Xior

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

geebee
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 75

Re: Xior

Bericht door geebee »

boer_staf schreef:
15 jul 2020 11:10
Weinig animo op dit forum voor dit aandeel. Ik heb ze opgepikt omtrent de 39 euro en dat zal ik me vandaag en in de toekomst niet beklagen denk ik. Hoe zien jullie de toekomst?
Ik zou het niet zo goed weten ... tot in januari zou ik gezegd hebben : heel goed ... maar ik vraag me af wat de impact zal zijn van het online-lesgeven post-corona ... ik kan me inbeelden dat veel ouders niet zullen geneigd zijn om de dure Xior-koten nog te huren als hun kroost de helft van het jaar niet op de campus wordt verwacht.

Pidb
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 53

Bericht door Pidb »

geebee schreef:
15 jul 2020 11:29
boer_staf schreef:
Weinig animo op dit forum voor dit aandeel. Ik heb ze opgepikt omtrent de 39 euro en dat zal ik me vandaag en in de toekomst niet beklagen denk ik. Hoe zien jullie de toekomst?
Ik zou het niet zo goed weten ... tot in januari zou ik gezegd hebben : heel goed ... maar ik vraag me af wat de impact zal zijn van het online-lesgeven post-corona ... ik kan me inbeelden dat veel ouders niet zullen geneigd zijn om de dure Xior-koten nog te huren als hun kroost de helft van het jaar niet op de campus wordt verwacht.
Anderzijds veel mensen van die leeftijd die het huis uit willen. Ondanks corona zie ik hier wel markt voor en corona gaat ook niet eeuwig blijven duren. Het blijft vastgoed, worst case wordt er wel een andere bestemming aan gegeven.
NewB76 liked last!

aossa
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 80

Bericht door aossa »

Ik zou zeggen als je niet zoveel meer naar de fysieke les moet, dan beter een comfortabel kot met de nodige infrastructuur en directe bijstand van medestudenten in de dichte nabijheid. Lijkt me dus een troef voor Xior.

In het UZA gaat Xior de wat aftandse studentencampus een renovatiebeurt geven zodat die wat aantrekkelijker wordt.
Nogmaals een troef die Xior heeft: up to date houden van de infrastructuur.

Gentse strop
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 329

Bericht door Gentse strop »

Pidb schreef:
16 jul 2020 11:20
geebee schreef:
15 jul 2020 11:29
boer_staf schreef:
Anderzijds veel mensen van die leeftijd die het huis uit willen. Ondanks corona zie ik hier wel markt voor en corona gaat ook niet eeuwig blijven duren. Het blijft vastgoed, worst case wordt er wel een andere bestemming aan gegeven.
idd iets om in het achterhoofd te houden. Ik wacht af post-corona om hier terug in te stappen. Ze hebben veel troeven, maar moeten nu opletten dat de bezettingsgraad idd niet achteruit gaat terwijl ze volop blijven investeren (ook in portugal en spanje die als belangrijke groeimarkten gezien worden). Ik wil eerst de resultaten afwachten in Q3-Q4, want veronderstel dat dergelijke koten worden verhuurd per academiejaar, zijnde vanaf september/oktober?.

Blackbelt
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 532

Bericht door Blackbelt »

Ik ben wel positief over Xior, maar heb ze (nog) niet.
Ik heb zelf studenten, en zie vooral dat er meer en meer gezocht wordt naar het betere kot. Het eerste jaar nemen studenten nog genoegen met een oud kot, maar daarna willen ze iets beter, en veel mamas zullen nu vallen voor een kot met eigen sanitair, en iets wat proper onderhouden wordt. Beetje druk op de prijzen is niet zo erg, de drang naar meer qualiteit compenseert wel, en duwt ook de charlatans zoals Appeltans uit de markt.

Xior is ook comfort voor de ouders. Je stapt een kantoor binnen, ze tonen je welke koten er waar nog beschikbaar zijn, je bekijkt er 2-3 en je hebt een kot.
Alternatief is afspreken met kotbazen, afspraken missen, terug gaan, kot weg, opnieuw zoeken etc. Kotbaas pas volgende week ter plaatse.... Been there done that.
NewB76 liked last!

Droopymaes
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 638

Bericht door Droopymaes »

Kotmadam Xior bouwt toren in Amsterdam

Xior, de beursgenoteerde eigenaar en beheerder van studentenkoten, gaat een 90 meter hoge woontoren bouwen in Amsterdam. Dat heeft het bedrijf donderdagavond bekendgemaakt.

Xior heeft samen met andere partijen een tender gewonnen voor een hoogbouwkavel aan het IJ in Amsterdam. Het vastgoedbedrijf gaat instaan voor de investering, bouw en uitbating van een woontoren - de BrinkToren - van 90 meter hoog en goed voor 28 verdiepingen, die plaats moet bieden aan 400 bewoners. Er zullen niet alleen studenten wonen, maar ook andere 'starters', klinkt het.

Xior investeert 61 miljoen euro in het project. De oplevering wordt verwacht uiterlijk in 2026.

Nederland is goed voor meer dan de helft van de vastgoedportefeuille van Xior. Er is een grote schaarste aan studentenwoningen. 

Bron: Trends

Lukang
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 777

Bericht door Lukang »

Ik doe niet mee aan de nieuwe K.V. aan 42,50. Ik heb ze in aug.1918 gekocht aan 37,33, liever het dividend.

24 FEBRUARI 2021
Xior maakte de jaarcijfers bekend. Zoals verwacht keert het een dividend uit van 1,36 EUR p.a. Belangrijker is dat Xior een kapitaalverhoging doorvoert van 178,9 mln. EUR. Hierbij worden maximaal 4.209.288 nieuwe aandelen uitgegeven.

De­tails van de ka­pi­taal­ver­ho­ging:
■ prijs nieu­we aan­de­len: 42,5 EUR p.a., een korting van 11,46% tegenover de 'aangepaste' slotkoers van 23 februari 2021 (die rekening houdt met de onthechting van drie rechten: het intekenrecht en twee pro rata dividenden)
■ in­schrij­vings­ra­tio: 1 nieu­w aan­de­el per 5 oude aan­de­len in bezit
■ in­schrij­vings­pe­ri­o­de: van donderdag 25 februari 2021 tot en met 4 maart 2021
■ ex-coupon: cou­pon nr. 16 vertegenwoordigt het pro rata dividend van 25 november 2020 tot en met 31 december. Deze coupon wordt vanavond nabeurs onthecht.
■ ex-coupon: cou­pon nr. 17 vertegenwoordigt het pro rata dividend voor de periode van 1 januari 2021 tot 8 maart 2021. Deze coupon wordt vanavond nabeurs onthecht.
■ ex-coupon: cou­pon nr. 18 vertegenwoordigt het recht om in te tekenen op de kapitaalverhoging. Dit recht (ISIN: BE0970177805) zal gedurende de inschrijvingsperiode verhandelbaar zijn. Dit recht wordt vanavond nabeurs (24 februari) onthecht. De theoretische prijs van dit intekenrecht bedraagt 0,92 EUR.
■ plaat­sing van de scrips: 5 maart 2021
■ be­ta­ling en ver­han­de­ling van de nieu­we aan­de­len: 9 maart 2021

Deze kapitaaloperatie is op zich geen verrassing. In december meldden we dat de schuldgraad na een zoveelste overname was opgelopen richting 55%. Xior kondigt bovendien nieuwe projecten/investeringen aan ten belope van 41,7 mln. EUR. Na deze kapitaaloperatie zal de schuldgraad dalen van 54,18% per eind 2020 naar 43,38%. Grootaandeelhouder Aloxe (de CEO en de CFO) tekent alvast in voor 30,6 mln. EUR en behoudt hiermee zijn huidig belang van 17,1%. Xior gaat de toekomst met vertrouwen tegemoet en rekent in 2021 op een stijging van de EPRA-winst tot 1,8 EUR p.a., een stijging van 6% tegenover 2020, waardoor het ook het dividend moet optrekken tot 1,44 EUR (wettelijk moet een GVV immers minstens 80% van de winst uitkeren).

Xior geeft mee dat de bezettingsgraad stabiel gebleven is en dat de huurgelden in het vierde kwartaal voor het overgrote deel ontvangen werden en dat de inningsgraad (96,8%) in lijn ligt met de periode een jaar eerder (97,4%). De start van het academiejaar is over het algemeen goed verlopen. Xior waarschuwt wel dat als de Covid-situatie verder zou aanhouden en dat de vaccinatiestrategie niet tegen het begin van het volgende academiejaar tot een min of meer normale opstart van de cursussen op campus zou leiden, dat dit mogelijk een impact kan hebben op de verhuur voor academiejaar 2021-22.

De voorwaarden voor deze kapitaalverhoging zijn correct. In dat opzicht mogen bestaande aandeelhouders hun posities verder uitbouwen door deel te nemen aan deze kapitaaloperatie. Waak wel over gepaste gewichten in uw portefeuille. Onze algemene aanbeveling blijft voorlopig 'houden' (gezien de mooie koersremonte sinds maart vorig jaar en wat onzekerheid omtrent de huurprijzen voor academiejaar 2021/22).
D.B.
abi ackb ags agfb ad cs boka dbk dieg engi rf evs gimb gsk immo inga kbc nn nokia nyr pfe prox rou solb tit tnet tinc vtrs xior save en fondsen cofb immo unc gsk gblb

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 943

Bericht door neku »

"Ik heb ze in aug.1918 gekocht" zal 20 moeten zijn zeker :think:
Lukang liked last!
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

Lukang
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 777

Bericht door Lukang »

@Neku

The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

Unfortunately we do not have any translation for this quote in Urdu yet. If you think you can translate it in Urdu, please be the first to translate this quote in Urdu for our readers.
abi ackb ags agfb ad cs boka dbk dieg engi rf evs gimb gsk immo inga kbc nn nokia nyr pfe prox rou solb tit tnet tinc vtrs xior save en fondsen cofb immo unc gsk gblb

Karl
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 782

Bericht door Karl »

Een koersdoelverlaging van €5,00:

Beurshuis Kepler Cheuvreux
Aandeel Xior Student Housing
Datum 22 maart 2021
Advies Kopen
Koersdoel 54,00 EUR