VGP

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 222
Contacteer:

Re: VGP

Bericht door Investor »

Elke maand een pakket bijkopen en het is opgelost 8-)
High-quality investing met optiestrategieën

https://www.optiongenerator.com

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Craig
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0
Contacteer:

Bericht door Craig »

40 procent van mijn portefeuille is VGP. Voel me er goed bij. Sterke groeier in een sector die nu boomt en het nog lang goed gaat doen door de recente evoluties. Europese speler, mooie projecten en samenwerkingen, constante sneeuwbalgroei, ... Grote voordeel is dat je dergelijke aandelen niet te kort moet opvolgen en gewoon kan laten bollen.

BRT
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 126
Contacteer:

Bericht door BRT »

Investor schreef:
19 nov 2020 21:34
Elke maand een pakket bijkopen en het is opgelost 8-)
Ja maar dat zorgt voor een hoog percentage VGP.
Het is aanlokkelijk weliswaar - maar regels zijn er om emoties (te proberen) uit te schakelen.

Momenteel een 13% hier.

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door Investor »

De Tijd vol lof :clap: :clap:

VGP staat voor 'Very Good Performance'
VGP VGP0,00% kwam gisteren nabeurs met een update, die zoals stilaan traditie wordt bij de logistiekvastgoedgroep, ijzersterk bleek. VGP sloot in de voorbije tien maanden voor bijna 35 miljoen euro aan nieuwe huurcontracten af. Daarmee stijgen de jaarhuren met 13,5 procent tot 176 miljoen euro.

Momenteel zijn 31 projecten in aanbouw. Dat is nog eens goed voor iets meerdan 48 miljoen euro aan huurinkomsten. Al bijna 80 procent hiervan is voorverhuurd.

Ook kocht VGP flink wat grond aan, onder meer in Giessen in centraal-Duitsland in in Moerdijk in Nederland. 'Ook daar hebben we al interesse van huurders', aldus CEO Jan Van Geet. 'Bovendien verwachten we een sterke laatste twee maanden van het jaar op basis van onze huidige pijplijn, aangedreven door een robuuste en brede lease-activiteit in alle sectoren, als gevolg van een versnelling van e-commerce en de behoefte aan hogere voorraadniveaus', aldus de topman.

We verwachten een sterke laatste twee maanden van het jaar gedreven door de versnelling van e-commerce en de nood aan hogere voorraadniveaus.

Deel op Twitter
JAN VAN GEET
CEO VGP

Verder werd de kapitaal- en liquiditeitspositie versterkt door het sluiten van transacties met VGP European Logistics en VGP European Logistics met een totale opbrengst van 318 miljoen euro aan bruto kasinkomsten.

Begin september haalde VGP 109 miljoen euro op met eenplaatsing van 929.153 eigen aandelen.
contextbinder liked last!

contextbinder
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 84
Contacteer:

Bericht door contextbinder »

BRT schreef:
19 nov 2020 23:34

Ja maar dat zorgt voor een hoog percentage VGP.
Het is aanlokkelijk weliswaar - maar regels zijn er om emoties (te proberen) uit te schakelen.

Momenteel een 13% hier.
Ik streef toch ook naar een max van 15% per positie - daarmee bevestig ik eigenlijk dat mijn skills om te investeren onvoldoende zijn, eigenlijk jammer want anders moest ik maar 1 positie kopen: de beste :D

Rekening houdend met de toekomstgerichte aankopen zal ik wel proberen huidige positie wat uit te breiden - VGP heeft zeer sterk gepresteerd.
Investor liked last!
ABI, AGS, AED, AD,AHLA, AMG, ASC, Balta,Barco, BEKB, BPost, D'Ieteren, ELIB, EVS, FB, GIMV,ING, JEN, NXR, PRX, REC,RDSA, ROU, SAP, SES,TERB, Tubize, UNFI, VW, Wendel, VGP, VASTB, WEHB / MSCI Europe, Emerging Markets, MSCI World

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door Investor »

Klopt, consistente toppers voor de toekomst aan redelijke waarderingen zijn dun gezaaid. Maar met gericht investeren is niks mis. Je succes vloeit voort uit je handvol toppers.

Optiepremies op Amerikaanse aandelen herbeleggen in VGP en blijven compounden. Rustig blijven zitten; enjoy the ✈️

Aandelen worden wel schaarser :D

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 698
Contacteer:

Bericht door kierkegaard »

Hoezeer ik ook fan ben, ik vind de koers toch te hoog opgelopen om bij te kopen. Maar dat vond ik aan 80 ook :lol:

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door Investor »

kierkegaard schreef:
20 nov 2020 08:35
Hoezeer ik ook fan ben, ik vind de koers toch te hoog opgelopen om bij te kopen. Maar dat vond ik aan 80 ook :lol:
Op wat is dat gebaseerd? De fundamentals op 1 jaar? VGP is moeilijk naar waarde te schatten als je steeds positief wordt verrast en kijkt naar de YTD performance :lol:

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door Investor »

Uit de blog van Bolero:

VGP publiceerde deze ochtend andermaal een sterke kwartaalupdate. Daarin was sprake van een groei van de huurportefeuille, resulterend in 34,6 miljoen euro nieuwe ondertekende en vernieuwde huurinkomsten, waardoor de totale jaarlijkse ondertekende huurinkomsten met 13,5% stegen tot 176,0 miljoen euro. Sinds de jaarstart zijn 23 projecten opgeleverd, die 472.000m² vertegenwoordigen, waardoor de totale voltooide portefeuille groeit naar 2.380.000 m². De grondbank van de groep bedraagt 7,48 miljoen m², wat 3,57 miljoen m² aan toekomstige verhuurbare oppervlakte toelaat (+28,4% op jaarbasis). Het belangrijkste aandachtspunt in de kwartaalupdate is volgens KBC Securities-analist Joachim Vansanten het nieuwe vlaggenschipproject in Moerdijk, waar VGP samen met een niet nader genoemde partner 710.000 m² zal ontwikkelen. Gezien de kenmerken van het project gaat hij ervan uit dat de bouw start in de tweede helft van 2021. Het “Kopen”-advies wordt bij KBCS herhaald, terwijl het koersdoel van 129 naar 134 euro gaat.

Blackbelt
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 464
Contacteer:

Bericht door Blackbelt »

kierkegaard schreef:
20 nov 2020 08:35
K/W = net boven de 7, en dat is gebaseerd op cijfers van 2019.

Vergelijk met WDP... er kan bij bedrijven die jaar na jaar hun doelstellingen en groei halen nog heel wat bij.
WDP is nu wel wat duurder, maar ook daar, dat groeit, dat bloeit.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie