VGP

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 222
Contacteer:

Re: VGP

Bericht door Investor »

kierkegaard schreef:
21 nov 2020 10:00
Je hebt helemaal gelijk. Ik ben niet dieper gaan graven in de recente cijfers en verslagen en heb geen idee wat H2 brengt. Het was een louter hypothetische gissing. Mijn punt was vooral dat die k/w van 7 over 2019 helemaal niet klopt. Voor dit jaar weten we nog niet wat de winst zal zijn.
Dat men het bij een beleggingsblaadje als De Belegger foutief vermeldt is een flater. Eén ding staat vast: er zit voor 250 miljoen euro aan jaarlijkse huurinkomsten in de huidige landbank. De helft zal dus op termijn steeds voor VGP zijn. Maar er zit ook voor meer dan 1 miljard aan ontwikkelingswinsten in... Da's gigantisch (denk dat velen dat niet beseffen) en geeft aan dat de market cap van vandaag fair is voor de cijfers over FY 2020; maar op geen enkele wijze de groei weerspiegelt van de komende jaren. Reken erop dat die huidige landbank binnen 5-6 jaar opgesoupeerd is. Hoe groter VGP wordt, hoe sneller men cash kan recycleren en herinvesteren. Dus @kierkegaard: je 500 miljoen euro recurrente winst zal wel nog komen :up:

Long story short: wie VGP koopt en hoopt op enkele maanden te scoren zal bedrogen uitkomen en zal nooit de onderwaardering zien. Heb je twee jaar geduld dan mag je rekenen op een verdubbeling 8-)
kierkegaard liked last!
High-quality investing met optiestrategieën

https://www.optiongenerator.com

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

jakke121
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0
Contacteer:

Bericht door jakke121 »

Investor schreef:
21 nov 2020 09:10
kierkegaard schreef:
20 nov 2020 21:47
Alian schreef:
20 nov 2020 21:39
Op de belegger staat een KW van 9,67 wat is het nu? Investor?
Hangt er allemaal af op basis van welke cijfers je rekent. Jaarwinst in 2019 was 250M dus aan de koers van vandaag een k/w van een kleine 13. Maar in H1 van dit jaar werd al 200M winst geboekt. Trek dat door en neem 500M dit jaar en je zit aan een k/w van 6 à 7.
Ongelofelijk dat men hier gelooft dat je de winst van Park München uit H1 gewoon nog eens kan extrapoleren. Volgens mij begrijpen er hier weinig hoe VGP werkt en waar hun inkomsten vandaan komen. Een half miljard aan nettowinst in 1 jaar is utopisch.

Reken op 100 miljoen euro eigen huurinkomsten, de fees voor management en een jaarlijkse recurrente ontwikkelingswinst van 120 -150 miljoen euro en dat is wat je kan verwachten. 230-250 miljoen aan recurrente winst voor belastingen. Netto een totale yield van 7-8 pct met nog eens een mooie jaarlijkse groei in de nabije toekomst. Kom je uit op 30-35 percent per jaar aan total return. En ondertussen blijft de landbank verder expanderen.
Ik vraag mij nu al een tijdje af waar/wanneer de 4de pijler van renewable energy zichtbaar gaat worden in de cijfers (en/of ze al ergens in verwerkt zitten). Ik meen me te herinneren dat vanaf FY20 er 4 inkomstpijlers gingen zijn. Ik ben ook wel benieuwd naar de grootte orde. Als ik kijk naar wdp, dan is dit precies toch een 10% van de huurinkomstomzet.

BRT
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 125
Contacteer:

Bericht door BRT »

+1

Daarstraks nog gekeken in de november presentatie maar wordt geen guidance gegeven, tenzij ik erover zag.

Haiko17
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 325

Bericht door Haiko17 »

Ze hebben er in het persbericht nav de cijfers wel info over gegeven, maar blijft inderdaad nog vooral een toekomstgegeven:

Renewable Energy
• First solar roof project delivered (4.8MWp) in VGP Park Nijmegen and a further 20 projects under
construction (22.8MWp) representing a committed investment of €17 million year-to-date
• A further 30 projects identified representing >50MWp are in the pipeline which we expect to be
able to develop within the coming 2 years
Port: Galapagos, WDP, EVS, Ageas, Barrick Gold, RDSB, Euronav, CFE, AVH, RTL, Texaf, VGP, Resilux, AB Inbev, Econocom, Sioen, ArgenX, Melexis, Nvidia, Jensen

Lieve16
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 4681
Contacteer:

Bericht door Lieve16 »

Advies van KBC Securities over VGP

Beurshuis KBC Securities
Aandeel VGP

Datum 20 november 2020
Advies Kopen
Koersdoel 134,00 EUR

Detail advies
BRUSSEL (Trivano.com) - Op 20 november 2020 hebben de analisten van KBC Securities hun beleggingsadvies voor VGP (VGP; ISIN: BE0003878957) herhaald. Het advies van KBC Securities voor VGP blijft "kopen".

Het koersdoel wordt door de analisten verhoogd van 129,00 EUR naar 134,00 EUR.

Op 20 november 2020 publiceerde VGP kwartaalcijfers.
boer_staf liked last!

boer_staf
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 23
Contacteer:

Bericht door boer_staf »

Dit draadje heeft me genoopt om dit aandeel eens dichter onder de loep te nemen. En zoals enkelen het hier stellen, ook al noteren ze op hun hoogste punt, dit is een mooie investering die je met de ogen dicht (of misschien op een spleetje) in je lade kan leggen. Ik heb deze alvast toegevoegd aan mijn LT portefeuille, een kleine portie, en mochten ze nog stevig retour gaan, tank ik graag nog eens bij.
Blackbelt liked last!

Blackbelt
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 461
Contacteer:

Bericht door Blackbelt »

Grootste nadeel aan dit bedrijf is de beperkte liquiditeit. Het is te klein voor veel fondsbeheerders...

Had iets meer koersbeweging verwacht na de resultaten, maar dat kan nog komen.

NewB76
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 269
Contacteer:

Bericht door NewB76 »

@blackbelt
Cfr september , hangt het niet af hoe groot de investerende fondsen zijn ?

Blackbelt
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 461
Contacteer:

Bericht door Blackbelt »

@NewB76
Gemiddeld verhandeld volume van VGP is amper 15.000 aandelen, of ca 2mio€.
Een fonds wil liquiditeit, en dus rekenen ze dat ze ca 10% per dag kunnen kopen/verkopen. Dat is maar 200k€.

Als ze dan een positie hebben van 10mio, en ze willen af bouwen, dan duurt dat veel te lang, en gedurende die hele tijd is er prijsdruk...

Zelfde situatie voor Immobel bv.

ZyppBe
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 181
Contacteer:

Bericht door ZyppBe »

Afbeelding

via kantoorvastgoed rapport Bolero/KBCS (18/11)

https://www.bolero.be/uploads/media/5fb ... oed-nl.pdf
panamapapers liked last!
ABI / ACPH / ADBE / BABA / EMBRAC / ESPO / GLPG / INGA / IVA / MVOL / PHARM / PNL / PRX

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie