Order €1.000 Shell: LYNX €6,00 / Binck €8,00
Bij DEGIRO: €2,30 (klik voor meer info)

Econocom

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses
Sieg
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 74
Contacteer:

Re: Econocom

Bericht door Sieg »

Amai ugeerts, "deftige" investering!
Is dat volgens de regels van portfolio management waarbij je per lijn niet hoger gaat dan 3-5% van de portefeuille?
----------
Biezonder foute beslissing vrees ik. Heb zelf al flink spijt van mijn gedeeltelijke verkoop van 10000 stuks vorige week aan €1,92. Gelukkig heb ik er nog 65000 over. Morgen tikken we de €2,20 aan.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Chef B
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 49
Contacteer:

Bericht door Chef B »

Bouchard die privé koopt en Econocom die eigen aandelen inkoopt. Uiteraard zijn dat 2 verschillende dingen. Wel met hetzelfde doel. Zijn controle vergroten. En Econocom laten inkopen vindt hij blijkbaar veel plezanter dan dat hij zelf koopt.
Met zijn eigen geld koopt hij ze niet aan € 2.
Afwachten of hij ze nu inderdaad door te strot van Econocom aan het rammen is tegen € 2 per stuk. Met nog wat extra Ve-tsin moet het lukken. Door Ve-tsin begint ge uw eten te vreten. Ge eet er 2 worsten door in plaats van 1.

pipsi
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 40
Contacteer:

Bericht door pipsi »

04/06/2020 | 07:18

Econocom Group geeft aan dat Econocom International op 19 mei de drempel van 50% van zijn stemrechten heeft overschreden, na de introductie van dubbele stemrechten door een buitengewone algemene vergadering op dezelfde dag.

Dit bedrijf, gecontroleerd door Jean-Louis Bouchard (president en oprichter van Econocom Group), bezat dus op 19 mei 141.676.742 stemrechten, wat neerkomt op 51,36% van de stemrechten verbonden aan effecten van de Belgische IT-dienstengroep .

Copyright (c) 2020 CercleFinance.com. Tous droits réservés.

de Senacour
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 77
Contacteer:

Bericht door de Senacour »

Bouchard heeft het nu eigenlijk alleen voor het zeggen,nu zal duidelijk worden wat zijn bedoelingen zijn,hij kan doen met Econocom wat hij wil.Ik denk niet dat het de bedoeling is dat hij aandelen van hem terug aan het bedrijf zou verkopen.Hij wil de toekomst van zijn bedrijf zelf verder beheren.

ancaoli
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 737
Contacteer:

Bericht door ancaoli »

Ik heb er recent extra aan 1,63 aangekocht voor een trade maar denk dat ik ze toch maar ga houden. T’verhaaltje begint er mooier en mooier uit te zien.
Vaste Portefeuille:Gala, Recticel, WRN, Accentis, Global G, Roularta, Argenx, Agfa, Ontex, OCI, Sorrento, Inventiva

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1012
Contacteer:

Bericht door Wimpie85 »

de Senacour schreef:
04 jun 2020 08:50
Bouchard heeft het nu eigenlijk alleen voor het zeggen,nu zal duidelijk worden wat zijn bedoelingen zijn,hij kan doen met Econocom wat hij wil.Ik denk niet dat het de bedoeling is dat hij aandelen van hem terug aan het bedrijf zou verkopen.Hij wil de toekomst van zijn bedrijf zelf verder beheren.
Of alles (opgeschoond) in de etalage zetten...
Icksray-1979 liked last!

ugeerts
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 658
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

Sieg schreef:
04 jun 2020 00:13
Is dat volgens de regels van portfolio management waarbij je per lijn niet hoger gaat dan 3-5% van de portefeuille?
----------
Biezonder foute beslissing vrees ik. Heb zelf al flink spijt van mijn gedeeltelijke verkoop van 10000 stuks vorige week aan €1,92. Gelukkig heb ik er nog 65000 over. Morgen tikken we de €2,20 aan.
Klopt. Dit aandeel is wat overwogen maar dat komt doordat het een afgebroken swing trade was gestart in feb. en voorzien voor een paar weken looptijd. De corona crisis stak er een flinke stok voor, heb nadien mijn gemiddelde verlaagd via bijkomende aank. ts de 1,7 -1,9. Ga er nu een LT belegging van maken voor 2 jaar waarbij ik een opbrengst verwacht van 20 a 25% per jaar te starten vanaf mijn breakeven 2,17.
PS: heb mijn fout van te vroege verkoop 10000 voor de helft rechtgezet gisteren met aank 5000 aan 2,02. Door de gap van 0,1 heeft me dat 500 eur aan winst gekost. Maar goed, met 70000 stuks ga ik het rustig op de plank laten liggen en we zien wel op 29 juli ek, H1 resultaten, of er al of niet een big bang volgt. Voor de volledigheid, nuchter blijven en een omzet daling van 25-30% voor K2 verwachten, het is en blijft immers een risico volle belegging.
Sieg liked last!
__________________________________________________________________________________

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 576
Contacteer:

Bericht door kierkegaard »

2,17 is geen slecht gemiddelde, me dunkt. Dat van mij ligt iets hoger. Maar ik ben nooit echt helemaal overtuigd geweest van econocom, ben er eerder al stoemelings in verzeild geraakt.

Stany
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 179
Contacteer:

Bericht door Stany »

kierkegaard schreef:
04 jun 2020 22:55
2,17 is geen slecht gemiddelde, me dunkt. Dat van mij ligt iets hoger. Maar ik ben nooit echt helemaal overtuigd geweest van econocom, ben er eerder al stoemelings in verzeild geraakt.
Ik ook ze, eerst een paar ritjes mee gemaakt (wat winst gepakt) en dan eigenlijk nog eens laag gekocht en dan nog eens 2 of 3 keer lager en nu gemiddelde denk ik van rond de 2,9 of zoiets maar daar zullen we nog wel terug geraken zekers en daar boven ook...heb nog tijd.

KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 840
Contacteer:

Bericht door KAATSCLUB »

ugeerts schreef:
04 jun 2020 16:34
Sieg schreef:
04 jun 2020 00:13
----------
Klopt. Dit aandeel is wat overwogen maar dat komt doordat het een afgebroken swing trade was gestart in feb. en voorzien voor een paar weken looptijd. De corona crisis stak er een flinke stok voor, heb nadien mijn gemiddelde verlaagd via bijkomende aank. ts de 1,7 -1,9. Ga er nu een LT belegging van maken voor 2 jaar waarbij ik een opbrengst verwacht van 20 a 25% per jaar te starten vanaf mijn breakeven 2,17.
PS: heb mijn fout van te vroege verkoop 10000 voor de helft rechtgezet gisteren met aank 5000 aan 2,02. Door de gap van 0,1 heeft me dat 500 eur aan winst gekost. Maar goed, met 70000 stuks ga ik het rustig op de plank laten liggen en we zien wel op 29 juli ek, H1 resultaten, of er al of niet een big bang volgt. Voor de volledigheid, nuchter blijven en een omzet daling van 25-30% voor K2 verwachten, het is en blijft immers een risico volle belegging.
Iedereen die aan de huidige koersen in Econocom zit en het nodige geduld kan opbrengen zal er flink aan verdienen :!:
NIET TE VERGETEN DAT ECONOCOM BEGIN 2019 MASSAAL EIGEN AANDELEN INKOCHT AAN KOERS TUSSEN 3,20- 3,80 ....MAART ALLEEN AL MEER DAN 1MILJ AANDELEN
https://finance.econocom.com/en/regulat ... own-shares
Als de oude vos Bouchard zijn vehikel in de etalage plaatst zal het voor meer zijn dan 4 euro ..zeker weten.
Econocom staat bij mij nog in het rood , komt goed.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie