Umicore
-
- Forum verkenner
- waarderingen: 31
Re: Umicore
Ook ik heb nog niet het volledige vertrouwen in de, wat men zou kunnen noemen, ietwat megalomane ambities van Umicore sinds Miedreich CEO is. Anderzijds denk ik wel dat het tussen continenten hoppen door de Multinationals (bvb. VW) in de race naar de beste voorwaarden in de toekomst minder vanzelfsprekend zal zijn. Europa is wakker geworden om toch wat meer zijn eigen zaakjes te beheren, zeker wat betreft strategische sectoren. Energie en batterijen horen daarbij.
Zoals Wimvd verwacht ik ook dat Umicore nog wat verder zakt, maar ik heb zeker geen glazen bol of kaarsen of iets dergelijks dus heb ik toch maar al een aankoop gedaan net boven 30 euro.
Zoals Wimvd verwacht ik ook dat Umicore nog wat verder zakt, maar ik heb zeker geen glazen bol of kaarsen of iets dergelijks dus heb ik toch maar al een aankoop gedaan net boven 30 euro.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

Umicore is toevallig ook een Cathodefabriekje aan het bouwen in NA (Ontario). & ook daar is Umicore in onderhandeling met VW.wimvd schreef: ↑08 mar 2023 09:04Gelukkig mijn koopknop kunnen beheersen hier hoewel ik deze Belgische parel graag in port zou hebben ... slecht nieuws vandaag. VW kiest een batterijenfabriek in de US. Volgens mij krijgen we bij Umicore een koers-scenario zoals bij Proximus. De grote investeringen die nodig zijn de komende jaren en daarbij opgeteld de tamelijk "roekeloze"/weinig gefundeerde CEO-ambities gaan ervoor zorgen dat we onder de 30 EUR duiken. Ik wacht af tot rond de 25 EUR voor een 1e aankoop. Want uiteraard is de elektrificatie een zegen voor Umicore dus op de lange termijn ziet de toekomst er wel goed uit. Maar eerst zullen de aandeelhouders de investeringen wat moeten verteren. Wellicht zijn jullie het hier niet eens met mijn visie, maar een forum is ook bedoeld om te discussiëren.
VW zal in Europa batterijen moeten produceren. Zal ook 'moeten' voor hun JV -> take or pay contract. + Batterijen importeren is geen optie vanwege CO2 regulering in de nabije toekomst. Zeker niet gezien VW daar zelf prat op gaat.
VW lijkt druk te willen zetten op de EU voor meer subsidies...
Megalomane CEO? De markt groeit als kool, dan moet je mee durven groeien. Maak u niet teveel zorgen, de voorzitter houdt alles in de gaten hoor...
Klein pakketje bijgekocht vandaag. Nog altijd één van de kleinste posities in mijn port.
-
- Forum elite
- waarderingen: 691
Als ex werknemer toch ook een pakketje bijgekocht
Doctor Copper liked last!
-
- Forum elite
- waarderingen: 1878
Umicore Morgan Stanley 30 naar 29 €
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...
Mijn klok staat op winteruur...