Econocom

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
_Jack_
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 3

Re: Econocom

Berichtdoor _Jack_ » 13 Apr 2018 14:38

-10,2% hier.
Lange termijn vast houden was al het plan. Nu nog meer.
ufobelg liked last!
Amazon-Pharm-Mithra-Disney-Atos-Google-St.L.Aberd-United Tech-BoneThera-Samsung-Biocartis-Maersk-MDXHealth-Logitech-Econoc-ReckBenck-VW-Nyrstar-Melexis-Agfa-Inbev-Moet Hennessy-Sipef-Novartis

14-11-2014
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 449

Berichtdoor 14-11-2014 » 13 Apr 2018 15:28

-10,2% hier.
Lange termijn vast houden was al het plan. Nu nog meer.

Ach, dan komt de hele koersdaling neer op "maar" 2, 3, 4 verloren jaren. Voor u minder.

Raakt een vanaf €7 vallend mesje iets, dan stuitert het mesje soms terug hard omhoog. Bij een iets minder dogmatische houding kan dat een moment zijn om zich toch af te vragen of het geraakte de bodem is, of dat het aandeel "zomaar" stijgt.

Indexbeleggen kan de komende jaren een geduchte concurrent zijn, maar met uw spreiding doet u dat al bijna. De afstand tot de latere bodem wordt uiteraard ook steeds kleiner. Ik verwacht dat de bodem op de beurs boven een "gezonde" bodem komt te liggen, maar dat is normaal bij aandelen met lage koersen. Die iets te hoge bodem komt nu echt wel in zicht, zonder beurscrash.

wannesax
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 869

Wat een rampscenario's allemaal!

Berichtdoor wannesax » 13 Apr 2018 16:03

Wat een rampscenario's allemaal!

Het lijkt wel of Econocom opeens niet meer weet met wat het bezig is.
Dat de groep een converteerbare obligatielening van 200 miljoen uitgeeft is ook nieuw blijkbaar en zou
nu opeens leiden tot een onoverkomelijke verwatering.
Groofy01 copy/paste een artikel van De Tijd maar wordt de afsluitende paragraaf bewust weggelaten?
"ING stelt dat op lange termijn de emissie geen impact heeft op het investeringsverhaal van Econocom. De emissie dient immers ook om schulden die in 2019 deels vervallen, nu al te herfinancieren tegen de huidige lage rentevoeten."

Zeggen de overgenomen bedrijven ECS en Osiatis jullie nog iets?
Vooral het volledig geïntegreerd paradepaardje Osiatis staat in voor meer dan de helft van de omzet/winst.
Tevens ben ik persoonlijk van mening dat acquisities die al jarenlang geïntegreerd zijn als dusdaning beschouwd mogen worden als Econocom en derhalve bijdragen tot "autonome/organische" groei.

De strategie van de groep is en blijft de uitbreiding in Europa, voornamelijk toegespitst tot het zuiden.
Toch stel ik vast dat een stevige poot aan de grond in Groot-Brittanië en Duitsland mooi meegenomen is.

Econocom steekt ook niet onder stoelen of banken dat het kleine - reeds winstgevende - overnames, met behoud van het bestaande management, doet in het kader van hun "Galaxy", wat hen tot hiertoe ook geen windeieren gelegd heeft.
In hun presentatie zijn ze heel duidelijk over de toekomstperspectieven van deze strategie.
Sommigen vinden dit loze beloftes, voor anderen getuigt dit van puik vernuft van het management.

Ik sluit me nog steeds bij dit laatste aan en ben benieuwd waar ik als believer zal stranden met mijn beleggershorizon
tot eind 2022.

Dus voor mij is het aan de huidige prijzen alweer Sinterklaas en bij een tegenvallend Q1 nogmaals ...
bertje liked last!

KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 592

Re: Wat een rampscenario's allemaal!

Berichtdoor KAATSCLUB » 13 Apr 2018 16:39

wannesax schreef:Wat een rampscenario's allemaal!

Het lijkt wel of Econocom opeens niet meer weet met wat het bezig is.
Dat de groep een converteerbare obligatielening van 200 miljoen uitgeeft is ook nieuw blijkbaar en zou
nu opeens leiden tot een onoverkomelijke verwatering.
Groofy01 copy/paste een artikel van De Tijd maar wordt de afsluitende paragraaf bewust weggelaten?
"ING stelt dat op lange termijn de emissie geen impact heeft op het investeringsverhaal van Econocom. De emissie dient immers ook om schulden die in 2019 deels vervallen, nu al te herfinancieren tegen de huidige lage rentevoeten."

Zeggen de overgenomen bedrijven ECS en Osiatis jullie nog iets?
Vooral het volledig geïntegreerd paradepaardje Osiatis staat in voor meer dan de helft van de omzet/winst.
Tevens ben ik persoonlijk van mening dat acquisities die al jarenlang geïntegreerd zijn als dusdaning beschouwd mogen worden als Econocom en derhalve bijdragen tot "autonome/organische" groei.

De strategie van de groep is en blijft de uitbreiding in Europa, voornamelijk toegespitst tot het zuiden.
Toch stel ik vast dat een stevige poot aan de grond in Groot-Brittanië en Duitsland mooi meegenomen is.

Econocom steekt ook niet onder stoelen of banken dat het kleine - reeds winstgevende - overnames, met behoud van het bestaande management, doet in het kader van hun "Galaxy", wat hen tot hiertoe ook geen windeieren gelegd heeft.
In hun presentatie zijn ze heel duidelijk over de toekomstperspectieven van deze strategie.
Sommigen vinden dit loze beloftes, voor anderen getuigt dit van puik vernuft van het management.

Ik sluit me nog steeds bij dit laatste aan en ben benieuwd waar ik als believer zal stranden met mijn beleggershorizon
tot eind 2022.

Dus voor mij is het aan de huidige prijzen alweer Sinterklaas en bij een tegenvallend Q1 nogmaals ...

Sax, dat kan goed zijn dat het aan de huidige prijzen Sinterklaas is en...........en zo verder , maar ondertussen staan er hier al heek wat op een ferm verlies mijn gedacht .....misschien ben jij hier dan de uitzondering op de regel .
En je kan ook niet blijven bijkopen .....het gewicht in port wordt dan te zwaar.
Over het dumpen van bestuurslui blijf je wel heeeel stil
Heeft deze madam nog aandelen over vraag ik mij af :?:
https://www.fsma.be/nl/di-benedetto-veronique-12

wannesax
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor wannesax » 13 Apr 2018 17:05

KAATSCLUB schreef:Over het dumpen van bestuurslui blijf je wel heeeel stil

Kaats, daar heb ik mijn mening al over gepost, ik ga dat niet blijven herhalen, hé ;)

wannesax
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor wannesax » 13 Apr 2018 17:09

KAATSCLUB schreef:...misschien ben jij hier dan de uitzondering op de regel.

Altijd al 'contrair' beleggerke geweest, resultaat valt goed mee eigenlijk :lol: :lol: :lol:

Warrant
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 48

Berichtdoor Warrant » 13 Apr 2018 22:06

IK Heb nog steeds 50% winst, op de top meer dan 100%. Kijk eens naar grafiek van laatste 15 jaar, management weet waar het mee bezig is hoor.
14-11-2014 liked last!
Know what you own, and know why you own it.

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 982

Berichtdoor bertje » 13 Apr 2018 23:35

KAATSCLUB schreef:

Heeft deze madam nog aandelen over vraag ik mij af :?:
https://www.fsma.be/nl/di-benedetto-veronique-12

https://www.trivano.com/aandeel/veroniq ... 83.insider

Freddy
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 444

Berichtdoor Freddy » 14 Apr 2018 01:44

De verkopers in kwestie Di Benedetto en Roesch zijn niet zo lang geleden "gepromoveerd" van het zeer grote geld (topmanagement) naar het relatief gezien veel kleinere geld (non executive in raad van bestuur). Misschien dat dit er iets mee te maken heeft.
14-11-2014 liked last!

Sunny
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 21

Berichtdoor Sunny » 14 Apr 2018 11:35

Wel leuk als je voor zo'n 4 miljoen euro aan aandelen kan verkopen, misschien heeft ze ergens een leuk buitenverblijf gezien... :shock:
Zou de top van Econocom dat neig appreciëren die constante verkoopdruk op het aandeel door iemand van eigen rangen of liggen ze daar niet wakker van?
14-11-2014 liked last!