Econocom

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 699

Re: Econocom

Berichtdoor Putbruy » 11 Jul 2018 15:36

order op 2,58 gezet..we gokken dat op 19/7 geen nieuwe dompers worden geplaatst op dit aandeel
in port : vanalles..

Decemberactie verloting 3 x Bol.com cadeaubon t.w.v. €25

Neem een gratis account op Beursig.com (klik hier)
Minder advertenties en meer functies

Voorwaarden:

- alleen geldig bij registratie in december 2018

- minimaal 10 inhoudelijke berichten in december 2018

- dubbelaccounts worden uitgesloten/verwijderd

- bekendmaking prijzen op 1 januari 2019

1966
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 31

Berichtdoor 1966 » 11 Jul 2018 17:10

Ik heb ze gekocht en ben ervan overtuigd ( na mijn huiswerk gemaakt te hebben ) dat de huidige koers niet de waarde van het bedrijf weergeeft. Voor zover het iets betekend, ... ;) het gemiddelde koersdoel van de belangrijkste analisten is het dubbele van de huidige ...

Wreckless
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 60

Berichtdoor Wreckless » 11 Jul 2018 17:56

1966 schreef:Ik heb ze gekocht en ben ervan overtuigd ( na mijn huiswerk gemaakt te hebben ) dat de huidige koers niet de waarde van het bedrijf weergeeft. Voor zover het iets betekend, ... ;) het gemiddelde koersdoel van de belangrijkste analisten is het dubbele van de huidige ...

Ik weet niet wat je "huiswerk" inhoud, maar het gemiddeld koersdoel is maar een parameter, en in dit geval niet zo'n erg zekere. Bijna elke analist heeft zijn koersdoel flink terug geschroefd: https://www.trivano.com/aandeel/econocom.91.adviezen
Je moet de consensus ook steeds bekijken in het licht van het bijhorende advies en dat is neutraal, afbouwen, houden & houden.
De dead cat bounce was maar mager en volledig terug verloren gegaan.

Wreckless
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 60

Berichtdoor Wreckless » 11 Jul 2018 17:58

Putbruy schreef:order op 2,58 gezet..we gokken dat op 19/7 geen nieuwe dompers worden geplaatst op dit aandeel

Ik verwacht niet dat de TU volgende week de halfjaarcijfers van vorige week zal tegenspreken.

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 699

Berichtdoor Putbruy » 11 Jul 2018 18:01

Wreckless schreef:
1966 schreef:Ik heb ze gekocht en ben ervan overtuigd ( na mijn huiswerk gemaakt te hebben ) dat de huidige koers niet de waarde van het bedrijf weergeeft. Voor zover het iets betekend, ... ;) het gemiddelde koersdoel van de belangrijkste analisten is het dubbele van de huidige ...

Ik weet niet wat je "huiswerk" inhoud, maar het gemiddeld koersdoel is maar een parameter, en in dit geval niet zo'n erg zekere. Bijna elke analist heeft zijn koersdoel flink terug geschroefd: https://www.trivano.com/aandeel/econocom.91.adviezen
Je moet de consensus ook steeds bekijken in het licht van het bijhorende advies en dat is neutraal, afbouwen, houden & houden.
De dead cat bounce was maar mager en volledig terug verloren gegaan.

en toch blijft het aandeel relatief goed liggen op deze triestige beursdag
1966 liked last!
in port : vanalles..

Sunny
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 21

Berichtdoor Sunny » 11 Jul 2018 18:43

Wreckless schreef:
Putbruy schreef:order op 2,58 gezet..we gokken dat op 19/7 geen nieuwe dompers worden geplaatst op dit aandeel

Ik verwacht niet dat de TU volgende week de halfjaarcijfers van vorige week zal tegenspreken.

Het zou me inderdaad ook sterk lijken moesten de haljaarcijfers beter blijken te zijn dan hetgeen aangekondigd wordt in de winstwaarschuwing.

sportyfo
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 222

Berichtdoor sportyfo » 11 Jul 2018 18:43

heel het bestuur moesten ze den bak indraaien; met een E for Excellence plan maandenlang hoge ambities uitspreken, de analisten (en vele beleggers) ervan overtuigen die mee in het verhaal hoge koersdoelen geven en een hoogste koers rond 8 euro. En dan iedereen v/h bestuur maandenlang aandelen dumpen.. puur misbruik van hun machtspositie en voorkennis !!

Nu van 8 naar 2,50 eur omdat het E for Excellence Plan maar om te lachen was volgens de nieuwe CEO.. Marktmanipulatie tot en met.. Zou me niet verbazen dat hij volgende week donderdag zegt "ja er zijn nog een paar dingen die immens slecht gaan", met nieuwe koersduik tot gevolg en dan stappen ze misschien weer zelf in rond 1eur-1,50 EUR (achja want later zal dan blijken dat de extra dingen die heel slecht gaan eigenlijk dat ook maar om te lachen was dus koersopleving...).

Hun eigen rijk maken met geld van de goedgelovige investeerders..

Wat een klucht.
sjos liked last!

Sunny
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 21

Berichtdoor Sunny » 11 Jul 2018 19:03

sportyfo schreef:heel het bestuur moesten ze den bak indraaien; met een E for Excellence plan maandenlang hoge ambities uitspreken, de analisten (en vele beleggers) ervan overtuigen die mee in het verhaal hoge koersdoelen geven en een hoogste koers rond 8 euro. En dan iedereen v/h bestuur maandenlang aandelen dumpen.. puur misbruik van hun machtspositie en voorkennis !!

Nu van 8 naar 2,50 eur omdat het E for Excellence Plan maar om te lachen was volgens de nieuwe CEO.. Marktmanipulatie tot en met.. Zou me niet verbazen dat hij volgende week donderdag zegt "ja er zijn nog een paar dingen die immens slecht gaan", met nieuwe koersduik tot gevolg en dan stappen ze misschien weer zelf in rond 1eur-1,50 EUR (achja want later zal dan blijken dat de extra dingen die heel slecht gaan eigenlijk dat ook maar om te lachen was dus koersopleving...).

Wat een klucht.

Ik ben het volledig met u eens!

Eerst hemel en aarde beloven en cijfers oppompen om meteen nadien die obligaties uit te geven en een paar maanden later zeggen dat het toch niet zal lukken.
Echt crimineel!

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 359

Berichtdoor Wimpie85 » 11 Jul 2018 19:55

Tja & dan te weten dat ik vorige zomer serieus heb getwijfeld om aan 7,50 m'n winst te nemen... :roll:

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 359

Berichtdoor Wimpie85 » 11 Jul 2018 19:57

sportyfo schreef:heel het bestuur moesten ze den bak indraaien; met een E for Excellence plan maandenlang hoge ambities uitspreken, de analisten (en vele beleggers) ervan overtuigen die mee in het verhaal hoge koersdoelen geven en een hoogste koers rond 8 euro. En dan iedereen v/h bestuur maandenlang aandelen dumpen.. puur misbruik van hun machtspositie en voorkennis !!

Wat een klucht.

Vind het ook straf dat hier totaal geen ruchtbaarheid wordt aan gegeven in de financiële media... het spel is hier toch duidelijk heel vuil gespeeld idd.