Beleggers vergelijken hier brokers + nu €500 actie!

TIP: Volg direct het laatste beursnieuws via:   

Bone Therapeutics

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL20, lokale fondsen, etc.
sportyfo
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 223

Re: Bone Therapeutics

Berichtdoor sportyfo » 18 Okt 2018 19:06

Heel eigenaardig dat je op hun website niet eens kon zien dat ze daarmee bezig waren, dit zat niet in de zogenaamde pijplijn.

Zouden ze zo nog "konijnen uit hun hoed kunnen toveren" ? Ik lees op hun website bijvoorbeeld het zinnetje (onderaan overzicht bestaande pijplijn)

"Bone Therapeutics voert ook verder onderzoek uit naar de volgende generatie productkandidaten, zoals gecombineerde cel-matrixproducten voor de behandeling van grote botdefecten en maxillofaciale toepassingen."

Wat de koers betreft:
Slechts enkele maanden terug noteerde Bone rond 11,50 EUR, op dat moment hoger dan het toenmalige koersdoel KBC van 11,00 EUR. Vandaag met deze nieuwe veelbelovende ontdekking had dit dus effectief 14,50 EUR kunnen zijn. Natuurlijk staan alle biotech samen met vele aandelen enkele tientallen procenten lager wegens laat ons zeggen risico op beursluchtbellen. Maar als eind dit jaar nogmaals goede resultaten worden bekendgemaakt, zie ik dit aandeel wel als één van de weinigen die een opwaartse beweging kunnen maken zelfs bij afkoeling van de beurzen. Bone therapeutics heeft immers niet de mooie beursstijging meegemaakt de afgelopen jaren dus ergens toch een achterblijver denk ik. Het blijft weliswaar nog enkele jaren wachten op marktprodukten, maar een grote deal voor dit nieuwe produkt kan er nu wel in de loop van de volgende maanden komen, nu de resultaten daar zijn en al beslist werd verder te gaan.

Gezien marktpotentieel (zie media-artikels) vind ik de extra 3 euro van KBC trouwens aan de lage kant, tenzij dit bijvoorbeeld slechts slaagkans 30% vertegenwoordigt en bij effectieve marktgoedkeuring er dan bijvoorbeeld 10 euro tegenover staat.

Als alle programma's lukken lijkt 20 euro me faire waarde, want ze noteerden vlak na hun IPO begin 2015 (beursintroductie) nog boven 25 euro (met weliswaar beetje andere pijplijn). Dus beleggers zagen initieel wel groot potentieel in deze tak van de biotech. Hopelijk keert de trend van het aandeel nu stilaan na de jaren van daling..

Bovendien een zoveelste Belgisch biotechbedrijf die met goeie onderzoeksresultaten komt, volgens mij zijn er meer en meer investeerders uit andere landen die zullen blijven investeren in Belgische biotech.

Ik hoop in de komende weken/maanden/halfjaar op een deal met een groot deel in cash, waardoor er dan ook geen extra kapitaalverhoging meer moet komen eind 2019.
wolfe liked last!

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden andere beleggers en
profiteer van minder advertenties, abonneren op
favoriete onderwerpen en toegang tot de chatbox.

Registreer u binnen enkele tellen

pate
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 901

Berichtdoor pate » 18 Okt 2018 21:40

sportyfo schreef:Heel eigenaardig dat je op hun website niet eens kon zien dat ze daarmee bezig waren, dit zat niet in de zogenaamde pijplijn.
Ik vind hier nog wel meer eigenaardig aan.

JTA-004 wordt in een aantal artikels/interviews voorgesteld als zijnde een “tegenhanger van het vaak gebruikte hyaluronzuur” maar volgens mij zit in JTA-004 mogelijk toch ook een of andere vorm van hyaluronzuur.

Al die verschillende aanbieders van hyaluronzuur beweren allemaal dat hun product uniek is.

De fase II studie waarvan de resultaten gisteren bekend raakten is eigenlijk in zeker zin mislukt. Zie ook http://www.evaluate.com/vantage/article ... al-failure . Er waren 3 groepen patiënten die met (verschillende dosissen van) JTA-004 behandeld werden. Geen van die 3 groepen bleek statistisch betekenisvol beter te scoren dan de referentiegroep die blijkbaar Synvisc-One kreeg toegediend. Het was maar door de 3 groepen patiënten te groeperen dat de resultaten statistisch wel beter bleken te zijn dan de referentiegroep. Normaal gezien wordt in zo een fase II studie duidelijk welke dosis het best werkt maar dat is hier dus niet het geval. Met welke dosis gaat men de fase III studie uitvoeren? Wat gaan de geneesmiddelenautoriteiten hier van vinden? Het valt ook op dat tijdens de studie meerdere secundaire eindpunten werden geschrapt - https://clinicaltrials.gov/ct2/history/ ... udyPageTop .

Er zijn al heel wat verschillende types hyaluronzuur getest in knieartrose. Durolane is er ook zo eentje. Durolane werd pas vrij recent op de Amerikaanse markt toegelaten. Van Durolane wordt ook beweerd dat “Durolane has been proven to provide greater reduction in knee pain versus Synvisc-One”. De vergelijkende studie waarnaar verwezen wordt = https://www.omicsonline.org/open-access ... 000108.pdf . Wie de resultaten even kritisch bekijkt kan zien dat Durolane na 3 en na 6 maanden inderdaad beter scoort op het vlak van pijn maar na 9 maanden zijn beide producten terug bij af.
JTA-004 werd in de fase II studie maar 6 maanden gevolgd. Wat na 9 maanden?

Het is maar te hopen dat JTA-004 niet het zoveelste type hyaluronzuur is dat na vrij korte tijd zijn werking verliest. Als er nu al ernstige interesse zou zijn voor JTA-004 waarom zou men dan al niet partneren vóór de fase III? Dan kan de partner ineens zelf die fase III uitvoeren volgens zijn eigen wensen. Na het betalen van een mooie upfront som zou de volgende kapitaalverhoging dan ook beperkter gehouden kunnen worden.

PS Als iemand kan aantonen dat JTA-004 wel degelijk GEEN hyaluronzuur bevat dan verneem ik dat graag. Dat zou het hele JTA-004-verhaal volgens mij heel wat kansrijker maken.
wolfe liked last!

sportyfo
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 223

Berichtdoor sportyfo » 19 Okt 2018 07:54

@pate

Als je kijkt naar Kanaal Z journaal van 17/10 (op internet) zie je meteen wat het precies inhoudt en daaruit blijkt dat men ook zeker wel dat hyaluronzuur gebruikt aangevuld met 2 tal andere zaken. Of dit betekent dat het waardeloos is omdat hyaluronzuur wordt gebruikt, versta ik niet goed. Een CEO van een biotechbedrijf (en zijn team van wetenschappers) zou zoiets toch wel moeten weten alvorens dergelijk persbericht de wereld in te sturen ? Dus volgens mij is dit wel okay.

Anderzijds zegt men zelf geen fase 3 op te starten zonder partner omdat ze net de kost willen vermijden (ze hebben trouwens geen geld daarvoor). Dus als men een partner kan zoeken en overtuigen om mooie upfront te betalen, komen ze er sowieso beter uit zelfs al loopt het na 12 maanden fase 3 mis. Gezien grote potentieel zullen er volgens mij zeker wel geïnteresseerden zijn.

Wat jij zegt verklaart misschien wel waarom er in de loop van de dag vanaf top 11,20 terug onder de 10 euro is gezakt, met name het sprookjesachtige gehalte van "konijn uit hoed toveren", met heel wat (terechte) vragen over langdurige werking enz.

Maar de CEO is gekend als een doorwinterde persoon in de biotech, dus voor mij krijgt die het voordeel van de twijfel.
wolfe liked last!

pate
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 901

Berichtdoor pate » 19 Okt 2018 18:45

Bedankt sportyfo !

JTA-004 bevat dus minstens 3 ingrediënten met name hyaluronzuur, een onstekingsremmer en een verrijkte eiwitoplossing.
Na wat bijkomend leeswerk zou die ontstekingsremmer wel eens clonidine kunnen zijn en met die eiwitoplossing zou wel eens octaplasLG bedoeld kunnen worden. Wanneer dat mengsel in contact komt met lichaamsvocht (bijvoorbeeld in de knie) vormt zich een stevige smerende gel die het gewricht terug wat vering kan bezorgen. Die ontstekingsremmer kan langzaam uit die gel lekken en gedurende wat langere tijd zijn werking uitoefenen.

Dat klinkt niet slecht. Blijft alleen de vraag hoe lang het duurt vooraleer het lichaam die gel volledig heeft geresorbeerd. En die vraag zal maar beantwoord worden wanneer patiënten minstens een jaar worden opgevolgd. Als zou blijken dat die gel meerdere jaren zijn functie zou blijven uitoefenen dan zal het niet lang duren vooraleer firma's die leven van knie-transplantaties bij Bone Therapeutics aankloppen ;) . Maar daar gaat "de markt" dus nog niet van uit. Anders zou de koers de voorbije dagen inderdaad veel hoger gegaan zijn.
wolfe liked last!

vogelspotter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2441

Berichtdoor vogelspotter » 20 Okt 2018 06:53

20-10-2018
M/V van de week Jean Stéphenne
Belgische ex-topman van GSK zet schouders onder Waalse biotechbedrijven

24440417-1910304.jpg

Jan De Schamphelaere

'Als we een ervaren wetenschapper nodig hebben, moet hij maar één telefoontje doen en de volgende dag staat die hier.' Aan het woord is Thomas Lienard, de CEO van Bone Therapeutics. En die 'hij' is Jean Stéphenne, sinds begin dit jaar voorzitter van het biotechbedrijf. Met zijn indrukwekkende parcours bij de farmamultinational GSK en een netwerk dat tot bij Bill en Melinda Gates reikt, zet hij zijn schouders onder de groei van Bone Therapeutics en bij uitbreiding onder de hele Waalse farmasector.

De voorbije week stond Bone Therapeutics nog maar eens in de schijnwerpers dankzij een medische doorbraak. Beleggers reageerden dolenthousiast, waarna het aandeel op de Brusselse beurs 15 procent de hoogte in schoot en de beurswaarde oprukte tot 77 miljoen euro.

Uit onderzoek bij patiënten met knieartrose is deze week gebleken dat een middel ontwikkeld door Bone Therapeutics de pijn beter bestrijdt dan de standaardbehandeling. 'We zijn er toevallig op gestuit', zei Stéphenne. Het medicijn heeft eigenlijk niets te maken met het kernmetier van Bone Therapeutics: celtherapie om bijvoorbeeld complexe breuken te genezen. Maar dit toeval opent binnen enkele jaren mogelijk wel de deuren naar een eerste productlancering en inkomsten. Bone zet dan voet aan wal in een markt die op 2 miljard dollar wordt geschat. Voor Stéphenne en voor het bedrijf is het een opsteker na een moeilijke periode. Het aandeel noteert nog steeds onder de startkoers bij de beursgang, en eind vorig jaar werd een kapitaalverhoging in extremis afgeblazen.

Stéphenne geldt als een van de captains of industry in ons land, zeker in Wallonië. De zestiger maakte naam en faam bij de Britse farmagroep GlaxoSmithKline (GSK). Tien jaar was hij verantwoordelijk voor onderzoek en ontwikkeling in de vaccinafdeling in België. Nadien stuurde hij als algemeen directeur twintig jaar lang de hele divisie GSK Biologicals aan. Hij was de drijvende kracht achter de exponentiële groei van de GSK-vestiging in Rixensart, waar nu meer dan 7.000 mensen werken. De site is hét expertisecentrum voor de productie van vaccins bij de multinational. Denk aan vaccins tegen griep, meningitis, mazelen of malaria, waarvoor Stéphenne in zee ging met de Bill & Melinda Gates Foundation. Dat alles leverde hem en cours de route de award voor Franstalig Manager van het Jaar op.

Sinds Stéphenne in 2012 bij GSK een stap opzijzette, is hij aan een tweede leven bezig. Als investeerder, bestuurder en coach van jonge bedrijven. Stéphenne investeerde niet enkel in Bone Therapeutics, maar ook in onder meer OncoDNA, Uteron Pharma (de voorloper van het beursgenoteerde Mithra) en Iteos Therapeutics, dat onlangs vanuit het niets 75 miljoen dollar ophaalde om zijn baanbrekende onderzoek naar een kankerbehandeling voort te zetten. Met zijn zoon Vincent heeft hij een eigen bedrijf in de steigers gezet. BePharBel heeft onder meer een malariamedicijn en de oogzalf Aureomycin onder zijn hoede.

'Ik laat mijn geld niet op een bankrekening staan. Ik investeer het in bedrijven. Omdat het nodig is om hier een industrieel weefsel op te bouwen. We hebben veel expertise in ons land en dat moet worden ondersteund', zei Stéphenne, die ook op de voorzittersstoel van het Leuvense Tigenix zat. Hij speelde een belangrijke rol bij de verkoop van het biotechbedrijf aan de Japanse farmareus Takeda, waar hij CEO Christophe Weber - destijds zijn opvolger bij GSK Rixensart - aan de andere kant van de onderhandelingstafel ontmoette. Takeda legde uiteindelijk 520 miljoen euro op tafel.

Stéphennes rol in de economie reikt evenwel verder dan farma en biotech. Hij zetelde onder meer in het bestuur van de banken BNP Paribas Fortis en GBL, en doet dat nu nog steeds bij het bouwbedrijf Besix. En achter de schermen van de politiek trok hij mee aan de touwtjes, enkele jaren als voorzitter van de Waalse werkgeversfederatie, later als peetvader van het Waalse Marshallplan om innovatie in de regio te stimuleren als antwoord op de teloorgang van de staalindustrie.

Stéphenne kreeg het wel niet in de schoot geworpen. Als zoon van landbouwers in de buurt van Dinant moest hij hard knokken. 'Ik ben niet geboren met een netwerk. Dat netwerk is vanzelf gegroeid tijdens mijn carrière', zei hij ooit.

De zestiger doet het intussen wat rustiger aan. Werk is geen fulltimebezigheid meer. Een op de vier weken houdt hij vrij. 'Dan trek ik met mijn vrouw naar het zuiden van Frankrijk. Daar heb ik fruit- en olijfbomen. Daarmee amuseer ik mij', zei hij enkele jaren geleden.

KORT

Glanscarrière bij GSK Stéphenne stond twintig jaar aan het hoofd van de vaccindivisie van de Britse multinational. Onder zijn bewind groeide de site van GSK in het Waalse Rixensart uit tot hét expertisecentrum van de groep. Daar werken nu meer dan 7.000 mensen.

Trekker van de Waalse biotechsector Stéphenne investeerde onder meer in Bone Therapeutics, Iteos Therapeutics en OncoDNA. 'Ik investeer in bedrijven omdat het nodig is hier een industrieel weefsel te vormen.' Sinds begin dit jaar is hij voorzitter van Bone Therapeutics, dat deze week met een potentieel nieuw medicijn uitpakte.

Netwerk Stéphenne, opgegroeid in een landbouwersgezin in de buurt van Dinant, bouwde tijdens zijn carrière een netwerk uit dat reikt tot bij Bill Gates. Zijn rol in de Belgische economie bleef niet beperkt tot farma en biotech. Hij is nu nog bestuurder bij Besix, en was dat in het verleden ook bij onder meer GBL.

Marshall Stéphenne wordt beschouwd als de peetvader van het Waalse Marshallplan dat de regio via innovatie een nieuwe stimulus moest geven. Hij was eerder ook topman van de Waalse werkgeversfederatie.

Bron:"De Tijd"
wolfe liked last!
AB Inbev,Arcelor,ASIT,Avantium, Deceun,Deutsche Bank,econocom, Euronav,Greenyard,Nyrstar,OneSpan ,TomTom,Weight Watchers, X-Fab,Petro Brasileiro S/A ADR A,Wessanen.

jack.
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 856

Berichtdoor jack. » 29 Okt 2018 09:07

Bone Therapeutics (advies KBC Securities: "Kopen" - koersdoel 14,00 euro)
NIEUWS | Bone Therapeutics kondigt de benoeming van Linda Lebon als Chief Regulatory Officer aan. Lebon heeft meer dan 25 jaar ervaring op het gebied van regelgeving en was tot voor kort aan de slag als VP Regulatory Affairs bij Argenx.
De mening van KBC Securities: Analiste Sandra Cauwenberghs gelooft dat Lebon een zeer interessant profiel heeft dat zal helpen bij het vaststellen van de regelgevingstrajecten voor ontwikkeling/klinische programma's en dat ze een goede aanvulling vormt op het management team. Het nieuws heeft geen impact op de investment case van KBC Securities.

Hanky
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 711

Berichtdoor Hanky » 06 Nov 2018 21:09

Bone Therapeutics moet proef PREOB stoppen
6 nov 2018 om 20:58
(ABM FN) Bone Therapeutics heeft van de Data and Safety Monitoring Board het advies gekregen te stoppen met een proef met het middel PREOB. Dit maakte het celtherapiebedrijf uit Gosselies dinsdag nabeurs bekend.

PREOB is het autologe, osteoblastische celtherapieproduct van Bone Therapeutics en is gericht op botaandoeningen.

Met het middel werd een proef verricht bij 44 patiënten. "De DSMB rapporteerde dat PREOB door patiënten goed werd verdragen. De tussentijdse resultaten suggereren echter dat het onwaarschijnlijk is dat het primaire doel bij de uiteindelijke analyse zal worden bereikt. De DSMB heeft daarom aanbevolen om de proef te staken", zo stelde Bone Therapeutics.

“Een teleurstelling”, aldus CEO Thomas Lienard.

Op basis van deze aanbeveling gaat het bedrijf onderzoekers ervan op de hoogte te stellen dat de registratie van patiënten in de proef wordt gestopt.

De stopzetting van de Fase III-studie met PREOB heeft geen invloed op de klinische ontwikkeling van het allogene platform, ALLOB, zo stelde het bedrijf. In de toekomst zal de focus hier volledig op komen te liggen.
wolfe liked last!
ABInbev, Ageas, ArgenX, Bekaert, Galapagos, Mithra, Sioen

wvandamm
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 27

Berichtdoor wvandamm » 06 Nov 2018 21:50

Jammer. Gelukkig is dat wit konijn van JTA nog net op tijd uit de hoed getoverd.

Het koersdoel van KBC gaat vermoedelijk omlaag van 14 naar 10,5 obv onderstaande link, dus met de huidige koers noteren we opnieuw aan fair value. Al zal het wel omlaag gaan morgen?

https://www.tijd.be/ondernemen/farma-bi ... 66647.html

ancaoli
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 282

Berichtdoor ancaoli » 06 Nov 2018 22:04

Ik gok op een zware afstraffing, ik durf niet te schrijven met hoeveel % ze zullen zakken maar t’is in de tientallen. Zonder leedvermaak voor de aandeelhouders. Ik had ze zelf een paar weken geleden maar toen snel weer verkocht bij beursmalaise. De tweede keer op KT dat ik zo
Met een gelukje weg kom (vorige keer was met Synergy) :roll:
Vaste Portefeuille:Gala, Exmar, WRN, Accentis, Iep, Global G, SocGen, Roularta, Celyad, Biocartis, Zenitel, Geron, Argenx, Enwave, Agfa, Kiadis, Accsys,Pure Gold Mining

ancaoli
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 282

Berichtdoor ancaoli » 06 Nov 2018 22:21

En zo zie je toch nog maar een keer dat biotech super risky blijft. Zelfs in fase 3 kan het nog fameus mis lopen. Al een paar keer meegemaakt. Spreiding is cruciaal; ik heb momenteel 8 biotechers in portefeuille en biotech bedraagt 32% van mijn aandelenpositie. Good luck morgen! Bij te sterke afstraffing (onder 6) sta ik wel klaar om ze op te rapen .
Vaste Portefeuille:Gala, Exmar, WRN, Accentis, Iep, Global G, SocGen, Roularta, Celyad, Biocartis, Zenitel, Geron, Argenx, Enwave, Agfa, Kiadis, Accsys,Pure Gold Mining