Econocom

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beste broker van 2020 (volgens Beleggers Belangen)
Profiteer van voorbeurs en nabeurs handelen!
Aandelen kopen voor €3.000: €1,80 kosten (o.a. BE&NL)
Vraag het informatiepakket van MeXeM aan

HowToLoseMoney
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 32

Re: Econocom

Bericht door HowToLoseMoney »

Risico moet ook niet overdreven worden 4 jaar dividend en zijn lening is afbetaald.

ugeerts
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 686

Bericht door ugeerts »

Dat CEO Bouchard niet in eigen persoon aankoopt maar dat doet via tussenvennootschappen waarvan hij 100% eigenaar is, is een zeer gangbare praktijk. Je hebt een stukje isolatie van uw persoon en als vennootschap beschouwd men de inleg dan als een investering met daarboven de mogelijke fiscale tegemoetkomingen.

De aankondiging vd overname van de Butler aandelen hier:
https://www.econocom.com/en/news/commun ... -se-shares

Het afblazen (in maart 2020) vd overname omdat de bank financiering voor de overname niet rond kwam, hier:
https://www.econocom.com/en/news/press- ... ational-bv

Ik licht daar de belangrijkste tekst uit:
This acquisition, announced in February 2020, was conditional on Econocom International BV obtaining bank financing for the amount of the acquisition price. Econocom International was not able to raise such financing within the

Uiteindelijk is in 2021 de overname dan toch doorgegaan
__________________________________________________________________________________

Sieg
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 98

Bericht door Sieg »

In tegenstelling tot wat ugeerts eerder schreef is het dus niet Bouchard die de aandelen van Butler overnam, maar wel Econocom International bv.

Zo'n risico's neemt Bouchard blijkbaar toch niet :-)

forumbeurs
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 106

Bericht door forumbeurs »

Sieg schreef:
07 apr 2021 16:25
In tegenstelling tot wat ugeerts eerder schreef is het dus niet Bouchard die de aandelen van Butler overnam, maar wel Econocom International bv.

En wie is de baas van Econocom. INT?
Je mag drie dagen zoeken. :think:
ugeerts liked last!

ugeerts
Forum elite
Forum elite

Bericht door ugeerts »

Econocom International BV is een werkmaatschappij van de Heer Bouchard waarvan hij de eigenaar is, dus de uiteindelijke drager van de risicos. Was al omstandig uitgelegd dacht ik, maar ach, wat baten kaars en bril als de uil niet zien en lezen wil.
Beheerder liked last!
__________________________________________________________________________________

Sieg
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Sieg »

ugeerts schreef:
07 apr 2021 17:17
Econocom International BV is een werkmaatschappij van de Heer Bouchard waarvan hij de eigenaar is, dus de uiteindelijke drager van de risicos. Was al omstandig uitgelegd dacht ik, maar ach, wat baten kaars en bril als de uil niet zien en lezen wil.
Denk je werkelijk dat ik dat ondertussen niet doorhad?
Eerst schreef je dat Bouchard de aandelen overkocht. Maar het blijkt dus Econocom International bv te zijn.
Een wezenlijk verschil. Zeker als daar een lening aan te pas komt.

ugeerts
Forum elite
Forum elite

Bericht door ugeerts »

Ik schreef dat Econocom International BV de aandelen wou overkopen in februari 2020 onder voorwaarde dat de bank financiering rond kwam (wat toen in 2020 niet doorging) en dat Bouchard de eigenaar is van die maatschappij.
Ben je echt zo dom dat je niet begrijpt dat Bouchard het eind risico draagt als zijn werk maatschappij over kop gaat met openstaande schulden aan banken? Die gaan het prive vermogen vd eigenaar(s) aanspreken als ze kunnen aantonen dat onverantwoorde risicos werden genomen.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 5459
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

Sieg schreef:
07 apr 2021 16:25

Indirect blijkt Bouchard dus wel de koper te zijn. Een verdere welles, nietes discussie is dan naast de kwestie en voor de lezers ook niet interessant. Laat het aub verder ook inhoudelijk blijven.
kronos liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

ugeerts
Forum elite
Forum elite

Bericht door ugeerts »

Dat de Butler deal in 2021 dan toch doorging is eigenlijk een positief punt, banken hebben dus meer vertrouwen in een stabiel Econocom.
Er zijn natuurlijk ook nog andere positieve punten.
Een negatief punt zijn de koersdoelen van de analisten die blijven steken rond $2,65, zij hebben er duidelijk minder vertrouwen in.
Op hun fiches staat "verkopen", vermits het koersdoel al ruim is overschreden.

Ik kijk dan ook met verbazing naar de dagelijkse koersstijgingen, zitten we op een bubbel?
Het lijkt me te snel te gaan, tegen volgend jaar halen we mss de €4 en meer, maar als die er volgende maand als is, overweeg ik te gaan traden en terug te kopen bij een dip. Twijfel geval.

Sieg
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Sieg »

[MODBREAK: Bericht verwijderd wegens provoceren]

Plaats reactie