ASIT biotech

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
vogelspotter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2809

Re: ASIT biotech

Berichtdoor vogelspotter » 19 Dec 2018 10:10

MARKTEN LIVE

19-12-2018
09:37

KBCS verlaagt advies en koersdoel ASIT

KBC Securities hanteerde tot dusver een koopadvies en een koersdoel van 5,50 euro voor ASIT biotech, maar zet daar nu stevig de schaar in. Het advies zakt tot ‘houden’, het koersdoel tot 2 euro.

Sandra Cauwenberghs en Lenny Van Steenhuyse reageren daarmee op de belangrijke verschuivingen in de raad van de bestuur en het management. Die kwamen er door protest van een groep aandeelhouders die vonden dat er strategische fouten werden gemaakt en verwatering vreesden door verdere kapitaalverhogingen.

De KBCS-analisten vinden de de wijzigingen in de raad van bestuur echter geen goede zaak. Ze kunnen behoorlijk disruptief zijn en tot significante veranderingen en uitstel in de pijplijn leiden waardoor het marktaandeel en het commercieel potentieel worden aangetast. Ze verwijzen naar de herhaling van het Fase 3-onderzoek met het hooikoortsmiddel gp-ASIT+ waarvan de resultaten eind 2019, begin 2020 worden verwacht. Het zou ideaal zijn mocht het bedrijf intussen een uitrol van het middel in Europa en een Amerikaanse strategie kunnen voorbereiden. Bovendien kunnen de producten tegen huisstofmijtallergie en pinda-allergie vertraging oplopen.

Cauwenberghs en Van Steenhuyse zijn van mening dat de recente gebeurtenissen het risicoprofiel van het bedrijf verhogen. Het is zaak de commerciële ontwikkeling van het hooikoortsmiddel in Europa voor te bereiden, terwijl in VS gestroomlijnde planning nodig is. Zaken die wellicht voer voor debat zullen zijn in de volgende vergaderingen van de raad van bestuur. Voorts vrezen de analisten vertraging in de andere, minder gevorderde programma’s.

Veranderingen en uitstel in de pijplijn zullen de concurrentiepositie van de producten waar ASIT aan werkt aantasten en het marktaandeel verlagen. Tot er duidelijkheid komt over welke strategische ontwikkelingsweg het bedrijf zal kiezen, vooral voor gp-ASIT+, verlagen de analisten hun advies en koersdoel.

Bron:"De Tijd"
In port:AB Inbev,Arcelor,ASIT,Avantium, Deceun,Deutsche Bank,econocom,Euronav, Greenyard,OneSpan ,Weight Watchers, X-Fab,Wessanen,UCB,Petrobras (PBR-A).
Verk.TomTom,Nyrstar.

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen

powered by Surfing Waves

Naz-T
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 204

Berichtdoor Naz-T » 19 Dec 2018 10:21

MGiles schreef:
Naz-T schreef:Bedankt vogelspotter!
Verwachtingen?
2,5 of 3 morgen?

mensen met verstand gaan minstens een kwartaal wachten om te zien of de aanpassing wel een verbetering is ;)

Ok, geef ik je gelijk in. Liep misschien iets te hard van stapel. Maar de nieuwe bestuurders zijn mensen met expertise en ik heb me misschien beetje mispakt aan het zinnetje omtrent kapitaalverhoging die er niet meteen zal komen ;)
Koersdoelverlaging van KBC is beetje overdreven. Ze zullen weer goedkoop willen inkopen om dan volgende maand een koersdoelverhoging te geven na die meeting midden januari
megab liked last!

megab
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 15

Berichtdoor megab » 19 Dec 2018 10:29

Naz-T schreef:
MGiles schreef:
Naz-T schreef:Bedankt vogelspotter!
Verwachtingen?
2,5 of 3 morgen?

mensen met verstand gaan minstens een kwartaal wachten om te zien of de aanpassing wel een verbetering is ;)

Ok, geef ik je gelijk in. Liep misschien iets te hard van stapel. Maar de nieuwe bestuurders zijn mensen met expertise en ik heb me misschien beetje mispakt aan het zinnetje omtrent kapitaalverhoging die er niet meteen zal komen ;)
Koersdoelverlaging van KBC is beetje overdreven. Ze zullen weer goedkoop willen inkopen om dan volgende maand een koersdoelverhoging te geven na die meeting midden januari

Perfecte samenvatting (hoop ik) :)

turboking_86
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 6

Berichtdoor turboking_86 » 31 Dec 2018 17:09

Iemand hier nog meer info over? Een kenner?
Aandeel heeft volgens mij nog veel potentieel... wat denken jullie ervan?

Iemand onderbouwde info?

And its gone!
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 74

Berichtdoor And its gone! » 06 Jan 2019 12:38

Als het lukt (graspollen) hebben ze een potentieel grote afzetmarkt. Maar het is wachten op de nieuwe resultaten ergens eind 2019, Of 2020. En ondertussen zit de concurrentie ook niet stil...
Hoop dat ze dit jaar een mooie partner vinden voor hun onderzoek.

Ik heb vorige week wat bijgekocht :)
GOOGL DBK BAYN TNG IVA IPH ASIT XON GERN

And its gone!
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor And its gone! » 06 Jan 2019 13:53

https://www.youtube.com/watch?v=Cj18l0pqtOY

een interessante videopresentatie uit november 2018.
Oli4 liked last!

And its gone!
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor And its gone! » 11 Jan 2019 15:15

dik -11% All time low 1.46€

Naz-T
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Naz-T » 11 Jan 2019 15:21

Ik zag het ook.
Gedumpte bestuurders die hun aandelen dumpen?
vogelspotter liked last!

vogelspotter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2809

Berichtdoor vogelspotter » 11 Jan 2019 15:39

De ontevreden beleggers hebben zich zelf in hun voet geschoten , hadden ze het bestuur hun gang laten gaan ipv
Deminor onder de arm te nemen. Het kan best zijn dat ze niets meer van hun investering gaan terug zien,de interne
samenwerking is nu gebroken. Stel maar eens voor als je zelf eigenaar bent van een bedrijf en ze halen zo een stunt
uit.
In port:AB Inbev,Arcelor,ASIT,Avantium, Deceun,Deutsche Bank,econocom,Euronav, Greenyard,OneSpan ,Weight Watchers, X-Fab,Wessanen,UCB,Petrobras (PBR-A).
Verk.TomTom,Nyrstar.

Naz-T
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Naz-T » 12 Jan 2019 11:00

vogelspotter schreef:De ontevreden beleggers hebben zich zelf in hun voet geschoten , hadden ze het bestuur hun gang laten gaan ipv
Deminor onder de arm te nemen. Het kan best zijn dat ze niets meer van hun investering gaan terug zien,de interne
samenwerking is nu gebroken. Stel maar eens voor als je zelf eigenaar bent van een bedrijf en ze halen zo een stunt
uit.

Volgende week weten we hopelijk meer.