Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Econocom

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses
de Senacour
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 77
Contacteer:

Re: Econocom

Bericht door de Senacour »

Econocom is vooral afgestraft voor fraude en fouten in de boekhouding,bij Econocom Italie,ook doorat alles wat mindere cijfers.Nu de oprichter terug aan het roer staat,is er een goede aanpak geweest van die zaken,spijtig genoeg is het bedrijf op de beurs zeer zwaar afgestraft.
ugeerts liked last!

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

ugeerts
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 659
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

de Senacour schreef:
05 jun 2020 10:02
Econocom is vooral afgestraft voor fraude en fouten in de boekhouding,bij Econocom Italie,ook doorat alles wat mindere cijfers.Nu de oprichter terug aan het roer staat,is er een goede aanpak geweest van die zaken,spijtig genoeg is het bedrijf op de beurs zeer zwaar afgestraft.
Daar ben ik het volledig mee eens. Langs de andere kant, mogen we nu niet denken dat Econocom na-corona nog altijd dezelfde is als pre-corona, hun business is wel degelijk zwaar getroffen. Ik ga uit van omzet dalingen 2020 vs 2019 als volgt (afgeronde cijfers):
2020/K1 -10%
2020/K2 -30%
2020/K3 -15%
2020/K4 -0%

Dus een totaal van -55% verdeeld over gans het jaar /4 = -13%.
In 2019 werd duidelijk dat de Econ te zwaar was afgestraft zoals Senacour hierboven vermeld, en vooral hun kostenbesparingen maakten een goede indruk, ze doen hun best. Fair value zat eigenlijk rond de 3 euro. Als we de omzet daling kunnen doorrekenen naar koers daling (dit is wel een gewaagde stap), dan zou toekomstige fair value op 31/12/2020 moeten uitkomen op 3 minus 13% = €2,60.
__________________________________________________________________________________

de Senacour
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 77
Contacteer:

Bericht door de Senacour »

Het blijft echt wel moeilijk om zo een berekeningen te maken,zeker bij Econocom.Wat is de leiding van plan met het bedrijf?? niemand kan daar een antwoord op geven,op dit ogenblik.

ugeerts
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

Mijn stelling is dat een aandeel of gelijk welk ander financieel instrument op zijn minst berekenbaar moet zijn, ook als die berekening fout zit. Dat is de reden dat ik nooit opties koop, een optie is, afhankelijk of hij net iets onder of boven de strike price noteert, ofwel veel ofwel niks meer waard. Dat is dan geen beleggen meer maar puur binair gokken.

Wat de toekomst is van Econ gezien de hoge leeftijd vd oprichter/meerderheids aandeelhouder speelt voor mij eigenlijk niet mee. Econ kan je bekijken als gelijk welk familie bedrijf waarvan de aandelen overgaan van vader op zijn zonen. Of die er dan een potje van gaan maken of de boel in de etalage gaan zetten, ik denk dat we dan een paar jaar verder zitten, en das voorbij mijn tijdshorizon.
Wat mij wel interesseert zijn de cijfers, omzet en netto winst en hun (lage marge) IT business in het algemeen.
__________________________________________________________________________________

pipsi
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 42
Contacteer:

Bericht door pipsi »

08/06/2020 | 07:52
Econocom Group a annoncé vendredi soir avoir reçu une notification de franchissement de seuil à la baisse suite à l'acquisition ou cession de titres conférant le droit de vote ou de droits de vote de FMR LLC.

Au 28 mai, la participation de Fidelity Management & Research Company LLC a ainsi franchi à la baisse le seuil de 5% des droits de vote attachés à des titres du groupe de services informatiques belge, à 4,62% des droits de vote.

Avec d'autres sociétés contrôlées par FMR LLC -constituant ensemble un groupe plus communément appelé Fidelity-, il détient à la même date 19.535.045 droits de vote, soit 7,08% des droits de vote d'Econocom Group.

Copyright (c) 2020 CercleFinance.com. Tous droits réservés.

Google vertaler.............

Econocom Group kondigde vrijdagavond aan dat het een kennisgeving van overschrijding van de drempel naar beneden had ontvangen na de verwerving of vervreemding van effecten die het stemrecht of stemrecht van FMR LLC verleenden.

Op 28 mei overschreed de deelname van Fidelity Management & Research Company LLC aldus de drempel van 5% van de stemrechten verbonden aan effecten van de Belgische IT-dienstengroep tot 4,62% ​​van de stemrechten.

Met andere bedrijven onder zeggenschap van FMR LLC - die samen een groep vormen die gewoonlijk Fidelity wordt genoemd -, bezat het op dezelfde datum 19.535.045 stemrechten, of 7,08% van de stemrechten van de Econocom Group.

Copyright (c) 2020 CercleFinance.com. Alle rechten voorbehouden.

ugeerts
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

Vandaag slotkoers € 2,20. Straf, ik sta in de plus +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ :D

ancaoli
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 762
Contacteer:

Bericht door ancaoli »

Eind mei positie verdriedubbeld aan 1,632. Had dit niet verwacht en eerlijk gezegd zag ik deze als een rustige belegging voor de LT. Ik stel me nu wel de vraag of ik mijn winst moet nemen (doe ik niet graag bij stijgingen zonder nieuws) of toch moet wachten op die verhoopte overname...
Ik denk dat ik gewoon de 3€ ga afwachten ;)
Vaste Portefeuille:Gala, Recticel, WRN, Accentis, Global G, Roularta, Argenx, Agfa, Ontex, OCI, Sorrento, Inventiva

ugeerts
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

ancaoli schreef:
08 jun 2020 17:56
Eind mei positie verdriedubbeld aan 1,632. Had dit niet verwacht en eerlijk gezegd zag ik deze als een rustige belegging voor de LT. Ik stel me nu wel de vraag of ik mijn winst moet nemen (doe ik niet graag bij stijgingen zonder nieuws) of toch moet wachten op die verhoopte overname...
Ik denk dat ik gewoon de 3€ ga afwachten ;)
Ik sta er ook van te kijken. Het gaat allemaal razendsnel, de € 3 komt er sneller aan dan ik dacht (2021). Het zal wel niet in rechte lijn gaan en een beurscorrectie komt er dit jaar zowieso nog aan, maar € 2 lijkt me een houdbare weerstand.
Hetzelfde als u dus en op de plank laten liggen tot € 3

Lucien
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 588
Contacteer:

Bericht door Lucien »

voorlopig 2.40 volgens dat ik kan zien grt

Chef B
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 49
Contacteer:

Bericht door Chef B »

22 januari 2020 : Econocom € 2.20
8 juni 2020 : Econocom € 2.20
In die eerste € 2.20 zat nog geen plaag verrekend.
En in die tweede € 2.20? Zit ze daar dan wel in verrekend? Een plaag … van Bijbelse proporties?

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie