VGP

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
BuyAndHold
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 2
Contacteer:

Re: VGP

Bericht door BuyAndHold »

Haiko17 schreef:
21 apr 2020 20:32
Je kan het ook zo bekijken ja, maar ik vind het toch maar knullig. Pas op, geweldig dat ze aan een steengoeie prijs zoveel nieuwe aandelen kunnen uitgeven, maar dit hadden ze evengoed na de dividendbetaling kunnen doen, zolang duurt dat nu ook niet meer, en het is niet dat hun waardering tegen dan ineens zoveel lager zal zijn. Dan hadden ze tenminste kunnen uitkeren wat ze beloofd hadden aan de aandeelhouders die niet de kans hebben gekregen om mee te doen aan de kapitaalverhoging.
Zoveel nieuwe aandelen? De twee grootste aandeelhouders gaven op voorhand aan dat ze hun deel zouden bijkomen. Van de 200 miljoen is dus meer dan 53% op voorhand al binnen. Je koopt aan 100 euro, maar eigenlijk aan iets meer dan 98 want tegen dat de deal rond is, is daar een dividend. Wat ik niet goed begrijp is waarom ze dan per se dat dividend willen uitkeren. VGP is toch niet verplicht dividend uit te keren. Dan had je toch ook kunnen zeggen 'Beste aandeelhouders in plaats van 30% aan waarde aan de fiscus te geven door een dividend te betalen, laat ons dat investeren in ons groeiverhaal'. Misschien ben ik helemaal mis, maar ik zie de logica van deze operatie niet helemaal.
NewB76 liked last!

Haiko17
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 306

Bericht door Haiko17 »

Ze hebben een officiële dividendpolitiek. Als je ietwat geloofwaardig wil blijven hou je je daar maar beter aan: ineens het dividend schrappen zou door de markt heel slecht worden opgenomen, en terecht.
Ach, ik kloeg hierboven wat te hard, een drama is dit nu ook niet bepaald ;)
Port: Galapagos, WDP, EVS, Ageas, Barrick Gold, RDSB, Euronav, CFE, AVH, RTL, Texaf, VGP, Resilux, AB Inbev, Econocom, Sioen, ArgenX, Melexis, Nvidia, Jensen

NewB76
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 153
Contacteer:

Bericht door NewB76 »

Hebben de nieuwe aandelen gecreerd in 2020 recht op een dividend dat het resultaat is van de activiteiten in 2019 ?

kriko
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0
Contacteer:

Bericht door kriko »

NewB76 schreef:
21 apr 2020 21:40
Hebben de nieuwe aandelen gecreerd in 2020 recht op een dividend dat het resultaat is van de activiteiten in 2019 ?
ja:
De nieuwe aandelen zullen recht hebben op dividenden vanaf het moment van de toelating. Zij geven dus recht op het dividend waarvoor VGP een brutobedrag van €60.394.913 voorziet, dat betaalbaar is in het kalenderjaar 2020. Aan de Algemene Vergadering die gepland is op 8 mei 2020 wordt voorgesteld om de bepaling van de exacte betalingsdatum te delegeren aan de raad van bestuur. Op basis van het totaal aantal nieuwe gewone aandelen dat uitstaat na de Kapitaalverhoging, zal het dividend per aandeel voor alle aandelen dus worden aangepast naar €2,9342 per aandeel (in plaats van €3,25 per gewoon aandeel zoals eerder aangekondigd).

tosca
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 432
Contacteer:

Bericht door tosca »

@Investor

Ben jij beginnend belegger of zo? Of zit je aan de drugs? Ik hoop het eerste! 2000 euro koersdoel in 2028??? Laat mij niet lachen
en dit voor een logistiek vastgoedbedrijf. Hopelijk zie je je vergissing in en staat er een 0 teveel in jouw koersdoel.

nete
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 284
Contacteer:

Bericht door nete »

tosca schreef:
22 apr 2020 16:06
@Investor

Ben jij beginnend belegger of zo? Of zit je aan de drugs? Ik hoop het eerste! 2000 euro koersdoel in 2028??? Laat mij niet lachen
en dit voor een logistiek vastgoedbedrijf. Hopelijk zie je je vergissing in en staat er een 0 teveel in jouw koersdoel.
Als je als avatar een héél grote "VGP" haneert, dan is die pronostiek niet abnormaal.
In het Galapagos topic loopt ook zo'n rare vogel rond met een onderschrift met koersdoel 696 euro :shock:
Waarschijnlijk allemaal een beetje als grap bedoeld, zoniet is het een gevolg van infectie van een blinde verliefdheid op een bedrijf.
Maar, niks belet dat ze toch gelijk kunnen krijgen !
Chouffe liked last!
25 mei. Port (cash incl.) +8,49%
Aedifica+6,32%, Barco-2,71, Care Property-0,27%, Galapagos+2,40%, Microsoft-10,40%, VGP+15,74%

SuperBosko
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 10
Contacteer:

Bericht door SuperBosko »

Of ontwaarding van de euro...

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 181
Contacteer:

Bericht door Investor »

De Tijd:

Charles Beauduin bezit 3,2 procent van VGP

Charles Beauduin, de voorzitter en referentieaandeelhouder van Barco BAR4,94% , duikt op in het kapitaal van VGP VGP-0,39% . Via zijn vennootschap Vandewiele heeft hij een belang van 3,17 procent verworven in de ontwikkelaar van logistieke parken.
VGP: De ster van de portefeuille - 2020 wordt een superjaar!
Koersdoel: €2000 tegen 2028!

https://www.optiongenerator.com

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 181
Contacteer:

Bericht door Investor »

De Tijd:

Charles Beauduin bezit 3,2 procent van VGP

Charles Beauduin, de voorzitter en referentieaandeelhouder van Barco BAR4,94% , duikt op in het kapitaal van VGP VGP-0,39% . Via zijn vennootschap Vandewiele heeft hij een belang van 3,17 procent verworven in de ontwikkelaar van logistieke parken.
VGP: De ster van de portefeuille - 2020 wordt een superjaar!
Koersdoel: €2000 tegen 2028!

https://www.optiongenerator.com

Erwin5857
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 104
Contacteer:

Bericht door Erwin5857 »

Op slide 32

https://www.vgpparks.eu/media/2341/vgp- ... pdf?ver=17

From next year onwards we will introduce a fourth pillar which will be based on income
generated out of renewable energy

Dus naast de bestaande 2 JV's en de nieuwe JV voor VGP Park München een vierde met focus op renewable energy.

Klinkt goed ik vraag me soms af of er een addertje onder het gras ligt ergens is allemaal zo sterk.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie