VGP

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

Alian
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1
Contacteer:

Re: VGP

Bericht door Alian »

Velen denken blijkbaar dat de koers te hoog opgelopen is. Het is een groeier en by the way eens kijken naar de grafiek van Lotus Bakeries de begin koers was ook niet wat ze nu was! Voorbeelden genoeg van zeer goed geleide bedrijven, maar ja blijkbaar zijn ze niet hip genoeg. Men krijgt een dijk van een dividend terwijl de koers gestaag oploopt. Leg ze in de schuif en kijk er na een paar jaar nog eens naar en velen zullen zien dat investor gelijk had! Professor belegger Van Der Elst zijn leuze was, er zijn drie G’s in het beleggen, geduld, geduld en geduld!
Haiko17 liked last!

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 698
Contacteer:

Bericht door kierkegaard »

Blackbelt schreef:
20 nov 2020 10:48
kierkegaard schreef:
20 nov 2020 08:35
Hoezeer ik ook fan ben, ik vind de koers toch te hoog opgelopen om bij te kopen. Maar dat vond ik aan 80 ook :lol:
K/W = net boven de 7, en dat is gebaseerd op cijfers van 2019.

Vergelijk met WDP... er kan bij bedrijven die jaar na jaar hun doelstellingen en groei halen nog heel wat bij.
WDP is nu wel wat duurder, maar ook daar, dat groeit, dat bloeit.
Dan heb jij precies toch andere cijfers dan ik. Ik lees 205M netto winst over 2019 over 20,5M aandelen. Dus zo'n 10 euro EPS. Dan kom ik bij een k/w van 12,7 en niet van 7. Nog altijd niet zo hoog, toegegeven, maar een enorm verschil met wat je hier poneert.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Alian schreef:
20 nov 2020 10:52
Velen denken blijkbaar dat de koers te hoog opgelopen is. Het is een groeier en by the way eens kijken naar de grafiek van Lotus Bakeries de begin koers was ook niet wat ze nu was! Voorbeelden genoeg van zeer goed geleide bedrijven, maar ja blijkbaar zijn ze niet hip genoeg. Men krijgt een dijk van een dividend terwijl de koers gestaag oploopt. Leg ze in de schuif en kijk er na een paar jaar nog eens naar en velen zullen zien dat investor gelijk had! Professor belegger Van Der Elst zijn leuze was, er zijn drie G’s in het beleggen, geduld, geduld en geduld!
Ik zoek vooral geen hippe bedrijven, ik doe mijn huiswerk.

En ja, ik geef toe dat ik het aan 80 te duur vond maar omwille van de groeiperspectieven heb ik toch gekocht. Geen spijt van gehad :D

Blackbelt
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 464
Contacteer:

Bericht door Blackbelt »

kierkegaard schreef:
20 nov 2020 18:24
Blackbelt schreef:
20 nov 2020 10:48
kierkegaard schreef:
20 nov 2020 08:35
Hoezeer ik ook fan ben, ik vind de koers toch te hoog opgelopen om bij te kopen. Maar dat vond ik aan 80 ook :lol:
K/W = net boven de 7, en dat is gebaseerd op cijfers van 2019.

Vergelijk met WDP... er kan bij bedrijven die jaar na jaar hun doelstellingen en groei halen nog heel wat bij.
WDP is nu wel wat duurder, maar ook daar, dat groeit, dat bloeit.
Dan heb jij precies toch andere cijfers dan ik. Ik lees 205M netto winst over 2019 over 20,5M aandelen. Dus zo'n 10 euro EPS. Dan kom ik bij een k/w van 12,7 en niet van 7. Nog altijd niet zo hoog, toegegeven, maar een enorm verschil met wat je hier poneert.
12 is nog niet zo veel voor een groeiend aandeel, de 7 staat op yahoo finance.

Alian
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1
Contacteer:

Bericht door Alian »

Op de belegger staat een KW van 9,67 wat is het nu? Investor?

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Al die 'automatische berekeningen' zijn weinig betrouwbaar. Beter om in jaarverslag te kijken, of je riskeert investeringsbeslissingen te maken op basis van informatie die volledig foutief is.

Als die groei zich doorzet, is het idd nog niet zo duur. Ik houd.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Alian schreef:
20 nov 2020 21:39
Hangt er allemaal af op basis van welke cijfers je rekent. Jaarwinst in 2019 was 250M dus aan de koers van vandaag een k/w van een kleine 13. Maar in H1 van dit jaar werd al 200M winst geboekt. Trek dat door en neem 500M dit jaar en je zit aan een k/w van 6 à 7.

Blackbelt
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 464
Contacteer:

Bericht door Blackbelt »

Bij vastgoed is er maar één trap vind ik, en dat is als ze de winst kunstmatig opkrikken door de waarde van gronden en gebouwen te herwaarderen naar boven.

Maar ik denk niet dat dit bij VGP gebeurt, en bij WDP schat ik in dat ze her eerder onderwaarderen. Dat is de reden dat ik blijf zitten in allebei.

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 222
Contacteer:

Bericht door Investor »

kierkegaard schreef:
20 nov 2020 21:47
Alian schreef:
20 nov 2020 21:39
Hangt er allemaal af op basis van welke cijfers je rekent. Jaarwinst in 2019 was 250M dus aan de koers van vandaag een k/w van een kleine 13. Maar in H1 van dit jaar werd al 200M winst geboekt. Trek dat door en neem 500M dit jaar en je zit aan een k/w van 6 à 7.
Ongelofelijk dat men hier gelooft dat je de winst van Park München uit H1 gewoon nog eens kan extrapoleren. Volgens mij begrijpen er hier weinig hoe VGP werkt en waar hun inkomsten vandaan komen. Een half miljard aan nettowinst in 1 jaar is utopisch.

Reken op 100 miljoen euro eigen huurinkomsten, de fees voor management en een jaarlijkse recurrente ontwikkelingswinst van 120 -150 miljoen euro en dat is wat je kan verwachten. 230-250 miljoen aan recurrente winst voor belastingen. Netto een totale yield van 7-8 pct met nog eens een mooie jaarlijkse groei in de nabije toekomst. Kom je uit op 30-35 percent per jaar aan total return. En ondertussen blijft de landbank verder expanderen.
Invstr liked last!
High-quality investing met optiestrategieën

https://www.optiongenerator.com

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Je hebt helemaal gelijk. Ik ben niet dieper gaan graven in de recente cijfers en verslagen en heb geen idee wat H2 brengt. Het was een louter hypothetische gissing. Mijn punt was vooral dat die k/w van 7 over 2019 helemaal niet klopt. Voor dit jaar weten we nog niet wat de winst zal zijn.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie