Biocartis

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
sparrow
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 330

Re: Biocartis

Berichtdoor sparrow » 01 Mar 2018 09:25

We zitten onder de 12 en daar gaan we nog wel eventjes terug blijven.

Och ja, maar 8500 euro verlies op papier.

En met hun aantal cartridges dat ze verkopen vrees ik dat tegen het eind van 2018 hun nieuwe productiehal nog wel gesloten zal blijven

isIT
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 27

Berichtdoor isIT » 01 Mar 2018 09:33

ik heb vanmorgen Biocartis volledig verkocht; ik mis groei en ook en vooral ambitie. een amerikaans bedrijf zou 'ontploffen' (in positieve zin) met deze mogelijkheden. ik vrees dat met dit groeitempo ze snel voorbij gestoken zullen worden. toch nog heel wat winst mee gehaald de laatste maanden. en wie weet, stappen we nog wel een keer in.

ondertussen mithra pharma bijgekocht ...
AB Inbev, Acacia Pharma Group, Ageas, Canopy Growth Stock, Geron Corporation, Johnson & Johnson, Mithra Pharmaceuticals, Transgene

cicero007
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 341

Berichtdoor cicero007 » 01 Mar 2018 09:35

Heb afscheid genomen van mijn positie, met spijt in het hart weliswaar...
Zonder substantiele groei zie ik de koers nog een hele tijd zijwaarts bewegen, en laat ik mijn geld liever ergens anders wat meerwaarde creëren...
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen ...

sparrow
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor sparrow » 01 Mar 2018 09:36

isIT schreef:ik heb vanmorgen Biocartis volledig verkocht; ik mis groei en ook en vooral ambitie. een amerikaans bedrijf zou 'ontploffen' (in positieve zin) met deze mogelijkheden. ik vrees dat met dit groeitempo ze snel voorbij gestoken zullen worden. toch nog heel wat winst mee gehaald de laatste maanden. en wie weet, stappen we nog wel een keer in.

ondertussen mithra pharma bijgekocht ...

Ik verkoop niks. Het eindspel is uiteindelijk de boel in de etalage zetten en hopelijk 30 euro per aandeel binnenkrijgen. Je zal he wel merken. De nieuwe CEO is binnengekomen maar zijn sterkte is vooral 'bedrijven verkopen'. Hij beweerde wel van niet maar Rudi Marien (grootaandeelhouder) zal hier niet mee kunnen blijven lachen.
isIT liked last!

Proof
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 3

Berichtdoor Proof » 01 Mar 2018 09:40

Ontgoochelende resultaten. Ik geloof in het bedrijf, maar als ze zo traag blijven groeien ga ik ook eens moeten denken aan verkopen. Voorlopig blijf ik rustig zitten en kijk ik weer even niet naar de koers.

sparrow
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor sparrow » 01 Mar 2018 09:41

En als aanvulling op wat ik hierboven schreef.

Ze zijn trouwens al begonnen met window-dressing want het aankopen van het Janssen systeem en de R&D poot is net om visibiliteit naar overnemers te schaffen. Het eindspel is volgens mij al ingezet. Hoor je trouwens nog iets over die productiehal ? Niks.

beurssukkel
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 74

Berichtdoor beurssukkel » 01 Mar 2018 09:47

Beurs bij het ontbijt......
Kon ik ook al lezen in DE TIJD, straks mss aanpassing van 16€ naar 15€, dan hebben ze ook de marktentendens gevolgd....flauw.

Maar kom ben vooral teleurgesteld in het bedrijf.
Ik had het nochtans gisteren zien aankomen en dan koop ik bij.........ik ben idd een beurssukkel ;)

Biocartis zag de commerciële productinkomsten in 2017 met 124% stijgen tot 12,7 miljoen euro, terwijl de bedrijfsinkomsten 68% stegen van 13,8 naar 23,1 miljoen euro. Het aantal verkochte cartridges ging 2,8 keer hoger tot 71 000 en het aantal Idylla’s nam met 258 toe tot 650 stuks. Het aantal verkochte cartridges moet in 2018 verdubbelen en het aantal geïnstalleerde Idylla’s zou met 250-275 stuks moeten aangroeien tot 900 à 925. Voor KBCS ligt de gemiddelde cartridgeprijs aan de onderzijde van de verwachtingen, al zou deze zich in 2018 moeten herstellen. Niettemin lijkt de omzet van Cartridge in 2018 met 17,5 miljoen euro ver onder de marktverwachtingen te liggen. Per einde 2017 had Biocartis 112,8 miljoen euro in kas, wat tegen het einde van 2018 zou moeten slinken richting 50 à 60 miljoen euro. De doelstellingen zijn volgens KBCS aan de voorzichtige kant en zullen het aandeel daarom niet helpen vandaag. In de marge werd gemeld dat er een R&D-center in de VS werd opgericht om het Idylla platform te ondersteunen, door middel van een overdracht van R&D-werknemers van Janssen Diagnostics. Ook gaat de EU een schuldfinancieringsfaciliteit van 24 miljoen euro verstrekken om tot 50% te co-financieren in verdere investeringen voor diagnostische infectieziekten-oplossingen op het Idylla platform.
Aanbevelingen

tomulnrs
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 32

Berichtdoor tomulnrs » 01 Mar 2018 09:53

Ik vind de Resultaten voor 2017 eigenlijk niet zo heel slecht, integendeel.
Al is de boosdoener voornamelijk de zwakkere vooruitzichten voor 2018.

De Tijd overdrijft een beetje met hun koppen.
Portefeuille:
NL: Pharming, Ahold, Kiadis, BAM, PostNL, AMG
BE: Galapagos, Mithra, Melexis, ArgenX, Celyad, KBCA
EU: Vodafone, X-Fab, Genmab
US: Keryx, Synergy, BallardPower, Nvidia, Mastercard

sparrow
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor sparrow » 01 Mar 2018 09:56

De Tijd lijdt ook aan Oikofobie, alles wat van ons is afkraken. Doen ze ook regelmatig met andere bedrijven zoals Galapagos en Tigenix dat ondertussen bijna overgenomen is door Takeda. Totaal geen gevoel voor chauvinisme.

beurssukkel
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 74

Berichtdoor beurssukkel » 01 Mar 2018 09:57

1/3 verkocht aan 12.46€......in principe een klein verlies.
Jammer maar helaas.