Recticel

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

Decanus
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 382

Re: Recticel

Bericht door Decanus » 03 mei 2019 13:16

Kingspan geeft hoop op inlijving Recticel op
De CEO van de Ierse bouwmaterialengroep Kingspan zegt maar weing hoop te hebben dat de overnamegesprekken met Recticel nieuw leven kunnen worden ingeblazen.
Het was vorige maand een van de belangrijkste nieuwsfeiten van beursgenoteerd Brussel: de nieuwe poging van Kingspan om de Belgische schuimrubberproducent Recticel aan de haak te slaan. Kingspan heeft het vooral gemunt op de divisie bouwisolatiemateriaal van Recticel.
Het bracht een ongevraagd bod van 700 miljoen euro uit op de takken isolatie en soepelschuim, met het plan die laatste tak meteen door te verkopen. De raad van bestuur van Recticel stuurde de Ieren een week geleden echter wandelen. Het bedrijf maakte daarbij ook bekend dat Kingspan eveneens poogde heel Recticel aan de haak te slaan.
Aanvulling
De kwestie kwam vrijdag ter sprake op de algemene vergadering van Kingspan in Dublin. Daar zei CEO Gene Murtagh dat Kingspan maar weinig hoop meer heeft op een deal met Recticel. 'Het zou een mooie aanvulling geweest zijn, maar het heeft niet mogen zijn', zei Murtagh. 'Ik zou niet veel meer hopen' dat een bod van Kingspan op Recticel nieuw leven kan worden ingeblazen.
Recticel maakte vorige week melding van twee pogingen dit jaar van Kingspan om de hele onderneming over te nemen: op 23 april en 'eerder dit jaar'. Die laatste keer ging het om een bod van 10 euro per aandeel. Recticel ging er echter niet op in. Vreemd genoeg zei Murtagh vrijdag dat er tweemaal een voorlopig akkoord was met Recticel. Maar daar heeft Recticel geen melding van gemaakt.
De Belgische groep liet een week geleden wel weten bereid te blijven 'om met Kingspan te overleggen en, aan de juiste voorwaarden en condities, een mogelijke verwerving door Kingspan van alle uitstaande effecten van Recticel te bespreken'. Zover zal het dus allicht niet komen.

powered by Surfing Waves

Invstr
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 36
Contacteer:

Bericht door Invstr » 03 mei 2019 13:33

Decanus schreef: Vreemd genoeg zei Murtagh vrijdag dat er tweemaal een voorlopig akkoord was met Recticel. Maar daar heeft Recticel geen melding van gemaakt.
Ik vind dit opmerkelijk. Dit geeft aan dat Bois Sauvage bereid was te verkopen.

mivedb
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 60
Contacteer:

Bericht door mivedb » 03 mei 2019 13:39

Dan is het maar zo.

De waardering is bepaald en dat zal zich naar de toekomst wel laten blijken als de koers van het aandeel volgt.
Nu zullen natuurlijk de snelle winstpakkers allemaal verkopen

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 923
Contacteer:

Bericht door Putbruy » 03 mei 2019 13:55

wat een rotdag.... :) alles in de port rood
in port : vanalles..

paljas
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 231
Contacteer:

Bericht door paljas » 03 mei 2019 14:50

Dan is het maar zo.
10 euro per aandeel is te weinig, dan liever geen deal.
Wimpie85 liked last!

ancaoli
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 535
Contacteer:

Bericht door ancaoli » 03 mei 2019 15:27

Al mijn Recticelekes verkocht rond 9,15. Tevreden met de mooie winst. Ik koop ze hopelijk lager terug aan, wanneer de storm is gaan liggen.
Vaste Portefeuille:Gala, FM, Recticel, Exmar, WRN, Accentis, Global G, Roularta, Argenx, Enwave, Agfa, Pure Gold Mining, Ontex, OCI, Onespan

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 923
Contacteer:

Bericht door Putbruy » 03 mei 2019 15:27

het is te weinig maar die 10 gaan we niet snel zelf op het bord krijgen, ik sta terug aan de zijlijn...
in port : vanalles..

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 616
Contacteer:

Bericht door Wimpie85 » 03 mei 2019 15:48

Putbruy schreef:het is te weinig maar die 10 gaan we niet snel zelf op het bord krijgen, ik sta terug aan de zijlijn...
?

Vorig jaar stonden ze nochtans een tijdje aan 10 euro, gek volkje die beleggers. :?

mivedb
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 60
Contacteer:

Bericht door mivedb » 03 mei 2019 15:49

Blijven toch nog rond de 9.

Dus voorlopig gelukkig niet terug naar 6,50

BRT
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 47
Contacteer:

Bericht door BRT » 03 mei 2019 16:51

Wimpie85 schreef:
Putbruy schreef:het is te weinig maar die 10 gaan we niet snel zelf op het bord krijgen, ik sta terug aan de zijlijn...
?

Vorig jaar stonden ze nochtans een tijdje aan 10 euro, gek volkje die beleggers. :?
Je vergist beleggers met speculanten. ;)
Wimpie85 liked last!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie