VGP

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

contextbinder
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 84
Contacteer:

Re: VGP

Bericht door contextbinder »

Positie verstevigd (en % winst zien terugvallen), 7% van port.

Opmerkelijk dat er toch een kleine daling was na de uitstekende cijfers, mss dat andere aandelen op dit moment een grotere aantrekkingskracht hebben.
ABI, AGS, AED, AD,AHLA, AMG, ASC, Balta,Barco, BEKB, BPost, D'Ieteren, ELIB, EVS, FB, GIMV,ING, JEN, NXR, PRX, REC,RDSA, ROU, SAP, SES,TERB, Tubize, UNFI, VW, Wendel, VGP, VASTB, WEHB / MSCI Europe, Emerging Markets, MSCI World

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

BRT
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 125
Contacteer:

Bericht door BRT »

Bolero
We pleiten ervoor om nu in te stappen, omdat er duidelijke katalysatoren voor
de koers van het aandeel in het verschiet liggen: (i) in het huidige onzekere
beursklimaat zal VGP wellicht beter presteren, (ii) we verwachten dat VGP een
uitbreiding van de joint ventures met Allianz zal aankondigen en (iii) we denken dat
er een grote kans is dat VGP in de eerste helft van 2021 wordt opgenomen in de
FTSE EPRA NAREIT Developed Index.”

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 222
Contacteer:

Bericht door Investor »

contextbinder schreef:
25 nov 2020 09:27

Opmerkelijk dat er toch een kleine daling was na de uitstekende cijfers, mss dat andere aandelen op dit moment een grotere aantrekkingskracht hebben.
Is kenmerkend sinds augustus dat veel Quality-bedrijven achterblijven. Daardoor is hun waardering (of COVID-premie) gedaald.

Grappig dat de cyclische aandelen nu hun multiples fors zien stijgen; toch risky als je niet weet wat een gerechtvaardigde risicopremie is. Of anders gesteld: de risicovolle aandelen zijn wat mij betreft nu overgewaardeerd aan het raken t.o.v. veiligere toppers met een free cash flow yield van 4-5%. Die eerste groep geeft beleggers beperkte visibiliteit en ze zijn vooral een recovery play. Zal niet lang duren vooraleer de trend weer gaat keren 8-)
High-quality investing met optiestrategieën

https://www.optiongenerator.com

Blackbelt
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 461
Contacteer:

Bericht door Blackbelt »

Investor schreef:
10 dec 2020 16:25
contextbinder schreef:

Is kenmerkend sinds augustus dat veel Quality-bedrijven achterblijven. Daardoor is hun waardering (of COVID-premie) gedaald.

Grappig dat de cyclische aandelen nu hun multiples fors zien stijgen; toch risky als je niet weet wat een gerechtvaardigde risicopremie is. Of anders gesteld: de risicovolle aandelen zijn wat mij betreft nu overgewaardeerd aan het raken t.o.v. veiligere toppers met een free cash flow yield van 4-5%. Die eerste groep geeft beleggers beperkte visibiliteit en ze zijn vooral een recovery play. Zal niet lang duren vooraleer de trend weer gaat keren 8-)
Ik zie exact hetzelfde! En eerlijk... ik begrijp het niet goed waarom.
Een aandeel als VGP zou zeker nu de rente nog jaaaaaren laag gaat blijven echt vleugels moeten krijgen. Ik beschouw het als een echt value bedrijf, en geen value trap zoals BPOST of Shell.
Die betalen nog altijd een goed dividend, maar ik ben er alvast van overtuigd dat ze dat niet gaan vol houden.
Bij VGP zie ik nog zo veel groei mogelijkheiden. Het zal niet zo snel en explosief zijn als bij Amazon of Tesla, maar daar zit toch een stevig gevaar voor overwaardering.

BRT
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 125
Contacteer:

Bericht door BRT »

Aan de winst van vorig jaar noteert VGP volgens mij circa correct (8% yield op de koers), maar breng eens de signalen voor 2020 en de mogelijkheden voor het komende decennia in rekening.

Als ze richting die 40-60% payout gaan, zullen er ook wel belletjes gaan rinkelen vermoed ik. 100 mio verdelen over 20 mio aandelen geeft op de huidige koers een circa 4% rendement.

Je weet gewoon dat in 2021 dit bedrijf verder zal uitblinken - de kriebel om bij te kopen is aanwezig. Kop of munt, VGP of Tessenderlo positie aandikken. Vermoedelijk toch de laatste, gezien die gewoon botweg ondergewaardeerd is en niet afhangt van toekomstige groei.

Massemen
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 8
Contacteer:

Bericht door Massemen »

BRT schreef:
10 dec 2020 12:13
Bolero
We pleiten ervoor om nu in te stappen, omdat er duidelijke katalysatoren voor
de koers van het aandeel in het verschiet liggen: (i) in het huidige onzekere
beursklimaat zal VGP wellicht beter presteren, (ii) we verwachten dat VGP een
uitbreiding van de joint ventures met Allianz zal aankondigen en (iii) we denken dat
er een grote kans is dat VGP in de eerste helft van 2021 wordt opgenomen in de
FTSE EPRA NAREIT Developed Index.”

Of die index veel invloed zal hebben , weet ik niet (lijkt me niet zo'n relevant feit) maar ik wou al even bijkopen en heb dat bij deze maar gedaan ;)
Ik verwacht ook dat de koers in lijn met hun cijfers verder zal stijgen. Indien niet koop ik later nog een pakketje bij :up:

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door Investor »

Blackbelt schreef:
10 dec 2020 16:54
Investor schreef:
10 dec 2020 16:25
contextbinder schreef:

Ik zie exact hetzelfde! En eerlijk... ik begrijp het niet goed waarom.
Een aandeel als VGP zou zeker nu de rente nog jaaaaaren laag gaat blijven echt vleugels moeten krijgen. Ik beschouw het als een echt value bedrijf, en geen value trap zoals BPOST of Shell.
Die betalen nog altijd een goed dividend, maar ik ben er alvast van overtuigd dat ze dat niet gaan vol houden.
Bij VGP zie ik nog zo veel groei mogelijkheiden. Het zal niet zo snel en explosief zijn als bij Amazon of Tesla, maar daar zit toch een stevig gevaar voor overwaardering.
Begrijp dat ook niet; zonet weer positie genomen in American Tower: REIT met 10% groei en gewoon 20% gezakt sinds de top. Noteert negatief dit jaar; gebeurt zelden (laatste keer was in 2016 & 2017 dat ze zwaar achterbleven, daarna volgde een mooie run). Waardering is 4% start yield; niet gigantisch maar met compounders gaat dat snel.

Neem nu Randstad. Noteert aan een vrije kasstroom yield van 7% voor 2022; is dat goedkoop te noemen als je marges flinterdun zijn en je ROCE cyclisch en zwak is? Stel mij dezelfde vraag over Solvay eerlijk gezegd.

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door Investor »

BRT schreef:
10 dec 2020 18:18
Aan de winst van vorig jaar noteert VGP volgens mij circa correct (8% yield op de koers), maar breng eens de signalen voor 2020 en de mogelijkheden voor het komende decennia in rekening.

Als ze richting die 40-60% payout gaan, zullen er ook wel belletjes gaan rinkelen vermoed ik. 100 mio verdelen over 20 mio aandelen geeft op de huidige koers een circa 4% rendement.

Je weet gewoon dat in 2021 dit bedrijf verder zal uitblinken - de kriebel om bij te kopen is aanwezig. Kop of munt, VGP of Tessenderlo positie aandikken. Vermoedelijk toch de laatste, gezien die gewoon botweg ondergewaardeerd is en niet afhangt van toekomstige groei.
Dat ze maar niet te veel uitkeren als dividend maar gewoon reinvesten, zal meeste opleveren 🙃

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1239
Contacteer:

Bericht door Umi »

BRT schreef:
10 dec 2020 18:18

Hoe kom je aan 8% yield ? Is dat inclusief herwaarderingen van vastgoed (vanwege dalende rente)? Want dat is natuurlijk niet recurrent.
Soit aan 8% Yield zou ik bijna blind instappen.
Verder weet ik zeer weinig van vastgoedbedrijven & hoe ze te waarderen. Ik heb al jaren wel enige 'interesse' in VGP, toen ze nog aan 60euro stonden, maar nooit de tijd genomen om me hierin te verdiepen. Helaas!

Mss komen er nog wel opportuniteiten als de investeringen in E-commerce een adempauze nemen na de verschroeiende groei van de voorbije jaren... Of gaan die investeringen nu juist versnellen :think:

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door Investor »

Recurrente yield bij VGP is 5 pct zoiets. 8 pct is extrapoleren van winsten München project op veel te korte periode.
Umi liked last!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie