Campine

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Toetertje
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 8

Re: Campine

Bericht door Toetertje »

serie 1 schreef: ↑
01 mar 2023 11:06
Waarschijnlijk 13 maart 🥳🥳
Dit is bevestigd door Campine zelf.
Door de integratie van de Franse activiteiten, nam het iets langer in beslag.
13 maart - publicatie jaarcijfers.
Forza Azzurra liked last!

Forza Azzurra
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 44

Bericht door Forza Azzurra »

Zeer mooie halfjaarresultaten

serie 1
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 42

Bericht door serie 1 »

mee eens, spetterende cijfers :up: :up:

Toetertje
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 8

Koers Campine

Bericht door Toetertje »

Indien de WPA voor Campine de volgende jaren op dit niveau kan blijven
WPA 2021 : 9,01
WPA 2022 : 10,54
WPA 2023 : 10 - 11 (?)

en bij een koers/winstverhouding van 7 (cyclisch aandeel), zou de koers tot 70 € moeten kunnen opveren.
Mijn inziens, zijn we op langere termijn op weg naar een koers van 100 € tegen 2024/2025.
Heb een groot vertrouwen in het huidige mgmt.

serie 1
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door serie 1 »

:up: :up: Ik durf wpa 2023 wat hoger te zetten na deze cijfers en opmerkingen over de Antimoon kant ( waar ze steeds meer zelf recupereren). Lood ligt er ook heeel goed bij!! Ik durf range 12-13 aan. Prachtige cijfers en een gedreven management en personeel. Thumbs up :up:

ourasi
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 563

Bericht door ourasi »

Nu de rentevoeten naar een "normaler' niveau evolueren is de omgeving waarin we beleggen totaal veranderd. De sterkte van de balans is weer relevant. 2017 was een keerpunt in het bestaan van Campine. Tot dan was Campine een oubollig bedrijf met een zwakke balans. De solvabiliteit was met 30 % niet erg stabiel.

Door de investeren in een nieuw productieapparaat is Campine een modern bedrijf geworden met een sterke kasstroom. Eind 2017 was het vast actief maar 8 miljoen euro . Op 30/06 /23 was deze post verviervoudigd naar 32,16 miljoen euro. Het eigen vermogen liep in deze periode op van 24,56 miljoen euro naar 65,14 miljoen euro. De solvabiliteit steeg van 30 % naar bijna 47 %.

Het vooruitzicht op een gelijkaardige winst als in 2022 is zeer hoopgevend aangezien er in 2022 nog een aanzienlijk deel van de winst kwam van een herwaardering van de Franse activa. Door de geopolitieke spanningen denk ik dat circulair bedrijf nog een grote toekomst voor zich heeft. De grote kasstroom biedt de mogelijkheid om nieuwe initiatieven op eigen kracht te financieren. Rustig blijven voortdoen is de boodschap.
Toetertje liked last!

ourasi
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 563

Bericht door ourasi »

In een slecht beursklimaat probeert een groot deel van de beleggers zijn aandelen waar een aanzienlijke meerwaarde te verzilveren is nog snel te verkopen. Het is wel opvallend dat de aandelen van Campine nog vlot een afnemer vinden. Campine behoort tot de circulaire economie met een zeer moderne infrastructuur en is zeer rendabel en heeft een lage waardering. Mijn aandelen blijven lekker in mijn portefeuille.
Forza Azzurra liked last!

serie 1
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door serie 1 »

Je hebt groot gelijk, Ourasi, ik blijf ook zitten :up:

serie 1
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door serie 1 »

En koop eerlijk gezegd ook bij…klinkt mischien dom maar ik ga uit van een waarde royaal boven de 100 euro

Plaats reactie