VGP

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 583

VGP

Bericht door maartenverhoeve »

Mijn oog viel in de recente editie van De Belegger op deze vastgoedontwikkelaar. Ze hebben er al een forse klim op zitten maar.....

- volgend jaar 5 euro per aandeel winst (koers 35 euro)
- mogelijkheid om weer een dividend te gaan betalen
- stabiele huurinkomsten
- mooie alliantie afgesloten.

Nadelen zijn zeker:
- erg kleine free float van 7 %
- weinig verhandelbaar. op dit moment zie ik maar 5-6 verkopers in het orderboek

Ik ga het aandeel zeker opvolgen en wanneer er cash vrijkomt eventueel een aankoop overwegen,

Maarten
In port; Enwave, Ageas, Western Cop, Retail est. sorrento, vgp, wdp, kbca, roularta, Tess, prosus, agfa, vale, veel arrowhead pharma....

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan

Re: VGP

Gisteren 7 % erbij, vandaag bijna 10 %.
Mijn aandeeltjes van twee weken geleden zou ik al met 15 % winst kunnen verkopen, helaas is er die domme speculatietax.
Ik houd ze dus maar bij en voel me goed bij dit aandeel dat amper aan een KW van 8-9 draait en een ROE van liefst 30 %.

Keerzijde is de erg lage handel dagelijks en de erg lage free float van amper 6 %.
Ik merk wel dat alles wat er dagelijks verhandeld wordt, dat dat aandelen zijn die aan de laatzijde weggeplukt worden!

Maarten
In port; Enwave, Ageas, Western Cop, Retail est. sorrento, vgp, wdp, kbca, roularta, Tess, prosus, agfa, vale, veel arrowhead pharma....

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan

Bangelijke halfjaarcijfers van VGP!

De nettowinst steeg met een derde tot 42 miljoen euro! Hierin zit een verlies dat VGP op derivaten moest slikken van meer dan 6 miljoen euro reeds ingerekend!
Het nettoresultaat op de vastgoedportefeuille kwam eind juni op 65,1 miljoen euro uit (vorig jaar 48,1 miljoen euro).

Ook de vooruitzichten voor de rest van het jaar blijven onveranderd: groei op zowel vastgoedportefeuille als huurinkomsten!

(het zou dus zomaar eens eventjes kunnen dat ze 5-6 euro per aandeel winst gaan maken dit jaar!) Koersstijging met meer dan 10 % vandaag is navenant!

Lovely day voor de VGP-beleggers

Maarten

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan

Gisteren 14 % erbij, vandaag weer 13 %, en of de halfjaarcijfers gesmaakt werden door de beleggers......

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan

Vandaag weer 10 % erbij en doorgestegen van 64 naar 71 euro VGP.
Ze gaan een obligatie uitgeven om activiteiten in Spanje op te starten. Bouw in Barcelona en op enkele toplocaties.
Ik vind het wel raar dat er al enkele uren 350 aandelen gekocht willen worden (in de bied) aan de laatkoers maar dat er niet meer verhandeld wordt.

Doet me vermoeden dat het aandeel even door de beursautoriteiten op hold gezet is of dat het geschorst is.

VGP, een vastgoedparel waar ik sinds mijn aankoop op 1/6 aan 37.5 euro al enorm veel plezier aan beleefde,

Maarten
MADNESS liked last!

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 973

Bericht door wimvd »

Je roept hier al een hele tijd als een eenzame missionaris in een woestijn, maar +20% vandaag kan niet genegeerd worden.
Aan een dividend van ongeveer 4 EUR bruto per aandeel (ervan uitgaande dat ze 80% van de winst als dividend uitkeren) is de huidige koers nog altijd aanvaardbaar. Proficiat met je winst! Sinds juni is dit aandeel verdubbeld.

Kim
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 242

Bericht door Kim »

maartenverhoeve schreef:Gisteren 7 % erbij, vandaag bijna 10 %.
Mijn aandeeltjes van twee weken geleden zou ik al met 15 % winst kunnen verkopen, helaas is er die domme speculatietax.
Ik houd ze dus maar bij
Danku speculatietaks? :-)
Zonder had u verkocht aan 43 en 80% winst mislopen

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 973

Bericht door wimvd »

Vlak voor het weekend heeft VM Invest NV aandelen VGP gekocht. Van voorkennis gesproken!!

Kim
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 242

Bericht door Kim »

Ik denk niet dat Van Malderen zijn fortuin zal maken door die 481 aandelen die zijn vennootschap twee weken geleden kocht.
De heftige beweging is ook te danken aan de erg lage free float.
MADNESS liked last!

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan

Ik heb de mijne van 1/6 aan 37.5 euro maar ga ze dus zeker niet verkopen op dit moment.

Dividend is er niet bij bij dit aandeel, ze investeren alles in nieuwe projecten en geven dus nu ook een obligatie uit. Ik hoef trouwens geen dividend van VGP aangezien de Staat er dan weer met een deel van weg is. Laat ze de winst per aandeel maar opdrijven.....

Inderdaad een erg lage freefloat van amper 6 % Kim.

Ik houd de mijne nog bij en wacht de verdere gebeurtenissen af. Op een niveau van 50-55 euro cummuleer ik nog aandelen, als ze hier nog naartoe zouden gaan,

Maarten

Plaats reactie