Biocartis

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
sparrow
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 330

Re: Biocartis

Berichtdoor sparrow » 01 Mar 2018 09:59

Allemaal samen blijven roepen: Overname, hopelijk komt het er dan van. Kunnen we cashen en zijn we allemaal weer wat rijker om het in andere (betere) aandelen te stoppen.

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 7240

Berichtdoor charel01 » 01 Mar 2018 10:03

Biocartis (KBC Securities: "Kopen" - koersdoel 16 euro)
Biocartis zag de commerciële productinkomsten in 2017 met 124% stijgen tot 12,7 miljoen euro, terwijl de bedrijfsinkomsten 68% stegen van 13,8 naar 23,1 miljoen euro. Het aantal verkochte cartridges ging 2,8 keer hoger (tot 71.000) en het aantal Idylla’s nam met 258 toe (tot 650 stuks). Het aantal verkochte cartridges moet in 2018 verdubbelen en het aantal geïnstalleerde Idylla’s zou met 250-275 stuks moeten aangroeien tot 900 à 925. Voor KBCS ligt de gemiddelde cartridgeprijs aan de onderzijde van de verwachtingen, al zou die zich in 2018 moeten herstellen. Niettemin lijkt de omzet van Cartridge in 2018 met 17,5 miljoen euro ver onder de marktverwachtingen te liggen. Eind 2017 had Biocartis 112,8 miljoen euro in kas, wat tegen het einde van 2018 zou moeten slinken richting 50 à 60 miljoen euro. De doelstellingen zijn volgens analist Lenny Van Steenhuyse aan de voorzichtige kant en zullen het aandeel daarom vandaag niet helpen. In de marge werd gemeld dat er een R&D-center in de VS werd opgericht om het Idylla-platform te ondersteunen, door middel van een overdracht van R&D-werknemers van Janssen Diagnostics. Ook gaat de EU een schuldfinancieringsfaciliteit van 24 miljoen euro verstrekken om tot 50% te cofinancieren in verdere investeringen voor diagnostische infectieziekten-oplossingen op het Idylla platform.
Go with the flow.

tomulnrs
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 32

Berichtdoor tomulnrs » 01 Mar 2018 10:03

Ik snap niet waarom iedereen nu verkoopt.
Op de slechtste Biocartis-dag sinds een jaar.
Ik had ook meer verwacht en de vooruitzichten vallen mij ook tegen. Maar ik ga er vanuit dat er wel betere momenten komen om te verkopen. Verkopen op een rode beursdag vind ik persoonlijk nooit slim.
Portefeuille:
NL: Pharming, Ahold, Kiadis, BAM, PostNL, AMG
BE: Galapagos, Mithra, Melexis, ArgenX, Celyad, KBCA
EU: Vodafone, X-Fab, Genmab
US: Keryx, Synergy, BallardPower, Nvidia, Mastercard

beurssukkel
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 74

Berichtdoor beurssukkel » 01 Mar 2018 10:13

tomulnrs schreef:Ik snap niet waarom iedereen nu verkoopt.
Ik had ook meer verwacht en de vooruitzichten vallen mij ook tegen. Maar ik ga er vanuit dat er wel betere momenten komen om te verkopen. Verkopen op een rode beursdag vind ik persoonlijk nooit slim.

ik heb geen afscheid genomen van Biocartis, wel mijn positie met 1/3 letterlijk en figuurlijk ontvet.
Ik denk dat ik alles zou moeten verkopen als rationele belegger.

Soms ben ik verliefd op een aandeel en dat is niet wijs, zou kris Peeters zeggen. :D

ondertussen blijven we mooi rond de 12.40€ hangen, indien dit een troost zou zijn.
Laatst gewijzigd door beurssukkel op 01 Mar 2018 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.

enzo73
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 66

Berichtdoor enzo73 » 01 Mar 2018 10:15

Ik heb verkocht omdat ik er niet meer in geloof. Biocartis is het bedrijf van de groei, of zou dat toch moeten zijn: het Idylla labo zelf en de cartridges. Er is inderdaad groei, maar niet voldoende, en onder de consensus. En binnenkort zullen ze opnieuw vers geld nodig hebben.

Ik stel me de vraag: waar gaat Biocartis naartoe? Gaan ze de komende jaren exploderen? Ik denk het niet. Gewoon mijn mening he, iedereen beslist zelf.

micado
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 100

Berichtdoor micado » 01 Mar 2018 10:20

enzo73 schreef:

Ik heb verkocht omdat ik er niet meer in geloof. Biocartis is het bedrijf van de groei, of zou dat toch moeten zijn: het Idylla labo zelf en de cartridges. Er is inderdaad groei, maar niet voldoende, en onder de consensus. En binnenkort zullen ze opnieuw vers geld nodig hebben.

Ik stel me de vraag: waar gaat Biocartis naartoe? Gaan ze de komende jaren exploderen? Ik denk het niet. Gewoon mijn mening he, iedereen beslist zelf.

Het is dom om nu te verkopen, gewoon de kat even uit de boom kijken en wachten op de call deze namiddag. We hebben het nog voor gehad met biocartis dat er 5% af gaat en de dag nadien noteren ze weer 5 % hoger. Ik blijf zitten... we zien wel tot alles terug normaal loopt. :D

loe
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 18

Berichtdoor loe » 01 Mar 2018 10:36

Zeer slecht nieuws. In deze sector mag je geen slecht nieuws voorspellen. Zie Thrombogenics en MDXhealt, waar staan die nu?

sparrow
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 330

Berichtdoor sparrow » 01 Mar 2018 10:48

loe schreef:Zeer slecht nieuws. In deze sector mag je geen slecht nieuws voorspellen. Zie Thrombogenics en MDXhealt, waar staan die nu?

Nee, geen zeer slecht nieuws. Een beetje tegenval niks meer. Zeer slecht nieuws zou zijn dat men geen enkel Idylla meer verkoopt omdat andere technologie het beter doet maar Biocartis blijft best in class. Dus als je de troll wilt uithangen doe dat dan in het bos bij de kabouters maar hier niet.

loe
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 18

Berichtdoor loe » 01 Mar 2018 10:56

sparrow schreef:
loe schreef:Zeer slecht nieuws. In deze sector mag je geen slecht nieuws voorspellen. Zie Thrombogenics en MDXhealt, waar staan die nu?

Nee, geen zeer slecht nieuws. Een beetje tegenval niks meer. Zeer slecht nieuws zou zijn dat men geen enkel Idylla meer verkoopt omdat andere technologie het beter doet maar Biocartis blijft best in class. Dus als je de troll wilt uithangen doe dat dan in het bos bij de kabouters maar hier niet.

Hoop dat je gelijk hebt, we zullen zien!

athoSz
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 29

Berichtdoor athoSz » 01 Mar 2018 11:23

(Trivano.com) - Op 1 maart 2018 hebben de analisten van Berenberg hun beleggingsadvies voor Biocartis Group (BCART; ISIN: BE0974281132) herhaald. Het advies van Berenberg voor Biocartis Group blijft "kopen".

De analisten behouden hun koersdoel van 16,50 EUR.

Op 1 maart 2018 publiceerde Biocartis Group zijn jaarresultaten. Op 5 april 2018 publiceert Biocartis Group zijn jaarverslag.
charel01 liked last!