Econocom

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Chef B
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 95

Re: Econocom

Bericht door Chef B »

Iemand hoogtevrees?

_Jack_
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 105

Bericht door _Jack_ »

Chef B schreef:
31 mar 2021 09:39
Iemand hoogtevrees?
Het is vandaag voor 't eerst door mijn hoofd gespookt.
Maar eigenlijk wil ik nu voor de 4 gaan.
Op een moment ging ik ze met verlies buitengooien.
Hebzucht, een vies ding :D

forumbeurs
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 106

Bericht door forumbeurs »

Chef B schreef:
Iemand hoogtevrees?
Chef B. Dit vind ik oprecht een van uw betere grappen. Kort en krachtig.

ddopp
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 15

Bericht door ddopp »

Ik vond zijn -ondertussen terug verwijderd- bericht dat hij "niet meer dan een weekje" een ritje ging maken met de aandelen van Bpost in de week dat ze hun cijfers publiceerden toch nog iets grappiger
Wimpie85 liked last!

Keeperke
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 30

Bericht door Keeperke »

ddopp schreef:
31 mar 2021 10:42
Ik vond zijn -ondertussen terug verwijderd- bericht dat hij "niet meer dan een weekje" een ritje ging maken met de aandelen van Bpost in de week dat ze hun cijfers publiceerden toch nog iets grappiger
Je kan er veel van zeggen, maar het was wel degelijk een wild ritje :-)
ddopp liked last!

Chef B
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Chef B »

ddopp schreef:
31 mar 2021 10:42
Is dat bericht verwijderd dan? Ik heb een hekel aan berichten die geschrapt worden. Dit is werkelijk de nieuwe trend. Schrappen wat niet past. Ik kan daar niet mee om.
Bpost zal langer duren dan een weekje. Maar ik bouw daar verder op. Bij Econocom heeft het ook 1 jaar langer geduurd dan ik dacht. Ik hou van paniek die ontstaat rond een aandeel. Als je op zo'n momenten weet waar je mee bezig bent is het prijs.

forumbeurs
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 106

Bericht door forumbeurs »

Chef B schreef:
05 mar 2021 10:07
Kunnen jullie mij dan ook even het tarief laten weten waaraan die winst wordt belast? Dividenden worden belast aan 30%, zoveel weet ik, maar voor de winst die je maakt bij verkoop ken ik geen tarief. Graag een percentage, cijfers na de komma niet nodig, ik ben geen apotheker. Dan kan ik nog dit weekend even mijn winst voor en na belasting berekenen.
En jij zegt vandaag te weten met wat je bezig bent? Echt?

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 724

Bericht door kierkegaard »

Chef B schreef:
Iemand hoogtevrees?
Jij had toch je volledige positie verkocht, niet?

ugeerts
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 674

Bericht door ugeerts »

Rustig laten aangroeien die Econocom. :D

Het enige wat mij een beetje stoort is dat het gemiddeld koersdoel, bv een KBC die dat op 2,60€ zet, achterop hinkt met de realiteit van nu 3,40€. Ik kan wel enigszins KBC en andere analisten volgen die Econb als een leasing bedrijf (leasing van computers) catalogeren, en in die sector is de gemiddelde K/W nu eenmaal laag, meestal onder 5.
Ceo Bouchard doet echter zijn best om meer hoogwaardige activiteiten, naast pure leasing, aan te trekken.
Ik hoop dit jaar de €4 te zien en volgend jaar de €5. Dan pas krijg ik mss hoogtevrees.
__________________________________________________________________________________

Chef B
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Chef B »

kierkegaard schreef:
31 mar 2021 20:47
Jij had toch je volledige positie verkocht, niet?
Toen Butler bekend maakte te willen verkopen aan 3 euro (jan 2020) heb ik het merendeel verkocht.
Kort daarna brak die corona uit. Het aandeel dook naar 2.00 en ik kocht terug (een beetje) bij. Ik was wel onder de indruk van de daling, want had ik niet verkocht dan zou ik gigantisch veel geld kwijt zijn geweest. Ik heb dus heel veel geluk gehad dat ik die Butler niet vertrouwde en even aan kant ben gaan staan.
Het aandeel zakte verder weg naar € 1.50 maar ik heb aan die prijs niet meer bijgekocht. Het was pas half januari 2021, toen het aandeel rond 2.35 stond dat ik opnieuw serieus aan tafel ben komen zitten. Het was nog spannend toen Butler uiteindelijk uitstapte aan 2.85. Je mag die gast niet onderschatten. Maar zie, Bouchard deelde hem een stevige klap uit.

Plaats reactie