Umicore

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

Msb12i
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 250

Re: Umicore

Berichtdoor Msb12i » 10 Dec 2018 12:31

Sikahert schreef:
Msb12i schreef:Ben benieuwd waar de bodem ligt na de koersdoel verlagingen en het sentiment.

Gisteren ingestapt dus ik raad iedereen aan om short te gaan. :lol:

De waardering van het aandeel is tegen huidige koers zeer aantrekkelijk, maar je technische analyse geeft een eerder bearish signaal. Diverse weerstanden moeten eerst doorbroken worden. Het kan op korte termijn nog 2 kanten op volgens mij, afhankelijk van vele externe factoren. Het is niet zo duidelijk met welk instrument je precies ingestapt bent: long of short?

Klopt,

Ik heb aandelen ingekocht dus ik heb een long positie(tot het vooropgesteld rendement behaald is.)
Het is moeilijk iemand te geloven, als je in zijn plaats zou liegen.

powered by Surfing Waves

Mannie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 359

Berichtdoor Mannie » 12 Dec 2018 10:34

Msb12i schreef:
Sikahert schreef:
Msb12i schreef:Ben benieuwd waar de bodem ligt na de koersdoel verlagingen en het sentiment.

De waardering van het aandeel is tegen huidige koers zeer aantrekkelijk, maar je technische analyse geeft een eerder bearish signaal. Diverse weerstanden moeten eerst doorbroken worden. Het kan op korte termijn nog 2 kanten op volgens mij, afhankelijk van vele externe factoren. Het is niet zo duidelijk met welk instrument je precies ingestapt bent: long of short?

Klopt,

Ik heb aandelen ingekocht dus ik heb een long positie(tot het vooropgesteld rendement behaald is.)

Hier ook terug ingestapt onder het motto 'buy the dips'

Helicopterview?
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 54

Berichtdoor Helicopterview? » 12 Dec 2018 11:13

volgens kbc heeft Umicore bekend gemaakt dat GBL op 3 dec 2018 meer dan 18,6% van aandelen en stemrechten bezit
Mannie liked last!

Msb12i
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Msb12i » 12 Dec 2018 13:00

Mannie schreef:
Msb12i schreef:
Sikahert schreef:

Klopt,

Hier ook terug ingestapt onder het motto 'buy the dips'

Welkom Mannie,

Ik verwacht hetzelfde bericht bij Solvay ;)

Msb12i
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Msb12i » 14 Dec 2018 10:10

Niet van groot belang:

Umicore ziet Reymondet vertrekken

(ABM FN) Pascal Reymondet, verantwoordelijk voor de divisie Catalysis van Umicore, vertrekt. Dit maakte Umicode donderdag bekend.

Reymondet gaat, zoals gepland, op 31 januari met pensioen. Hij zal worden vervangen door Ralph Kiessling.

Door: ABM Financial News.
pers@abmfn.be
Redactie: +32(0)78 486 481

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Financial News B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.

Karl
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 619

Berichtdoor Karl » 16 Dec 2018 20:48

Is de stevige koersdoelverlaging van HSBC jullie ontgaan? Van €62 naar nu €47.

Beurshuis HSBC
Aandeel Umicore
Datum 13 december 2018
Advies Kopen
Koersdoel 47,00 EUR
charel01 liked last!
Engie Euronav KBC Galapagos Acacia ABN Amro Aegon

Sikahert
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 9

Berichtdoor Sikahert » 17 Dec 2018 17:02

Zopas opnieuw ingestapt. Het opwaarts potentieel werd te groot. Koersdoelen neem ik voor wat ze waard zijn, soms hollen de beurshuizen achter de feiten aan. Toch staat UMI in quasi alle lijstjes vermeld als topaandeel voor 2019. :up:

Msb12i
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Msb12i » 17 Dec 2018 17:46

Sikahert schreef:Zopas opnieuw ingestapt. Het opwaarts potentieel werd te groot. Koersdoelen neem ik voor wat ze waard zijn, soms hollen de beurshuizen achter de feiten aan. Toch staat UMI in quasi alle lijstjes vermeld als topaandeel voor 2019. :up:

Succes, InBev was heel 2018 één van de favorieten. :lol:

Daar hou ik, net als koersdoelen weinig rekening mee.

Ben vorige week ook ingestapt
Sikahert liked last!

Jixi
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 22

Berichtdoor Jixi » 18 Dec 2018 08:57

Umicore breidt productiecapaciteit voor brandstofcelkatalysatoren uit

(ABM FN) Umicore gaat haar productiecapaciteit voor brandstofcelkatalysatoren in Zuid-Korea uitbreiden om de groei van Hyundai Motors Group en andere autoklanten te ondersteunen. Dit meldde de materiaaltechnologie- en recyclagegroep maandag nabeurs.

De investering van iets meer dan tien miljoen euro omvat de bouw van een nieuwe productiefabriek nabij Umicore’s technologieontwikkelingscentrum in de omgeving van Seoel. De nieuwe fabriek zal eind 2019 in gebruik worden genomen en naar verwachting eind 2020 volledig operationeel zijn.

De gekozen site leent zich volgens Umicore tot bijkomende uitbreidingen na 2020. Met deze uitbreiding van de productie in Zuid-Korea en de bestaande productiecapaciteit in het Duitse Hanau is Umicore naar eigen zeggen goed geplaatst om aan de toenemende vraag van haar autoklanten wereldwijd te voldoen.
Ageas, Ahold Delhaize, Exmar, Mithra, Pharming, Philips, Total, Umicore

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 9920

Berichtdoor charel01 » 18 Dec 2018 09:29

Umicore (advies KBC Securities: "Kopen" - koersdoel 52 euro)
NIEUWS | Umicore gaat haar productiecapaciteit voor brandstofcelkatalysatoren uitbreiden door een "laag dubbelcijferig miljoen euro" te investeren in een nieuwe productie-eenheid in Zuid-Korea, dicht bij het technologieontwikkelingscentrum van Umicore nabij Seoul. De nieuwe Zuid-Koreaanse fabriek zal tegen eind 2019 in gebruik worden genomen en wordt ongeveer een jaar later volledig opgestart. Umicore gaf aan dat deze uitbreiding de groei van Hyundai en andere klanten uit de autosector op het gebied van brandstofcelvoertuigen zou moeten ondersteunen.
De visie van KBC Securities: Na enkele decennia van technologische ontwikkeling beginnen brandstofcelvoertuigen nu aan te slaan, met verschillende modellen die door verschillende OEM's worden gelanceerd. Niettemin is de kostprijs van deze voertuigen nog steeds vrij hoog en duurt het volgens analist Wim Hoste vrij lang vooraleer de massa op de kar springt. Toch lijkt Umicore goed geplaatst om ook in deze markt een belangrijke rol te spelen. Het nieuws heeft niet zo'n grote invloed op de investment case van KBCS. Het advies blijft "Kopen", vooral vanwege de enorme groei die we de komende jaren verwachten op het gebied van oplaadbare batterijmaterialen, waar Umicore een sterke leiderspositie heeft opgebouwd.
Msb12i liked last!
Go with the flow.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen