VGP

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

DonDraper
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 11
Contacteer:

Re: VGP

Bericht door DonDraper »

Deze week ook nog wat bijgekocht. Na het vorig persbericht ging de koers sterk omhoog, maar is ondertussen weer wat gedaald. Ideaal instapmoment vooraleer we terug naar boven gaan.
Etf's: IWDA-EMIM/IEMA-CNDX

Holdings: Ackermans & Van Haaren-Berkshire Hathaway-Brederode-GBL-GIMV-Prosus-Sofina-TINC

Vastgoed: Cofinimmo-Immobel-VGP-WDP

Overig: AB Inbev-Ageas-Ahold Delhaize-Alfen-ASML-Barco-Elia-Euronav-ING-Lotus Bakeries-Shell-Solvay

Foxhill
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1
Contacteer:

Bericht door Foxhill »

johan1213 schreef:
19 feb 2021 10:10
Blackbelt schreef:
19 feb 2021 10:01
johan1213 schreef:
19 feb 2021 00:11
Ik heb vandaag toch bijgekocht en bedraagt 55 % van mijn portefeuille. 't is een veilig aandeel met een enorme groeimarge. Naarmate ze meer projecten afleveren nemen ook de huurinkomsten toe op termijn. Risico is inderdaad een groeivertraging, maar op termijn worden ze alsmaar groter en zijn de inkomsten verzekerd. Deze mensen doen elk jaar opnieuw wat ze beloven, en ik geloof hen. Bovendien is het jaarlijks dividend mooi meegenomen. Het zou me verbazen mochten we binnen 2 jaar niet rond de 200 € schommelen.
Ik geloof 100% in hun strategie, maar 55% in één aandeel, daar krijg ik altijd koude rillingen van.
Is inderdaad veel, ik weet het. Maar het is een stabiel aandeel en zoals de beurs nu volatiel is, weet ik anders niet welke aandelen in de plaats te kopen. Ik koop liever dan van een bedrijf met een lage koers/winst verhouding, jaarlijks dividend, schuldgraad onder controle, .. weinig risico.
Ik heb WDP een tweetal jaren geleden gekocht en draait ook goed mee. Natuurlijk is het niet ideaal natuurlijk indien we spreken over ‘diversificatie’ van sectoren...

Luz
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 58
Contacteer:

Bericht door Luz »

Een transformerend jaar en een aanzienlijk sterker platform biedt vooruitzicht voor een goed 2021
26 februari 2021, 7u00, Antwerpen (Berchem), België: VGP NV (‘VGP’ of ‘de Groep’), een pan-Europese ontwikkelaar, manager en eigenaar van kwalitatief hoogstaand logistiek en semi-industrieel vastgoed, maakt vandaag de resultaten bekend voor het boekjaar eindigend op 31 december 2020:

Record nettowinst van €370,9 miljoen, een stijging van 80,4% joj
Sterke groei in de gehele portefeuille
Nieuw en hernieuwde huurinkomsten a € 45,2 miljoen brengen de totaal gecontracteerde huurinkomsten op € 185,2 miljoen, een groei van 19,5% joj
33 gebouwen met 869.000 m²in aanbouw op het einde van het jaar
Toename ontwikkelingsgrondbank tot 7,65 miljoen m² - een groei van 23,2% joj
Recordaantal van 27 projecten opgeleverd met 531.000 m² verhuurbare oppervlakte, wat neerkomt op € 29,1 miljoen aan huurcontracten op jaarbasis (volledig opgeleverde portefeuille is 98.5% verhuurd)
Impact Covid-19 beperkt: bijna alle betalingen op tijd ontvangen en weinig contractaanpassingen
Derde joint venture gelanceerd voor VGP Park München en vier succesvolle joint venture-closings voor een totale waarde van € 666 miljoen, resulterend in € 405,6 miljoen netto-opbrengst
Eerste joint venture uitgebreid naar €2 miljard
nettovermogenswaardedoelstelling en gesprekken over verdere uitbreiding via een nieuwe joint venture zijn gaande
Schuldgraad teruggebracht tot 25,2%, ondersteund door twee succesvolle aandelenplaatsingen
Voornemen om aan de AVA een uit te keren bruto dividend van € 75 miljoen voor te stellen, wat neerkomt op € 3,65 per aandeel - een stijging met 24,2% op jaarbasis

Jan Van Geet, CEO van VGP, zei: “Het afgelopen jaar was in vele opzichten transformerend voor VGP. Ondanks onvoorziene uitdagingen hebben we een groei van het eigen vermogen gerealiseerd van €700 miljoen vorig jaar naar €1,3 miljard nu, daarbij hebben we de trendlijn overtroffen met het aantal grotendeels voorverhuurde projecten in aanbouw, gedreven door sterke huurgroei en mogelijk gemaakt dankzij opbrengsten van vier joint venture closings en twee succesvolle aandelenplaatsingen. Als we vooruitkijken naar 2021, zien we dat dezelfde sterke operationele trends zich voortzetten, waardoor we ervan overtuigd zijn dat dit ook een goed jaar kan worden."
Jan Van Geet vervolgde: “Het afgelopen jaar zijn diverse iconische projecten opgestart, waaronder onze nieuwe parken in Laatzen (Hannover) en Bratislava. Verder hebben we verschillende iconische projecten in de pijplijn, waaronder VGP Park Moerdijk – het grootste ontwikkelingsproject in Nederland. We herontwikkelen ook meer en meer brownfield projecten, waaronder in Giessen en Heidelberg. In Giessen hebben we een 32 hectare groot voormalig Amerikaans militair vliegveld aangekocht en in Wiesloch, Heidelberg, zal een 13 hectare terrein van Heidelberger Druckmaschinen AG herontwikkeld worden."
Jan Van Geet voegde hieraan toe: “We hebben onze teams over de hele linie versterkt, onder meer op het gebied van Last Mile-logistiek en hernieuwbare energie, wat ons productaanbod zal verbeteren en onze betrokkenheid bij onze klanten kan verbreden. Via onze bijdrage aan de eerste 16 projecten van de VGP Foundation trachten wij een extra steentje bij te dragen voor onze gemeenschappen. Tot slot wil ik onze collega's en partners bedanken, die zich snel aan de pandemie hebben aangepast en onze huurders en de gemeenschappen waarin we actief zijn op een veilige manier hebben geholpen, onder meer door ervoor te zorgen dat bouwprojecten op tijd bij onze klanten werden afgeleverd."
Denjoe liked last!

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 14594
Contacteer:

Bericht door charel01 »

Winst VGP stijgt sterk
(ABM FN) VPG Groep heeft vorig jaar 80 procent meer winst geboekt dan een jaar eerder, dankzij sterke groei in de portefeuille, onder andere gedreven door e-commerce. Dat maakte de ontwikkelaar van logistieke en semi-industrieel vastgoed vrijdag voorbeurs bekend.

De nettowinst steeg met 80 procent naar een recordbedrag van 371 miljoen euro. De winst per aandeel steeg met 68 procent tot 18,58 euro.

De gecontracteerde huurinkomsten stegen met 19,5 procent tot 185 miljoen euro.

Het eigen vermogen groeide met 700 miljoen euro naar 1,3 miljard euro, zei CEO Jan van Geet. "Daarbij hebben we de trendlijn overtroffen met het aantal grotendeels voorverhuurde projecten in aanbouw."

Het succes werd gedreven door sterke huurgroei en mogelijk gemaakt door de opbrengsten van vier joint venture closings en twee succesvolle aandelenplaatsingen, zei Van Geet.

Het bedrijf had aan het einde van het jaar 33 gebouwen met 869.000 vierkante meter in aanbouw en leverde gedurende het jaar 27 projecten op met 531.000 vierkante meter aan verhuurbare oppervlakte, ter waarde van 29 miljoen euro huur per jaar.

De opgeleverde portefeuille is voor 98,5 procent verhuurd. Dat was in 2019 nog 99,8 procent.

De grondbank voor ontwikkeling groeide met 23 procent tot 7,65 miljoen vierkante meter door de aankoop van terreinen.

Het bedrijf stelt een dividend voor van 75 miljoen euro, of 3,65 euro per aandeel, wat bijna 25 procent meer is dan in 2019.

Outlook

De topman Van Geet zei te verwachten dat dezelfde sterke operationele trends zich zullen voortzetten in 2021. Het bedrijf blijft veel vastgoed ontwikkelen, met e-ecommerce als belangrijke motor.

Door: ABM Financial News.
Lieve16 liked last!

Blackbelt
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 491
Contacteer:

Bericht door Blackbelt »

Theoretische opening op 149€, en dan blijft dit een goedkoop aandeel!

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 259
Contacteer:

Bericht door Investor »

Onderliggend nog veel beter dan ik dacht. Schuldgraad mooi gedaald; dividend stijgt mee. Constructieactiviteit (onder constructie en opgeleverd) 40 percent gestegen jaar op jaar. Meer duidelijkheid over Renewables, uitbreiding Joint Ventures, JV Moerdijk. Momentum in 2021 surft mee op groei van laatste twee maanden.

Nu kijken naar de koersdoelverhogingen van analisten en de call beluisteren.
NewB76 liked last!

Liptoons
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 26
Contacteer:

Bericht door Liptoons »

Investor schreef:
26 feb 2021 08:29
Onderliggend nog veel beter dan ik dacht. Schuldgraad mooi gedaald; dividend stijgt mee. Constructieactiviteit (onder constructie en opgeleverd) 40 percent gestegen jaar op jaar. Meer duidelijkheid over Renewables, uitbreiding Joint Ventures, JV Moerdijk. Momentum in 2021 surft mee op groei van laatste twee maanden.

Nu kijken naar de koersdoelverhogingen van analisten en de call beluisteren.
Bank Degroof zet zijn koersdoel op 149.
KBC Securities houdt het vooralsnog op 162 euro.

Liptoons
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Bericht door Liptoons »

Heb de helft van mijn positie alwaar ik 128 procent winst op had overboord gegooid omdat ik niet overwogen wil zitten in één aandeel, vergeleken met het gewicht van de rest van de portefeille. Vette resultaten, dat wel, maar opwaarts potentieel lijkt me vrij gering de komende twaalf maanden. Desalniettemin hoop ik-tegen beter weten in- dat de koers in geen tijd wederom verdubbelt! 😆

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 259
Contacteer:

Bericht door Investor »

Liptoons schreef:
26 feb 2021 15:04
Heb de helft van mijn positie alwaar ik 128 procent winst op had overboord gegooid omdat ik niet overwogen wil zitten in één aandeel, vergeleken met het gewicht van de rest van de portefeille. Vette resultaten, dat wel, maar opwaarts potentieel lijkt me vrij gering de komende twaalf maanden. Desalniettemin hoop ik-tegen beter weten in- dat de koers in geen tijd wederom verdubbelt! 😆
En al een idee voor de bestemming van de cash? :up:

Liptoons
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Bericht door Liptoons »

Investor schreef:
26 feb 2021 15:40
Liptoons schreef:
26 feb 2021 15:04
En al een idee voor de bestemming van de cash? :up:
Inderdaad. Is al besteed! In twee gelijke helften verdeeld over CPI (zit er al in) en Shurgard (nieuw voor me)!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie