Econocom

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beste broker van 2020 (volgens Beleggers Belangen)
Profiteer van voorbeurs en nabeurs handelen!
Aandelen kopen voor €3.000: €1,80 kosten (o.a. BE&NL)
Vraag het informatiepakket van MeXeM aan

ugeerts
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 686

Re: Econocom

Bericht door ugeerts »

Chef B, gij zijt mij een patatje ;)

Bouchard kon Butler, 2de grootste aandeelhouder, in 2020 januari niet uitkopen aan 3 euro simpelweg omdat hij het geld hiervoor moest lenen, en die lening werd hem geweigerd in febr 2020 wegens de corona toendertijd totale onzekerheid.
Dat Bouchard het een jaar later in 2021 het toch voor mekaar kreeg was voor mij positief, omdat de bank die de lening dan uiteindelijk verstrekte, meer vertrouwen moest hebben gekregen in Econocom.
En onthou dat Bouchard geen ezeltje heeft dat ... uitschijt, neen, de man betaald zijn overnames voor een groot stuk met investeringskredieten.

In maart 2020 zakte Econb naar een 10 jarig dieptepunt rond 1,40€. Waarom wacht je dan tot 2,35 om in te kopen en kocht je niet aan 1,40 ? Dat is 60% winst laten liggen.
Ik ben in 2020 ijverig blijven bijkopen en verkoop pas het ganse pakket van 75000 stuks als mijn gemiddelde aankoopkoers verdubbeld is. Dat zal dan tegen de 4 euro zijn.
Wimpie85 liked last!
__________________________________________________________________________________

Sieg
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 98

Bericht door Sieg »

Dus Bouchard heeft massaal aandelen Econocom ingekocht met geleend geld?
En dat op zijn leeftijd...

Tjonge, en ik die dacht dat het verstand met de jaren kwam...

ugeerts
Forum elite
Forum elite

Bericht door ugeerts »

Sieg schreef:
01 apr 2021 22:31
Dus Bouchard heeft massaal aandelen Econocom ingekocht met geleend geld?
En dat op zijn leeftijd...

Tjonge, en ik die dacht dat het verstand met de jaren kwam...
ZO IS DAT. Het was een voorwaarde die Bouchard zelf stelde in zijn bod van 3 euro aan Butler ONDER VOORWAARDE DAT hij bij de bank de nodige financiering hiervoor los kreeg. Hij heeft dan later zelf het bod afgeblazen omdat aan die laatste voorwaarde niet kon voldaan worden. Zoek maar op in de posts van febrauari 2020 of in de Econb persberichten uit die maand.

Je hoeft daarbij leningen niet per se als onnozel te beschouwen. Verpakt als investeringskredieten kunnen ze je een fiscaal voordeel opleveren, of je nu piep 20 of bijna 80 jaar bent zoals een Bouchard.
__________________________________________________________________________________

Sieg
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Sieg »

Onnozel is dat niet, wel dom en riskant.

Eerste les beleggen: koop nooit aandelen met geleend geld.

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 233

Bericht door mulder »

Je kan aandelen kopen met geleend geld als belegger of als CEO/grootaandeelhouder niet echt vergelijken.Of anders ook direct mail sturen naar Sioen om uitleg te vragen bij het nut van de delisting tov risico van haar eigen aandelen te kopen met geleend geld.
Wimpie85 liked last!

ugeerts
Forum elite
Forum elite

Bericht door ugeerts »

Sieg schreef:
03 apr 2021 21:25
Onnozel is dat niet, wel dom en riskant.

Eerste les beleggen: koop nooit aandelen met geleend geld.
MODBREAK bericht aangepast wegens provoceren

De stuatie van Bouchard , een CEO die belegt in eigen aandelen, is helemaal niet vergelijkbaar met een particuliere belegger. Ten eerste had Bouchard al meer dan de 40% eigen aandelen, en dat kan al tellen als serieus onderpand van meer dan 200.000.000 euro in bezit, en ten tweede om daarboven op nog eens 6% van Butler over te nemen, is het allicht dat je dat geld niet in de schuif liggen hebt. Dat een financiering zich opdringt is meer dan logisch. En Bouchard weet ook wel dat die 6% als kapitaal in een (zijn) onderneming meer zal opbrengen dan die 6% als geld op een spaarboekje de dag vandaag.

Sieg
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Sieg »

Waar heb ik geschreven dat de situatie van Bouchard te vergelijken is met een particuliere belegger, wijsneus?

Als jij vindt dat het vertellen van een beurswijsheid gelijk staat aan "lopen zeuren", wat doe je dan eigenlijk op een beleggersforum?

ugeerts
Forum elite
Forum elite

Bericht door ugeerts »

Sieg schreef:
04 apr 2021 19:34
Waar heb ik geschreven dat de situatie van Bouchard te vergelijken is met een particuliere belegger, wijsneus?

Als jij vindt dat het vertellen van een beurswijsheid gelijk staat aan "lopen zeuren", wat doe je dan eigenlijk op een beleggersforum?
Waar heb jij dat geschreven hebt dat Bouchard dom was en riskant gedrag vertoond door het inkopen van aandelen met geleend geld?

Wel ik zal het je even duidelijk maken, kijk in de bijlage, jouw post 3 dagen terug met datum en tijdstip. En verzint nu maar een uitleg voor die post want dat jij een spelletje aan het spelen bent, is voor iedereen wel klaar.
U kunt zich hier registreren waarna u de bijlage kunt bekijken.
Wimpie85 liked last!

Sieg
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Sieg »

MODBREAK: bericht aangepast wegens provoceren

Je antwoordt niet op mijn vraag: "Waar heb ik geschreven dat de situatie van Bouchard te vergelijken is met een particuliere belegger?"

Ik herinner mij nog heel goed mijn recentste posts, dank u. Wat is het punt eigenlijk?

Ik ben dus een spelletje aan het spelen?? Ik geef nochtans enkel mijn mening: aandelen kopen met geleend geld is niet zo slim.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 5459
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

Beste forumleden, blijf aub fatsoenlijk en reageer inhoudelijk. Wat betreft geld lenen om aandelen te kopen, zelfs grote bedrijven doen dat regelmatig. Of dat slim is daar zullen voor- en tegenstanders van zijn maar blijf aub fatsoenlijk naar elkaar.
Sieg liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Plaats reactie