadert hun recordkwartalen van 2 jaar terug.

Ook de backlog blijft goed, nieuwe orders immers in lijn met de vorige kwartalen : 14 mio.

Dus 2024 wordt alweer een zeer goed jaar, alleen zou je kunnen zeggen dat de groei er uit is, zal derde opeenvolgende jaar zijn met ongeveer dezelfde omzet en winst, maar wel aan hoge marges.
De groei eruit ? Ongeveer dezelfde omzet en winst ? Naar welke cijfers ben jij eigenlijk aan het kijken ?
De omzet groeit met ruim 15 % en de winst met 20 % als we het eerste halfjaar van 2024 vergelijken met de eerste helft van 2023.

wimilio
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 184

Bericht door wimilio »

De groei eruit ? Ongeveer dezelfde omzet en winst ? Naar welke cijfers ben jij eigenlijk aan het kijken ?
De omzet groeit met ruim 15 % en de winst met 20 % als we het eerste halfjaar van 2024 vergelijken met de eerste helft van 2023.
[/quote]

Ja, ik bedoel jaaromzet en jaarwinst, 2022 was 55 mio usd omzet, vorig jaar 52 en dit jaar verwacht ik weer 52.

Winst was 13 mio in 22, 15 mio in 23 en ik verwacht weer 15 mio in 24, wat heel hoge rentabiliteitscijfers zijn hee.

Koers blijft nu al een paar jaar tss 7 en 10, FIMI zal er wel verandering in brengen.

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember

wimilio schreef: ↑
19 aug 2024 13:05
Ja, ik bedoel jaaromzet en jaarwinst, 2022 was 55 mio usd omzet, vorig jaar 52 en dit jaar verwacht ik weer 52.

Winst was 13 mio in 22, 15 mio in 23 en ik verwacht weer 15 mio in 24, wat heel hoge rentabiliteitscijfers zijn hee.

Koers blijft nu al een paar jaar tss 7 en 10, FIMI zal er wel verandering in brengen.
[/quote]

Die verwachting voor omzet en winstr 2024 kan natuurlijk juist zijn maar dan moet de tweede jaarhelft van 2024 een pak slechter worden dan die in 2023.

Sergio C.
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 55

Bericht door Sergio C. »

Traditioneel is de tweede jaarhelft altijd iets beter dan de eerste. Ik hoop dan ook op een omzet van om en bij de 60M $ en een WPA van 0,90 $. De huidige koers van het aandeel vind ik dan ook sterk beneden de maat, maar vroeg of laat (eerder dat laatste in dit geval) zal die toch de intrinsieke waarde gaan volgen ook al is het aandeel niet zo hip als vele overgewaardeerde "techparels".
schmulle liked last!

thomasbergersen
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 8

Bericht door thomasbergersen »

80 000 opties voor de 3 telgen in de groep, vesting over 4 jaar

33% afhankelijkheid van 1 klant...

de Senacour
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 171

Bericht door de Senacour »

Te weinig handelsvolume en ook dat er maar 2x per dag een koersvorming is, allee ja zo denk ik erover voor de rest blijft het een prima bedrijf daar niet van.
schmulle liked last!

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1401

Bericht door Umi »

thomasbergersen schreef: ↑
19 aug 2024 15:30
80 000 opties voor de 3 telgen in de groep, vesting over 4 jaar

33% afhankelijkheid van 1 klant...
Die 33% is in 1 kwartaal hé. Orders zijn nogal lumpy. Nu in het verleden is het ook al eens voorgekomen dat het op jaarbasis was.
Die klant zat er 10jaar geleden ook al overigens. Soit, dat is dan ook 1 van de redenen voor de grote korting.
Die opties zijn vanwege de instap van FIMI.
josymar liked last!

Rooibos
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 31

Bericht door Rooibos »

USSENTERPRISE schreef: ↑
26 jul 2024 11:12
Als je een slecht jaar hebt en de minwaarden zijn hoger dan de meerwaarden dan betaal je geen belastingen maar je kan het 'overschot' aan minwaarden ook niet aftrekken van je belastingen.
Laten we hopen dat we ons met die flauwe kul niet moeten gaan bezig houden in de toekomst.
In de VS zouden "overschotten" aan minwaarden tot op zekere hoogte nog kunnen gebruikt worden om de personenbelasting te verminderen en er zouden ook mogelijkheden tot carry-forward zijn:
"
Not only can capital losses offset capital gains, but if losses exceed gains that year, the investor could also use the remaining capital-loss balance to offset personal income (up to a limited amount). It may even be possible for the investor to carry the loss over to future years to offset future gains
"
>>> bron: Investopedia, How Tax-Loss Harvesting Works for Average Investors

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember

Rooibos schreef: ↑
20 aug 2024 10:33
Als je een slecht jaar hebt en de minwaarden zijn hoger dan de meerwaarden dan betaal je geen belastingen maar je kan het 'overschot' aan minwaarden ook niet aftrekken van je belastingen.
Laten we hopen dat we ons met die flauwe kul niet moeten gaan bezig houden in de toekomst.
In de VS zouden "overschotten" aan minwaarden tot op zekere hoogte nog kunnen gebruikt worden om de personenbelasting te verminderen en er zouden ook mogelijkheden tot carry-forward zijn:
"
Not only can capital losses offset capital gains, but if losses exceed gains that year, the investor could also use the remaining capital-loss balance to offset personal income (up to a limited amount). It may even be possible for the investor to carry the loss over to future years to offset future gains
"
Dat klopt. Momenteel is dat in de VS 3.000 $. Dat zie ik hier niet snel gebeuren. Ook het meenemen van de 'overtollige' minderwaarden naar toekomstige fiscale jaren zie ik er niet doorkomen. Alhoewel het wel logisch zou zijn : ondernemingen mogen nu ook verliezen overdragen.
We zullen het moeten afwachten. En wat bijvoorbeeld met de betaalde beurstaks en/of de transactiekosten ? Mogen die ook worden afgetrokken van de gerealiseerde meerwaarden ?
Rooibos liked last!

Invstr
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 160

Bericht door Invstr »

20 aug 2024 10:48
Rooibos schreef: ↑
20 aug 2024 10:33
"
"
Dat klopt. Momenteel is dat in de VS 3.000 $. Dat zie ik hier niet snel gebeuren. Ook het meenemen van de 'overtollige' minderwaarden naar toekomstige fiscale jaren zie ik er niet doorkomen. Alhoewel het wel logisch zou zijn : ondernemingen mogen nu ook verliezen overdragen.
We zullen het moeten afwachten. En wat bijvoorbeeld met de betaalde beurstaks en/of de transactiekosten ? Mogen die ook worden afgetrokken van de gerealiseerde meerwaarden ?
Kort door de bocht van mezelf maar zo een taks leidt enkel maar tot roekeloos investeren in high risk aandelen zoals Biotech. Zakt het? Geen probleem, we trekken het af in de belastingen of we schuiven het door naar volgende jaren. Stijgt het exponentieel? Top, ik betaal wat taks aan de overheid en hou de rest voor mezelf. Is in feite een shift van risico van de belegger naar de overheid.

Plaats reactie