VGP

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

Alian
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 7
Contacteer:

Re: VGP

Bericht door Alian »

Voor de twijfelaars, je kan toch niet zeggen dat Investor zijn huiswerk niet maakt, heeft daarvoor niemand nodig en alles is onderbouwd met cijfers. Toch eens zijn 16 pagina’s analyse over VGP bekijken!
Heb een deel VGP aangekocht in februari 2019 aan de koers van 66 euro, hij heeft altijd gezegd, en nog altijd trouwens, dat de koers om de twee jaar zou verdubbelen als alles blijft gaan zoals nu. We zijn toch op het goede spoor denk ik! Je zou denken dat hij koersdoelen opgeeft die uit de lucht gegrepen zijn maar alle beurshuizen komen allen schoorvoetend achter na de cijfers, maar hij doet het wel voor de cijfers!
Dat we ons nu allen aan het spreekwoord moesten houden: geduld is de moeder van de porseleinkast. Toepasselijk voor VGP zou ik zeggen en wie weet staat het nieuwe Lotus in de steigers.
Dank aan Investor voor zijn onderbouwde repliek 👍
peter1977 liked last!

johan1213
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 137
Contacteer:

Bericht door johan1213 »

Ik heb vandaag toch bijgekocht en bedraagt 55 % van mijn portefeuille. 't is een veilig aandeel met een enorme groeimarge. Naarmate ze meer projecten afleveren nemen ook de huurinkomsten toe op termijn. Risico is inderdaad een groeivertraging, maar op termijn worden ze alsmaar groter en zijn de inkomsten verzekerd. Deze mensen doen elk jaar opnieuw wat ze beloven, en ik geloof hen. Bovendien is het jaarlijks dividend mooi meegenomen. Het zou me verbazen mochten we binnen 2 jaar niet rond de 200 € schommelen.

Blackbelt
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 491
Contacteer:

Bericht door Blackbelt »

johan1213 schreef:
19 feb 2021 00:11
Ik heb vandaag toch bijgekocht en bedraagt 55 % van mijn portefeuille. 't is een veilig aandeel met een enorme groeimarge. Naarmate ze meer projecten afleveren nemen ook de huurinkomsten toe op termijn. Risico is inderdaad een groeivertraging, maar op termijn worden ze alsmaar groter en zijn de inkomsten verzekerd. Deze mensen doen elk jaar opnieuw wat ze beloven, en ik geloof hen. Bovendien is het jaarlijks dividend mooi meegenomen. Het zou me verbazen mochten we binnen 2 jaar niet rond de 200 € schommelen.
Ik geloof 100% in hun strategie, maar 55% in één aandeel, daar krijg ik altijd koude rillingen van.

johan1213
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door johan1213 »

Blackbelt schreef:
19 feb 2021 10:01
johan1213 schreef:
19 feb 2021 00:11
Ik geloof 100% in hun strategie, maar 55% in één aandeel, daar krijg ik altijd koude rillingen van.
Is inderdaad veel, ik weet het. Maar het is een stabiel aandeel en zoals de beurs nu volatiel is, weet ik anders niet welke aandelen in de plaats te kopen. Ik koop liever dan van een bedrijf met een lage koers/winst verhouding, jaarlijks dividend, schuldgraad onder controle, .. weinig risico.
charel01 liked last!

Blackbelt
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door Blackbelt »

@johan123
Iets met eitjes en een mandje...

Er is ook nog WDP, AGEAS, Sofina.... en dan kijk ik alleen nog naar de Brusselse beurs.

De argumenten die jij gebruikt waren ook van toepassing op Dexia en Fortis. Kon niet mis gaan...
Nu heb ik ook een dikke positie in VGP, maar ik hou individuelen aandelen (en zelfs fondsen) altijd onder de 10%.
Investor liked last!

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 259
Contacteer:

Bericht door Investor »

Van het ene uiterste in het andere voor Johan123...

Heb weet van veel grote West-Vlaamse ondernemers die een stevig belang in VGP aanhouden. Gelukkig zijn die minder wispelturig in hun strategie. 8-)
U kunt zich hier registreren waarna u de bijlage kunt bekijken.
boer_staf liked last!

Blackbelt
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door Blackbelt »

pol liked last!

Erwin5857
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 154
Contacteer:

Bericht door Erwin5857 »

Is ook een les die ik geleerd heb, elk aandeel kan potentieel crashen, ook eentje zoals VGP dat al ganse tijd op zonnig staat. Maar de focus kan ook voor grotere meerwaarden zorgen dus hangt ervan af wat je wil.

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 259
Contacteer:

Bericht door Investor »

Naargelang de risk/reward kan je de gewichten herschalen. Bouw zelf ook WDP en Elia af ten voordele van vers ondergewaardeerd bloed.

johan1213
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door johan1213 »

@Investor: Ik heb inderdaad vorig jaar in volle Corona mijn aandelen verkocht uit paniek.
Achteraf gezien was dit een stommiteit. Ik ben daarna wat meer gaan traden met wisselend succes maar ben het beu.

Daarom terug in VGP ingestapt met de bedoeling ze nu toch bij te houden voor lange termijn.

De overige aandelen in mijn portefeuille zijn op dit moment nog Ageas, Tessenderlo en Norcros.
En nog 5 % belang in Nio en 5 % in ForFarmers.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie