Econocom

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
ugeerts
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 594
Contacteer:

Re: Econocom

Bericht door ugeerts »

Ik hoop, ingeval de corona crisis een gunstig verloop kent wat wil zeggen een vaccin rond eind 2020, de €2 nog dit jaar terug te zien. Mijn vorige hoop, €3 zal wel uitgesteld zijn voor het jaar daarna. de omzet daling van -11% in het eerste kwartaal was namelijk iets groter dan ik had verwacht maar helemaal niet dramatisch.
__________________________________________________________________________________

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1263
Contacteer:

Bericht door bertje »

ugeerts liked last!

johnnybeurs
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 592
Contacteer:

Bericht door johnnybeurs »

bron de tijd

‘Econocom pompt 40 miljoen in Italiaanse dochter'
De IT-dienstengroep Econocom ECONB-1,69% injecteert 40 miljoen dollar in haar Italiaanse dochter. Dat werd donderdag aangekondigd tijdens een digitale vergadering waarop de jaarresultaten van Econocom en de strategie van Econocom Italia Group werden toegelicht, zo melden verschillende media. Italië is voor Econocom de tweede belangrijkste markt na Frankrijk. De nieuwe strategie voor Econocom Italia Group steunt op vier pijlers: marktaandeel winnen, het dienstenaanbod verbeteren, de winstgevendheid optimaliseren en verder groeien.
Wimpie85 liked last!
in port : Acacia pharma, Thrombo - oxurion, Celyad, econocom, Biocartis , galapagos ,fondsen , obligaties.

ugeerts
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

bertje schreef:
21 mei 2020 19:19
Wat moeten we hiervan denken?

https://d3q1nuq2h4hpaf.cloudfront.net/a ... euros_.pdf
Dit is nu een echt pdf waar niks in staat, behalve dan dat die 40 miljoen kapitaalsinjectie voor Italie gaat dienen voor het stroomlijnen, optimaliseren, kosten besparen, verbeteren, versnellen en weet ik nog wat vd processen daar.
De markt denkt er onmiddellijk het zijne van. Zijn de geldmiddelen uitgeput daar in Italie zodat de werking in het gedrang komt? Van waar komt dat geld? Van een onbekende aandeelhouder, uitgifte obligatie, is nergens vermeld, we moeten er dus van uitgaan dat dat geld gaat geschonken gaat worden door andere filialen van Econocom.
De interpretatie voor mij is niet persé negatief, ik bekijk het als neutraal nieuws.
__________________________________________________________________________________

vogelspotter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3295
Contacteer:

Bericht door vogelspotter »

26-05-2020

14:57

FSMA Insidermeldingen: Bouchard steviger in Econocom

Bouchard kocht een pakket ter waarde van 169.000 euro aan een gemiddelde koers van 1,64 euro per aandeel. Dat meldt de FSMA op zijn website.

Bouchard kocht eerder deze maand ook al een kleiner pakket in aan dezelfde prijs. De 77-jarige oprichter zit ook operationeel weer steviger in het zadel bij de IT-leasinggroep nadat adjunct-CEO Julie Verlingue in november na amper zes maanden opstapte.

Bron:"De Tijd"
Icksray-1979 liked last!
In port:Arcelormittal,Avantium,Basic-Fit, Deceun,Deutsche Bank,LUFTHANSA,econocom,
EVS,OneSpan , Fastned,PETROLEO BRASILEIRO -ADR -A,Prosus, Weight Watchers, X-Fab, Greenyard.
Verkocht:UCB , Euronav.
cash :15 %

ugeerts
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

Filoe
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 52
Contacteer:

Bericht door Filoe »

Roesch heeft gisteren 50.000 stuk verkocht aan 1.68 en dezelfde dag er 25000 terug gekocht aan 1.7. Je hebt er die kleine winst maken met groot volume en bij hem lijkt het omgekeerd. Rare mensen bij Econocom.
ugeerts liked last!

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1130
Contacteer:

Bericht door Putbruy »

sterk vandaag kleine 8% in de plus
ugeerts liked last!
in port : vanalles..

ugeerts
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

Zeer sterk, al +10% sinds gisteren, 1,80€.
Dit aandeel was mi veel te zwaar afgestraft, het is tenslotte een IT aandeel en technologie aandelen doen het over het algemeen zeer goed in de corona crisis, denken we maar ad technologiebeurs Nasdaq in de US die al hoger staat dan bij het begin vd corona crisis. Voor Econocom zou dat dan betekenen een koers rond €2,75.

Maar als ze vandaag die +10% op €1,80 kunnen houden ben ik al zeer tevreden.

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 267
Contacteer:

Bericht door maartenverhoeve »

Ik denk dat, eens we meer naar het normale leven kunnen overshakelen, de zwaar afgestrafte aandelen flink gaan herstellen!
ik merk ook al enkele dagen sterk herstel bij Fugro, Kinepolis en Basic Fit. Allemaal aandelen waarvan je over enkele jaren zal zeggen: "Had ik die toen maar gekocht! Had ik er toen maar meer van gekocht".

Om nog maar te zwijgen van de reissector, zie TUI oa.

Ik zit van 2.80 in Econocom met best een zware positie en zit long. Wanneer de grote chef koopt, mag je haast altijd zeker zijn dat ie dat goed en met reden doet. Ik ken maar één uitzondering, dat was enkele jaren geleden Rode bij nyrstar die ook inkocht boven de 4 euro.

Up to the longs!

GLTA
Wimpie85 liked last!
In port; socfinasia,GIMV, ban sant, Enwave, Ageas, Western Cop, Qfg, galapagos, postNL, Retail estate, RDS, basic fit, fugro, asmi, kinepolis, kbca, Peyto, first q, western dig, roularta, tessenderlo

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie