Order €1.000 Shell: LYNX €6,00 / Binck €8,00
Bij DEGIRO: €2,30 (klik voor meer info)

Econocom

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses
Filoe
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 53
Contacteer:

Re: Econocom

Bericht door Filoe »

Als de koers van een aandeel in 3 jaar tijd 82% in elkaar dondert heb je 460% stijging nodig om terug op dat niveau te komen. T.o.v. de koers van €1.4 (maart 2020) is €2.2 een stijging van 57%. 57% lijkt veel maar er is nog een hele weg te gaan. Uiteraard was de hoogste koers destijds fel overdreven dus die zien we wellicht nooit meer terug. Dan nog hebben velen een paar honderd procent nodig om uit hun verlies te geraken.
Wimpie85 liked last!

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Chef B
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 49
Contacteer:

Bericht door Chef B »

Bouchard :
Ce qui me frappe dans la crise que nous vivons aujourd'hui, c'est que pour la toute première fois de ma longue carrière, l'informatique, devenue depuis le digital, le cœur du métier d'Econocom, est vu de façon résolument positive. Il se révèle acteur de notre capacité à gagner ensemble cette bataille. En permettant de mettre du jour au lendemain un pays en télétravail ou en télé-éducation mais aussi en assurant l'indispensable continuité de fonctionnement des centres névralgiques d'une nation que sont les hôpitaux, les centres de recherche, les centrales nucléaires, les centres de commandement des forces de l'ordre, les fonctions régaliennes de l'état.
Piloté et contrôlé par nous, il devient une « main d'Aristote », un instrument de nos instruments de défens

Corona is de motor voor digitalisering. We hebben deze crisis een stuk kunnen afwenden opdat we massaal zijn overgeschakeld naar digitale oplossingen. Dankzij digitale toepassingen slagen we erin onze maatschappij vanop afstand draaiende te houden. De digitalisering schakelt een versnelling hoger: we telewerken, vergaderen virtueel, geven digitaal les en we blijven online verbonden met onze vrienden en familie. Zonder digitalisering zou ‘social distancing’ veel zwaarder zijn. Dankzij digitalisering kunnen we burgers die risico hebben op besmetting opsporen. Nog nooit was digitalisering zo belangrijk. Bedrijven die in hun bedrijfsmodel het meest aandacht besteed hebben aan digitalisering, plukken daar nu de vruchten van.

Econocom is door die flinterdunne winstmarge kwetsbaar als (grote) klanten failliet zullen gaan. Dat zullen we nog moeten afwachten. Als dat enigszins mee zou vallen dan heeft Econocom een mooie toekomst.

Zet af en toe uw smartphone eens uit.
Ook dat is nodig.
Het zal u goed doen.
Tournée Générale van Chef B.
Op econocom.
Santé.
de Senacour liked last!

ugeerts
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 658
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

Zo goed geluimd, chef B? Econocom 5% gezakt vandaag, niet dat ik er wakker van lig.
Mijn fair value van €2,60 kan wachten tot december.

Btw het grote risico is niet dat grote klanten failliet zullen gaan (dat verwacht ik niet), maar dat ze support contract verlengingen on hold zetten, of erger, stop zetten (om over te stappen naar India support TCS).
__________________________________________________________________________________

de Senacour
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 77
Contacteer:

Bericht door de Senacour »

Er zijn inderdaad meer en meer berichten dat de IT -tech aandelen een v/d grote winnaars zullen zijn,na het Corona virus.

Filoe
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 53
Contacteer:

Bericht door Filoe »

't Is precies de omgekeerde processie van Echternach: één pas vooruit en twee passen achteruit.

ugeerts
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 658
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

Vandaag schommelt het rond $1,85 $1,90. Dit lijken mij volstrekt faire waarden. De $2,15 van de week voordien vond ik al abnormaal hoog. Het wordt uitkijken naar de Q2 cijfers om te weten waar we nu ECHT staan met Econocom.
__________________________________________________________________________________

Icksray-1979
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 395
Contacteer:

Bericht door Icksray-1979 »

Econocom rondt verkoop van EBC af. Opbrengst wordt gebruikt voor de afbouw van schulden & versterken van balans (zie de tijd vandaag, marketscreener, etc...)
vogelspotter liked last!

de Senacour
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 77
Contacteer:

Bericht door de Senacour »

Econocom is al een tijd bezig,met verschillende satteliet bedrijven te koop aan te bieden,ik geloof dat dit het tweede bedrijf is,die verkocht is.Ik geloof dat er nog een viertal in de etalage staan??

sepan
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 661
Contacteer:

Bericht door sepan »

https://www.beursduivel.be/beursnieuws/ ... nd-in.aspx

Geen dividend dit jaar ? (normaal eind juli)

Zou dit uit noodzaak zijn om ook een truk om de balans en cashvoorraad sterker te maken ?
Corona zou zo voor econocom zomaar een flinke verbetering kunnen brengen in resultaten (IT sector doet het goed in Corona tijden) , cash (door inhouden van dividend, schulden (door verkoop van bedrijfsonderdelen) ...
Benieuwd naar 2kw cijfers. :clap:

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1012
Contacteer:

Bericht door Wimpie85 »

Was toch al lang bekend dat er dit jaar geen dividend zou worden uitbetaald? :?

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie