Order €1.000 aandelen ING = €2,30 bij DEGIRO
Beleg met zeer lage tarieven, meer informatie

Envipco

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Zeus
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 365
Contacteer:

Re: Envipco

Bericht door Zeus »

AMERSFOORT (AFN) - De maker van statiegeldsystemen Envipco wil zijn tweede notering in Brussel opgeven en focussen op de notering aan de beurs in Amsterdam. Het bedrijf zegt dat gezien de omvang van de onderneming en marktwaarde een dubbele notering niet langer gerechtvaardigd is.

Daarnaast zegt Envipco dat de tweede notering in Brussel geen noemenswaardige toevoeging biedt aan de liquiditeit, maar wel extra kosten met zich meebrengt. De stap zal dan ook helpen met het verlagen van kosten en de druk van regelgeving. De notering in Brussel moet voor het einde van dit jaar beëindigd worden. Er wordt om goedkeuring gevraagd van beursbedrijf Euronext en de Belgische toezichthouder FSMA.
Phil liked last!
In portefeuille: ABInbev, EVS Broadcasting, PostNL, Schlumberger, Unibail Rodamco, US Silica

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

abdel
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 258
Contacteer:

Bericht door abdel »

Phil schreef:
25 jul 2020 14:07
Als het succes en toekomst van het bedrijf afhangt van Roemenië, dan ziet het er niet goed uit .... :o
Even serieus: Stel me momenteel toch wat vragen over Envipco.
Aandelen van duurzame economie herstelt en wordt zelfs door Europa actief gepromoot. Maar dit zie je niet in de beurskoers.
Wat drijft die grote verkoper om nu te verkopen aan lagere prijzen dan voorheen terwijl het oogstseizoen start in 2021?
De nieuwe ceo heeft ook nog niet veel van zich laten horen sedert zijn aanstelling?

Vele vragen terwijl Tomra rustig de record koersen aan elkaar rijgt
Tja, 't is gewoon echt niet de moment voor Envipco vrees ik. De cashkoe geeft geen melk meer, alle andere markten lopen vertraging op en ondertussen moeten ze de boel draaiend houden zonder de convenanten te schenden. Op zich nodigt dat al niet uit om de aandelen te kopen, en dan hangt er nog eens dat groot order in de verkoop om alle overgebleven appetijt te laten verdwijnen.
Mocht ik nu zeker weten dat het geen ijsberg was, dan waren die 10000 stuks al lang weg. Maar ik heb toch wat schrik dat het Gool is met (een deel van) zijn 155000 aandelen. Aan zijn LinkedIn te zien heeft die nog geen nieuwe job gevonden, misschien kiest hij eieren voor zijn geld omdat hij cash nodig heeft. Ik hoop een beetje op een Payton Planar scenario, dat was ook een digruntled ex-manager die alles tegen bodemprijzen buitensmeet.

Over Simon Bolton ben ik voorzichtig positief. Omdat aandeelhouders de av niet konden bijwonen, mochten ze wel inbellen om een half uurke persoonlijk met het management te videobabbelen. Veel nieuws werd daar uiteraard niet verteld, maar die man gaf toch een erg capabele indruk. Hij had natuurlijk wel een beetje de pech dat hij nog maar een kleine twee maanden meedraaide toen hij plots mocht overschakelen op crisismanagement.
Ze zijn alleszins druk bezig met het management in Europa te installeren, de hoofdzetel zal niet meer enkel administratief in Nederland staan. En ook online gaan ze zich ook in Nederland vestigen :-) http://www.envipco.nl/

Dus het blijft hetzelfde liedje dat we bij Envipco al jaren kennen: wachten wachten wachten...
Wachten in Frankrijk: Nieuws over de (maximum) 420 machines (al dan niet van Envipco) die Citeo zal plaatsen zal voor ten vroegste oktober zijn (ipv eerder juli).
Wachten in Griekenland: de meerderheid lijkt al lang zwaar in te willen zetten op rvm's, maar wanneer ze dat er nu echt doorkrijgen en er eens een significant order komt, blijft koffiedik kijken. Mijn koffiedik voorspeld dat het nog dit jaar zal zijn :lol: .
Wachten in Zweden/Scandinavië: Returpak blijft langzaam maar zeker Quantums plaatsen (dit jaar een vijftal voor zover ik kan zien, op een totaal van nu 51 machines) maar het is wel de bedoeling dat de supermarkten daar ook meer bestellingen beginnen plaatsen, en eigenlijk ook dat de buurlanden ook interesse tonen. Tot zover weinig van gemerkt.
Wachten in Malta: daar gingen 350 machines geplaatst worden tegen eind dit jaar. De door corruptieschandalen geplaagde regering heeft blijkbaar wat te druk nu, plaatsing wordt verwacht in 2021. Envipco heeft er wel een verdeler ondertussen, en enkele machines in proefopstelling.
Wachten in Nederland: na de initiële aankondiging van de uitbreiding van hun statiegeldsysteem niet meer veel over gehoord/gelezen. Envipco beschikt alleszins niet over krattentechnologie, in tegenstelling tot alle Tomra's die daar (en ook bij ons) nu in de supermarkten staan.
Wachten in Australië: Daar hebben ze ooit eens een stevig raamcontract getekend met Envirobank waar niks van in huis gekomen is. Ze zijn nog steeds bezig met "opportuniteiten te onderzoeken ism Envirobank". Tja, kan er elk moment van komen of kan nog x aantal jaren duren...
Wachten in Schotland: kan nog een jaar duren voor daar de eerste bestellingen komen. Dit blijft wel de all or nothing voor Envipco. Die markt komt er zeker en de timing staat ook vast. Als ze daar een 1000 stuks verkocht krijgen zal de koers rap boven de 20 euro staan.
Wachten in Roemenië: Freestand allemaal goed en wel, maar 't zou toch vooral een stevige rvm-markt zijn. Zou wel eens dé grote verrassing kunnen zijn, maar meer dan "politieke aankondigingen" hebben we daar nog niet gezien.

Maar voorlopig dus eerst eens wachten op de halfjaarresultaten en eventuele vooruitzichten.
Wat mij betreft: het risico is toegenomen, maar met de koersdaling er bij ook de reward potential. Bijkopen durf ik niet zolang ik denk dat het Gool is die in de verkoop staat...
Phil liked last!

Phil
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 86
Contacteer:

Bericht door Phil »

Dank je Abdel voor je bijdrage. Lees vlot en zoals steeds nuttig.

By the way, moet spontaan denken aan de duivenberichten van weleer ( de rijpere lezers weten dit nog ;) ).
https://tijdlijn.100jaarradio.be/#/frag ... iefhebbers
het advies was ook meestal WACHTEN :lol: :lol:

Klinkt niet onlogisch dat Gool, dewelke nog betrokken is in andere activiteiten van de familie ( oa Arromaritieme met verkoop van militaire communicatieapparatuur , lees drones ...), zijn aandelen ten gelde maakt. Zelfs aan 7 euro boekt hij mooie meerwaarden. Dit kan nog wel eens lang op de koers wegen tenzij er een institutionele koper opdaagt. Genoeg gespeculeer en gegis....

Beste manier om koers te stutten zal zijn in een of meerdere van de bovenstaande beschreven werven vooruitgang te boeken. Dus wachten maar .....
" The word crisis in Chinese is composed of two characters: the first, the symbool of danger .... the second, of opportunity"

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie