Vastned Retail Belgium

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beste broker van 2020 (volgens Beleggers Belangen)
Profiteer van voorbeurs en nabeurs handelen!
Aandelen kopen voor €3.000: €1,80 kosten (o.a. BE&NL)
Vraag het informatiepakket van MeXeM aan

Bambu
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 22

Vastned Retail Belgium

Bericht door Bambu »

Waarom is er eigenlijk zo weinig animo voor dit aandeel?

Zowel op dit forum, als op de beurs zelf?

2,9 euro brutodividend over 2019, en het wordt uitbetaald, aan huidige koers 10% :D

Verder kwartaalcijfers die dik in orde waren in deze tijden en daarin zaten al provisies voor huurverliezen.

Aandeel gezakt door crisis van meer dan 45 euro naar 26 euro, en nu terug op 31,20 euro.

Jammer in ieder geval, maar ik heb het in portefeuille.
In port: Ageas BPost Econocom Euronav Kinepolis Nio Ontex Oxurion Telenet Vastned Belgium

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 888

Re: Vastned Retail Belgium

Bericht door wimvd »

Bambu schreef:
08 mei 2020 11:13

2,9 euro brutodividend over 2019, en het wordt uitbetaald, aan huidige koers 10% :D

Verder kwartaalcijfers die dik in orde waren in deze tijden en daarin zaten al provisies voor huurverliezen.

Aandeel gezakt door crisis van meer dan 45 euro naar 26 euro, en nu terug op 31,20 euro.

Ik begrijp jouw visie, maar je moet op lange termijn kijken. De koers blijft laag en er is weinig animo omdat vele beleggers vrezen dat in post-coronatijden er heel veel winkels permanent zullen verdwijnen. Dit was trouwens een tendens in de retail markt die voor corona al bezig was en dus nu nog versterkt wordt. In de plaats komen enkel nog belevings-winkels waar je de fysieke producten kan zien en verder online aankoopt. Ikzelf heb ook een beetje gespeculeerd op het feit dat dit nog wel een tijdje zal duren en ben laag ingestapt in concurrent Wereldhave. Maar 1 positie vind ik meer dan genoeg gezien de lange termijnsperspectieven niet rooskleurig zijn (desondanks mijn lage instap sta ik trouwens daar ook al op -7%).
Bambu liked last!
Gespreid in tijd instappen
Gespreid in sectoren beleggen
Enkel dividend-aandelen geven enige zekerheid van recurrent inkomen
Dividenden herbeleggen (samengestelde interest-wonder)
Enkel traden met aandelen die dividenden uitkeren om risico te beperken
Pas bijkopen op -15%

Bambu
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 22

Bericht door Bambu »

wimvd schreef:
08 mei 2020 11:31
Bambu schreef:
08 mei 2020 11:13

Ik begrijp jouw visie, maar je moet op lange termijn kijken. De koers blijft laag en er is weinig animo omdat vele beleggers vrezen dat in post-coronatijden er heel veel winkels permanent zullen verdwijnen. Dit was trouwens een tendens in de retail markt die voor corona al bezig was en dus nu nog versterkt wordt. In de plaats komen enkel nog belevings-winkels waar je de fysieke producten kan zien en verder online aankoopt. Ikzelf heb ook een beetje gespeculeerd op het feit dat dit nog wel een tijdje zal duren en ben laag ingestapt in concurrent Wereldhave. Maar 1 positie vind ik meer dan genoeg gezien de lange termijnsperspectieven niet rooskleurig zijn (desondanks mijn lage instap sta ik trouwens daar ook al op -7%).
Je redenering klopt, maar de meeste van de panden van Vastned kunnen ook perfect als belevingspanden dienen.
En aan een koers tussen 30 - 50 euro blijft een aandeel met dividend rendement tussen 5-10%. Ook over 2020 reken ik op dividend van +/- 2,2 euro per aandeel. Eerste kwartaal was 0,4 euro per aandeel (traditioneel minste kwartaal) en er werden reeds huurverlies voorzieningen genomen. Bon ik zit hier momenteel goed, we zien het wel weer verder. Andere van mijn aandelen hebben wel andere katjes te geselen.
In port: Ageas BPost Econocom Euronav Kinepolis Nio Ontex Oxurion Telenet Vastned Belgium

gert
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 318

Bericht door gert »

weinig animo in dit aandeel is omdat de meeste analisten verkiezen de Nederlandse moedermaatschappij Vastned te volgen. Voor de rest mogen we zeggen dat we blij mogen zijn dat ze de voorbije jaren winkels in minder 'populaire' steden verkocht hebben, ze zouden anders alle kleuren van de regenboog zien

yarisken
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 10

Bericht door yarisken »

gert schreef:
08 mei 2020 14:41
weinig animo in dit aandeel is omdat de meeste analisten verkiezen de Nederlandse moedermaatschappij Vastned te volgen. Voor de rest mogen we zeggen dat we blij mogen zijn dat ze de voorbije jaren winkels in minder 'populaire' steden verkocht hebben, ze zouden anders alle kleuren van de regenboog zien
Gert,
Zou je aan deze koers kopen ? Het dividend is wel heel aanlokkelijk en dat blijft jaar na jaar stijgen. Ik zoek nog vastgoed in de portefeuille.
Groeten

Erik1040
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 100

Bericht door Erik1040 »

Care property invest is ook intressant nu,zit er al in van 2014 en ook dividend of stock-aandeel, is een pensioen aandeel voor mij :up:

yarisken
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 10

Bericht door yarisken »

Erik1040 schreef:
10 aug 2020 12:11
Care property invest is ook intressant nu,zit er al in van 2014 en ook dividend of stock-aandeel, is een pensioen aandeel voor mij :up:
Bedankt voor de tip Erik, ik ben idd ook aandelen aan het zoeken voor mijn pensioen aan te vullen :-). Ik moet nog wel 25 jaar werken :-)

gert
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 318

Bericht door gert »

sorry yarisken: dividend dat elk jaar stijgt? Zal over 2020 niet het geval zijn, terugval naar netto 2,40 euro is mogelijk, als ze 100% van hun courant resultaat blijven uitkeren. Maar pay-out ratio kan wel dalen mocht schuldgraad te snel stijgen (ten gevolge van verdere afwaarderingen portefeuille.
Als je het verhaal bekijkt naar 2021 toe en als we dan geen corona-sluitingen hebben, kan het dividend herstellen naar 2,64 euro en meer. De koers zou dan ook kunnen herstellen

RogierBa
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 54

Bericht door RogierBa »

Sterke operationele resultaten en een hoge bezettingsgraad

• Definitieve akkoorden werden afgesloten met meer dan 98% van de huurders die getroffen werden door de eerste lockdown. Voor de tweede lockdown werd met meer dan 97% van de huurders, excl. horeca, een definitief akkoord gesloten.

• Beperkte schuldgraad van 28,5% op 31 december 2020 (27,9% vorig boekjaar).

• Ongebruikte kredietfaciliteiten ter waarde van € 32,9 miljoen ter beschikking.

• EPRA resultaat van € 2,44 per aandeel voor 2020.

• Bruto dividendvoorstel van € 2,05 per aandeel voor boekjaar 2020. Dit komt overeen met een bruto dividendrendement van 8,5% op basis van de slotkoers op 31 december 2020, zijnde € 24,00.

• Verkoop van een niet-strategisch retailpark in Schaarbeek en een solitaire baanwinkel in Balen met een totale meerwaarde van € 1,5 miljoen.

• Beperkte daling van de reële waarde van de bestaande vastgoedportefeuille (-2,4%) ten opzichte van het eerste semester.

• Focus van het management blijft in 2021 gericht op de tijdige inning van de huurgelden en het behouden van een stabiele bezettingsgraad.

Bron: persbericht Vastned Retail Belgium (https://www.vastned.be/nl/investor-rela ... jfers-2020)

RogierBa
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 54

Bericht door RogierBa »

Dit is de eerste keer dat ze niet 100% van het resultaat uitkeren, maar gezien de omstandigheden is dat een te verdedigen beslissing.

Zelfs met de verlaging van de pay-out heb je nog steeds een mooi rendement.
Bambu liked last!

Plaats reactie