Econocom

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beste broker van 2020 (volgens Beleggers Belangen)
Profiteer van voorbeurs en nabeurs handelen!
Aandelen kopen voor €3.000: €1,80 kosten (o.a. BE&NL)
Vraag het informatiepakket van MeXeM aan

ugeerts
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 686

Re: Econocom

Bericht door ugeerts »

Dank je beheerder. Om dit soort van kettingposts zich niet opnieuw te laten herhalen, raad ik iedereen aan om nooit op boodschappen van Trollen te reageren en de posters die dat gedrag vertonen ten allen tijd te negeren voor uw eigen welzijn.

bericht aangepast
__________________________________________________________________________________

Chef B
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 95

Bericht door Chef B »

Flashback van 1 jaar geleden. Het aandeel stond € 2.25 en ik stond te dansen en te springen
Chef B schreef:
10 jan 2020 08:46
Ik was al enthousiast over Econocom en ben dat zo mogelijk nu nog meer.
Het ziet er (nog) beter uit dan ik dacht.
Ik zag het aandeel tot nu toe met zekerheid herstellen naar € 3.50
Maar het moet veel meer zijn.
Ik was er toen van overtuigd dat Econocom een kans was dewelke je maar één keer in je leven tegenkomt.
Toen kwam corona en begon het kansen te regenen.
Vandaar dat ik vandaag niet enkel in Econocom zit maar ben gaan spreiden.
ugeerts liked last!

ugeerts
Forum elite
Forum elite

Bericht door ugeerts »

Chef B schreef:
06 apr 2021 10:53
Flashback van 1 jaar geleden. Het aandeel stond € 2.25 en ik stond te dansen en te springen
Chef B schreef:
10 jan 2020 08:46
Ik was al enthousiast over Econocom en ben dat zo mogelijk nu nog meer.
Het ziet er (nog) beter uit dan ik dacht.
Ik zag het aandeel tot nu toe met zekerheid herstellen naar € 3.50
Maar het moet veel meer zijn.
Ik was er toen van overtuigd dat Econocom een kans was dewelke je maar één keer in je leven tegenkomt.
Toen kwam corona en begon het kansen te regenen.
Vandaar dat ik vandaag niet enkel in Econocom zit maar ben gaan spreiden.
Bij mij net hetzelfde, Econb is een van mijn vele posities, maar door omstandigheden, eerste trade op januari 2020 aan €2,2 met uitzicht op €3 (het Butler verhaal), ben ik doorheen Corona blijven bijkopen tot het putteke van €1,4 en is mijn positie van 75000 stuks wel iets te groot geworden dan normaal. Maar zie, vandaag staan we rond €3,50 op weg naar €4 hoop ik, eind goed al goed :)
__________________________________________________________________________________

Sieg
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 98

Bericht door Sieg »

Dank voor uw tussenkomst beheerder. Sommige mensen hebben jammergenoeg niet steeds een goede opvoeding gekregen.

Sieg
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Sieg »

MODBREAK: bericht verwijderd wegens off-topic en provoceren

Sieg
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Sieg »

Ik wil kort nog even terugkomen op hetgeen Bouchard deed: het kopen van aandelen met schulden.

Hieronder een stukje i.v.m. de legendarische belegger Warren Buffett:
https://www.beursduivel.be/Column/27573 ... -geld.aspx

1) Een onrustige geest neemt geen goede beslissingen
2) Wanneer er echter grote dalingen optreden, bieden aandelen buitengewone kansen voor mensen die niet gehandicapt zijn door schulden.

forumbeurs
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 106

Bericht door forumbeurs »

Sieg schreef:
06 apr 2021 14:00
Ik wil kort nog even terugkomen op hetgeen Bouchard deed: het kopen van aandelen met schulden.

2) Wanneer er echter grote dalingen optreden, bieden aandelen buitengewone kansen voor mensen die niet gehandicapt zijn door schulden.
Klopt maar gedeeltelijk..Als het gevolg van je schulden je meer opbrengt dan de kost van je schulden dan doe je een goede.zaak. De.opbrengst voor Bouchard is groter dan de kost. Natuurlijk is het geen goed idee om als particulier bij je bank schulden aan te gaan om aandelen te kopen. In 2008 hebben we gezien tot wat dat kan leiden. Niemand kan beter Econocom beoordelen dan de heer Bouchard. Daarom is het vaak niet dom om te handelen net zoals de eigenaar. Jij zorgt toch ook keurig voor de onderhoud van je eigendom? En ik weet dat ik in herhaling val maar geduld is.de.enige weg tot succes. Moury construct. Payton. Zijn daar mooie voorbeelden van. Volledig ben ik pas als ik zeg dat geduld niet alleen voldoende is. Nytstar. Option zijn maar twee mooie voorbeelden om dit te staven. Nog een gouden regel probeer niet op een rijdende trein te springen stap ergens aan een halte op. Kopen die je wanneer niemand het wiltben verkopen doe je best als.de.koers te gek doet. Ik zie dat zelfs met Pasen mensen niets beter te doen hebben.dan elkaar de huid vol te schelden. Laat geld je leven niet bepalen. Het kan zo voorbij zijn.

ugeerts
Forum elite
Forum elite

Bericht door ugeerts »

Forumbeurs, met wat jij schrijft ben ik het 100% mee eens. Bouchard weet ook dat 6% kapitaal in zijn onderneming in deze omstandigheden , we komen uit een Corona recessie, de economie gaat weer groeien, meer zal opbrengen dan een spaarboekje.
Ik bekijk het zo: op de lening moet Bouchard stel 3 a 4% intrest betalen. Op het inzetten van dat bedrag in zijn onderneming haalt hij een opbrengst van meer dan 10%, en nog veel meer als je louter naar de beurskoers stijging kijkt.

Voorts kan ik ook je redelijkheid en nuchtere uitleg zeer goed apprecieren waarvoor dank :)

CHRISTO
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 165

Bericht door CHRISTO »

Sieg schreef:

Wie zegt dat de aandelen met schulden is opgekocht, ik dacht dat een dochteronderneming van econocom die aandelen met cash heeft opgekocht, kan mis zijn.

Mvg.

Freddy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 716

Bericht door Freddy »

CHRISTO schreef:
06 apr 2021 17:19
Sieg schreef:

Wie zegt dat de aandelen met schulden is opgekocht, ik dacht dat een dochteronderneming van econocom die aandelen met cash heeft opgekocht, kan mis zijn.

Mvg.
Er is een verschil tussen Bouchard de man en de Econocom vennootschappen.

De man Bouchard heeft blijkbaar een pakket gekocht op krediet. Econocom heeft voor zover we daar zicht op hebben niet geleend om aan te kopen en dus winsten geherinvesteerd in de aankoop van eigen aandelen. Dat zie je ook op de balans onder de post eigen vermogen.

Kopen op krediet is per definitie een risico. Je hoort er in de pers natuurlijk alleen echt van wanneer het mis gaat, zoals Caloen bij Banimmo of Hein Deprez bij Greenyard. Als de strategie slecht evolueert gaat men natuurlijk met de billen bloot. Bij wie het goed loopt zie je alleen het vermogen aantikken.
Wimpie85 liked last!

Plaats reactie