Econocom

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beste broker van 2020 (volgens Beleggers Belangen)
Profiteer van voorbeurs en nabeurs handelen!
Aandelen kopen voor €3.000: €1,80 kosten (o.a. BE&NL)
Vraag het informatiepakket van MeXeM aan

ugeerts
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 686

Re: Econocom

Bericht door ugeerts »

Beheerder, vriendelijk verzoek deze poster sieg te bannen van dit forum.

De poster provoceert voordurend en zonder ophouden personen op dit forum en ik zou plaatsvervangende schaamte hebben in zijn naam.
En dit niettegenstaande uw vraag aan hem gericht om hier mee op te houden.

Voor het forum, en ik denk dat ik spreek voor allen die zijn provocerende posts moeten aanlezen in de voorbije 5 paginas, is de maat meer dan vol !
__________________________________________________________________________________

HowToLoseMoney
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 32

Bericht door HowToLoseMoney »

Decanus
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 598

Bericht door Decanus »

Strong Q1 2021 revenue growth:
• Organic revenue growth of 4.7%1
to €614 million, driven by strong
momentum in Products & Solutions
Econocom Group generated revenue of €614 million for the first quarter of 2021, up1 4.7% compared with the
first quarter of the previous year.
In line with the improvement observed in the fourth quarter of 2020, and despite the persisting effects of the
pandemic early in the year, the return to growth in the first quarter of 2021 bears witness to the resilience of
Econocom’s business model and backs up the assumption of a recovery in all Group’s businesses in 2021.
Q1 2021 sustained revenue growth breaks down as follows:
• Digital Services and Solutions (DSS, comprising the Products & Solutions and Services segments)
recorded robust growth1 of 8.3% to €439 million. This excellent performance amplified the upswing already
observed in the fourth quarter of 2020. In particular, Q1 2021 Products & Solutions revenue rose sharply1
by 15.1% to €295 million, driven by growth in demand for equipment throughout Europe and the full
contribution of satellites. Services revenue for the first quarter of 2021 was €143 million, down slightly from
€148 million last year.
• The Technology Management & Financing (TMF) segment generated revenue of €176 million in the first
quarter of 2021, down1
just 3.5%. In this segment, Econocom continues to develop new areas of growth,
both in France and internationally, with a clearly growing order backlog.
Outlook: return to sustainable growth cycle
On the strength of this positive first quarter, Econocom confirms its growth target for 2021 and anticipates that
the year will mark the start of a new growth cycle, both organically and through targeted acquisitions.
Bambu liked last!

Hein
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 20

Bericht door Hein »

Reeds terug op de trein sedert vorig jaar en ga nog niet direct afstappen. Reeds belegt in Econocom van 2009 tot 2016, een geweldige rit gemaakt.Nu geloof ik er terug in, we zullen zien... We zijn 2021 met Econocom alvast goed gestart..... :D

_Jack_
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 117

Bericht door _Jack_ »

Deftige cijfers!
Richting 4?
Bij 4 ben ik weg denk ik!

vogelspotter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3645

Bericht door vogelspotter »

15-04-2021

4,7 procent meer omzet voor Econocom
Econocom heeft in het eerste kwartaal een omzet gerealiseerd van 614 miljoen euro. Dat is 4,7 procent meer dan in de overeenkomstige periode van 2020. Daarmee lijkt de hersteltrend die in het vierde kwartaal merkbaar was door te zetten.

De omzetgroei is uitsluitend te danken aan Digital Services and Solutions (DSS). De grootste divisie van Econocom zag de omzet met 8,3 procent stijgen tot 439 miljoen euro, vooral dankzij een sterke vraag naar uitrusting in heel Europa. De divisie Technology Management & Financing (TMF) daarentegen zag de omzet 3,5 procent dalen tot 176 miljoen euro.

Econocom herhaalt de doelstelling om in 2021 te groeien. Dit jaar moet ‘het begin van een nieuwe ontwikkelingscyclus worden, zowel organisch als door overnames’, luidt het in een persbericht.

Bron:"De Tijd"
de zinker liked last!
In port:Avantium, Deceun,Deutsche Bank,CARNIVAL CORP ,INPOST S.A., LUFTHANSA,econocom,
EVS,Ontex, Weight Watchers, X-Fab, Greenyard , Prosus , HYDROGEN REFUELING SOLUTIONS ,
Ecopak.
Verkocht:Basic-Fit , Petroleo Brasileiro S/A ADR A.
cash :25%

ugeerts
Forum elite
Forum elite

Bericht door ugeerts »

En nu uitkijken naar de koersdoelen morgen. Gemiddelde van 2,70 kan je niet ernstig meer nemen.

https://www.trivano.com/aandeel/econocom.91.index

Op 15/4 23:00 staat het gemiddelde op 2,71.
johnnybeurs liked last!
__________________________________________________________________________________

ugeerts
Forum elite
Forum elite

Bericht door ugeerts »

_Jack_ schreef:
15 apr 2021 21:34
Deftige cijfers!
Richting 4?
Bij 4 ben ik weg denk ik!
Weg of niet weg hangt bij mij af van de omstandigeheden. Als ze de €4 halen in de loop van het jaar en de positieve vibe blijft doorgaan, ik bedoel dus effectieve omzet stijgingen en marges en geen geruchten, dan zie ik geen reden om uit te stappen.

de zinker
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 804

Bericht door de zinker »

*Degroof Petercam verhoogt koersdoel Econocom van 3,00 naar 3,75 euro

(ABM FN) Degroof Petercam heeft vrijdag het koersdoel voor Econocom verhoogd van 3,00 naar 3,75 euro bij een ongewijzigd koopadvies.

De omzetgroei van 4,7 procent over het eerste kwartaal belooft volgens analist Kris Kippers veel goeds voor 2021. De analist verwacht dat Econocom dit jaar overnames zal doen in landen waarin het actief is.

Dat Econocom de kwartaalupdate opnieuw vroegtijdig communiceert is volgens de analist wel negatief voor het opbouwen van vertrouwen met beleggers. Toch zijn de cijfers “zeer sterk”, merkte Kippers op. De tweede helft van het eerste kwartaal was positief, na de voorzichtige houding bij de jaarcijfers voor 2020, aldus de analist.

Het aandeel Econocom steeg vrijdagochtend 3,3 procent naar 3,47 euro.

Door: ABM Financial News.
pers@abmfn.be
Redactie: +32(0)78 486 481
johnnybeurs liked last!

Filoe
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 67

Bericht door Filoe »

Of het vervroegd kartaalupdates communiceren negatief is voor het vertrouwen van de belegger is twijfelachtig. Dat zal misschien wel gelden voor de institutionele belegger à la Petercam die in snelheid gepakt is en dit niet kan verdragen want misschien willen die wel over info beschikken nog voor de kleine belegger.
Op het ogenblik dat je de informatie hebt is er geen reden om die achter te houden, integendeel, de kans dat die 'gelekt' wordt naar één of andere partij, bij toeval of niet, sluit je daarmee uit.
En uiteindelijk zijn het de cijfers en de langetermijn visie van het bedrijf die mij het meeste vertrouwen geven. Het vroegtijdig geven van cijfers is iets waarmee enkel de agenda en de planning een beetje wakker van liggen.
ddopp liked last!

Plaats reactie