Speculatietaks

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 621

Re: Speculatietaks

Berichtdoor Putbruy » 23 Jul 2015 18:32

jens_dev schreef:Verlies kan verrekend worden, werd gezegd op de persconferentie.

iemand die 1K € op de beurs zet zal/moet/hopelijk vrijgesteld worden van dit soort absurditeiten
in port : vanalles..

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1259

Berichtdoor jean de florette » 23 Jul 2015 18:57

Putbruy schreef:iemand die 1K € op de beurs zet zal/moet/hopelijk vrijgesteld worden van dit soort absurditeiten

Zou kunnen. Kleine onervaren beleggers die het opgeven.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes

Dominiquetg
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 73

Berichtdoor Dominiquetg » 23 Jul 2015 19:38

Vraag me eigenlijk in de eerste plaats af hoe ze dat allemaal gaan doen. Moeten we dat aangeven of zal de broker alle gegevens moeten doorgeven of zal de broker die taks moeten afhouden ? Da's al 1 issue dat ik daar mee heb. Heb geen interesse dat de staat de waarde van mijn aandelen portfolio inkijkt. Buitenlandse brokers zie ik al helemaal niet de belgische staat te dienste te staan. En wat dan met opties. Als je opties koopt is er een tijd waarop je die optie gaat laten gelden.. Dat kan je dan ook vergeten. En wat met aandelen verkopen die je niet hebt en dan terug inkoopt aan een lagere prijs oa via opties ?? Begrijp dat allemaal niet hoe die bende simpelaars zo maar regels kunnen uitvinden die er alleen gaan voor zorgen dat ze de beurstaksen gaan mislopen die we nu telkens betalen bij elke aankoop en resp. verkoop. Ik ga geen aandelen meer kopen en verkopen binnen de dag week maand en dan gaan ze ook telkens die beurstaks die ik nu met plezier betaal mislopen. 'k Zal zelfs helemaal geen aandelen meer kopen. Gedaan ermee als je je eigen acties niet meer onder eigen beheer kan uitvoeren en vruchten kan puren uit de risico's die je neemt. Dat zal er ook voor zorgen dat er veel minder zal gehandeld worden en die domme LT beleggers die nu op dit forum in hun vuist lachen zullen hun aandelen ook niet meer zullen zien stijgen zoals nu met bv galapagos want d'er zullen gewoon geen kopers meer zijn. De koers wordt in de eerste plaats bepaald door 't volume aan aankopen/verkopen voor die die dat lijken te vergeten. De enigen die er voordeel zullen uit halen zijn de rijken die via fondsbeheerders en hedgefunds die taks zullen ontlopen. En wat met buy on the rumour sell on the news ?? Ook gedaan daarmee. Nog 8 jaar en dan met pensioen en dan laat ik dat *** hier achter me. Misschien zelfs nog vroeger. Naar Portugal, daar moet je geen belasting betalen op je pensioen uit belgie.
zwartkater liked last!
Argen-X Kiadis Pharming Biocartis Celyad Mithra

Dominiquetg
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Dominiquetg » 23 Jul 2015 19:41

Putbruy schreef:
jens_dev schreef:Verlies kan verrekend worden, werd gezegd op de persconferentie.

iemand die 1K € op de beurs zet zal/moet/hopelijk vrijgesteld worden van dit soort absurditeiten

Je bent wel echt egoistisch als je denkt dat je met 1000E aan aandelen zou moeten vrijgesteld worden. Vraag me trouwens af wat je met 1000E op de beurs zit te doen ?
Laatst gewijzigd door Dominiquetg op 23 Jul 2015 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Bieraait
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 279

Berichtdoor Bieraait » 23 Jul 2015 19:43

Geld verdienen? Als je transactiekosten (aankoop en verkoop samen) rond de 20 euro zijn, kan je echt wel voor 1000 euro aandelen kopen.
"Las Vegas is busy every day, so we know that not everyone is rational." - Charles Ellis
www.ygrids.com

Dominiquetg
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Dominiquetg » 23 Jul 2015 19:54

Bieraait schreef:Geld verdienen? Als je transactiekosten (aankoop en verkoop samen) rond de 20 euro zijn, kan je echt wel voor 1000 euro aandelen kopen.

ik wens je veel succes :-)

Dominiquetg
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Dominiquetg » 23 Jul 2015 19:56

voila morgen alles de deur uit. 'k Hoop dat morgen de beurs bloedrood ziet

Vince73
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 24

Berichtdoor Vince73 » 23 Jul 2015 20:01

Dominiquetg schreef:Vraag me eigenlijk in de eerste plaats af hoe ze dat allemaal gaan doen. Moeten we dat aangeven of zal de broker alle gegevens moeten doorgeven of zal de broker die taks moeten afhouden ? Da's al 1 issue dat ik daar mee heb. Heb geen interesse dat de staat de waarde van mijn aandelen portfolio inkijkt. Buitenlandse brokers zie ik al helemaal niet de belgische staat te dienste te staan. En wat dan met opties. Als je opties koopt is er een tijd waarop je die optie gaat laten gelden.. Dat kan je dan ook vergeten. En wat met aandelen verkopen die je niet hebt en dan terug inkoopt aan een lagere prijs oa via opties ?? Begrijp dat allemaal niet hoe die bende simpelaars zo maar regels kunnen uitvinden die er alleen gaan voor zorgen dat ze de beurstaksen gaan mislopen die we nu telkens betalen bij elke aankoop en resp. verkoop. Ik ga geen aandelen meer kopen en verkopen binnen de dag week maand en dan gaan ze ook telkens die beurstaks die ik nu met plezier betaal mislopen. 'k Zal zelfs helemaal geen aandelen meer kopen. Gedaan ermee als je je eigen acties niet meer onder eigen beheer kan uitvoeren en vruchten kan puren uit de risico's die je neemt. Dat zal er ook voor zorgen dat er veel minder zal gehandeld worden en die domme LT beleggers die nu op dit forum in hun vuist lachen zullen hun aandelen ook niet meer zullen zien stijgen zoals nu met bv galapagos want d'er zullen gewoon geen kopers meer zijn. De koers wordt in de eerste plaats bepaald door 't volume aan aankopen/verkopen voor die die dat lijken te vergeten. De enigen die er voordeel zullen uit halen zijn de rijken die via fondsbeheerders en hedgefunds die taks zullen ontlopen. En wat met buy on the rumour sell on the news ?? Ook gedaan daarmee. Nog 8 jaar en dan met pensioen en dan laat ik dat *** hier achter me. Misschien zelfs nog vroeger. Naar Portugal, daar moet je geen belasting betalen op je pensioen uit belgie.

Heel juist !! Duidelijk dat ze het bekeken hebben als een bende simpele duiven bijeen .
Berlin liked last!

Dominiquetg
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Dominiquetg » 23 Jul 2015 20:02

Dominiquetg schreef:voila morgen alles de deur uit. 'k Hoop dat morgen de beurs bloedrood ziet

iedereen zou dat moeten doen, al was't maar aan onrealistiche prijzen om de beurs naar beneden te zien gaan. Misschien gaan ze zich dan eens beginnen realiseren waar ze mee bezig zijn... Als 't volume aan verkoop onrealistisch hoog wordt stuiken ze zowieso naar beneden en hebben we ons punt gemaakt...

MADNESS
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1427

Berichtdoor MADNESS » 23 Jul 2015 20:03

Misschien moet iedereen voor zichzelf uitmaken hoeveel hij of zij belegt? Tenslotte moet ieder z'n eigen centen beheren en niet andermans portefeuille, of niet? :roll:
Buy or sell, short or long? One thing is sure, a trader must be strong!