Option

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Gesloten
Hamster
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 223

Re: Option

Berichtdoor Hamster » 17 Mei 2018 09:14

frikandel75 schreef:Hamster is al terug ? Korte winterslaap !
Welkom opnieuw ... :geek:

Ja.
Ook ik ben duurzaam terug.
Ik ga journalistieke aandeelhouderswaarde creëeren.

Hou toch op met dat gecrescentseerde gekwak.

RÉ-SÚL-TÁ-TEN.

Zonder reverse.

Dát is de enige denkbare mogelijkheid voor het herstel van het vertrouwen na 10 jaar.

En dat het niet zo zal gaan zullen we gaan vernemen.

Groetjes.

frikandel75
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 620

Berichtdoor frikandel75 » 17 Mei 2018 09:57

Zouden ze bij De Tijd het jaarverslag nog niet volledig gelezen hebben ? Tzijn wel 100 pagina`s natuurlijk :lol:

frikandel75
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor frikandel75 » 17 Mei 2018 09:58

Blij dat je blijft Ham !
Je bent een absolute meerwaarde hier ;)

sempy
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 80

Berichtdoor sempy » 17 Mei 2018 10:05

Volume : ok. Koers : 0.059…

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 912

Berichtdoor grepolis » 17 Mei 2018 16:29

wolkpoort schreef:er zijn slechts drie grote aandeelhouders die samen iets meer dan 40% van de aandelen bezitten.
Dus 2/5 was sowieso onmogelijk.

Uit het verslag blijkt duidelijk dat er nog steeds geen verbetering is tot op vandaag en ook geen enkele indicatie dat er contracten of vooruitzichten op een hogere omzet zijn.
De dagen van de Cloudgate zijn geteld en geld om iets nieuw te ontwikkelen, is er niet.
Het zal dus van de know-how die er nog bij Option is en voornamelijk van Crescent/Innolumis moeten komen.
Het verslag was vooral een mooie verduidelijking waarom de grootste believer, nl. JC, zoveel aandelen verkocht.
Benieuwd of hij er volgende week zal zijn.

Je hebt gelijk...Stel dat MC nog net geen 3% heeft (en dus onder de radar blijft - dit is heel hypothetisch) dan komt men maar aan 43%, niet voldoende. Eind december hadden de 7 hoofdaandeelhouders wel >50% van de aandelen (ong. 58%) waardoor men wel in staat was om bepaalde zaken te beslissen. Maar blijbkaar heeft JC de eer aan zichzelf gehouden, één deel van zijn aandelen verkocht - waardoor er geen 50% meer is in handen van dit kwartet - en zijn ontslag gegeven.

Sainte Catherine is voor mij een nieuwe speler in het OPTIONverhaal. Zou deze al een kleine positie hebben opgebouwd? Met meer dan 1M euro aan overbruggingskredieten die mogelijks ook omgezet gaan worden aan 2 eurocent (dus 50M aandelen?) kan dit snel een belangrijke hoofdaandeelhouder worden (>3%)... al heeft hij de helft nog niet betaald.

De revisor laat verstaan dat er van het opgehaalde geld in 2018 (nu reeds al 1.6M euro) er niet veel meer overblijft...details ontbreken maar ik ga ervan uit dat het < 0.5M euro zal zijn.

Dat Crescent liefts alle niet fris riekende elementen van OPTION opgekuisd wil hebben begrijp ik ten volle...maar het zo positief zijn over het bijna breakeven EPS heeft nu wel een flinke knauw gekregen.

Wat ik waardeer is dat de bestuurders geen vergoeding ontvangen omdat ze geen positief EBIDTA hebben gerealiseerd in 2017 (maar ze kunnen wel via een achterpoortje wel wat onkosten vergoed krijgen). Er zijn ook wat managementsvergoedingen meer gegeven dan het jaar voordien via adviezen...en dat is wel wat minder.

Er wordt vooral gefocust op kostenbesparing wat goed is maar er moet ook nog omzet komen en dat is een zwak punt tot op heden...Ik had begrepen dat de ledsstraatlampen maar in de tweede jaarhelft van 2018 mogelijks een omzet zouden kunnen vormen voor de cloudgates maar gezien de beperkte omzet van straatlampen zal dat op zich niet zo veel bijbrengen en is het belangrijk dat er via andere kanalen omzet kan gemaakt worden (en daar wordt bitter weinig over gecommuniceerd).
Überzeugungen sind gefährlichere Feinde der Wahrheit als Lügen. Friedrich Wilhelm Nietzsche

14-11-2014
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 300

Berichtdoor 14-11-2014 » 17 Mei 2018 16:49

Stel dat MC nog net geen 3% heeft (en dus onder de radar blijft - dit is heel hypothetisch) dan komt men maar aan 43%, niet voldoende.

Dat hoeft niet heel hypothetisch gesteld te worden, want voor de overgang naar Crash-end is bij de eerstvolgende BAVA, na die van 2 mei, geen aanwezigheid van minimaal 50% meer nodig...

sempy
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 80

Berichtdoor sempy » 17 Mei 2018 17:38

0.0582……oie

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 997

Berichtdoor jean de florette » 17 Mei 2018 17:41

wolkpoort schreef:Het zal dus van de know-how die er nog bij Option is en ....

Een paar ingenieurs nog, en hun PC's. Niets is meer vluchtig dan dat.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes

wolkpoort
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 260

Berichtdoor wolkpoort » 17 Mei 2018 18:33

Inderdaad dat is zo. En enkele goede krachten werkten al freelance en vind je dus ook niet terug in het personeelsbestand.
Het wordt echt een nieuw bedrijf waar de nadruk vooral op het oude Crescent zal liggen. Wat ik al een paar maanden geleden zei, nl. dat het Van Zele vooral om de overgedragen verliezen en de beursnotering gaat, lijkt toch kort bij de waarheid te liggen. En natuurlijk is het ook meegenomen dat iot op een gemakkekijkere manier wordt geintegreerd in het oude Crescent.

frikandel75
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor frikandel75 » 17 Mei 2018 18:46

Van Zele doet olie op het vuur :twisted:
Maw ... dat gaat hier goed branden , bedankt alvast aan de nieuwe CEO :ugeek: