Option

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Gesloten
frikandel75
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 620

Re: Option

Berichtdoor frikandel75 » 16 Mei 2018 17:53

Verkopen of schenken aan het goede doel Hammi
en nooit meer omkijken ...
Het ga je goed Ham !! 8-)

frikandel75
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor frikandel75 » 16 Mei 2018 18:05

Oh ja ik verwacht er nog een vette winst op te maken ...
Dus ik blijf :twisted:

Hamster
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 223

Berichtdoor Hamster » 16 Mei 2018 18:11

frikandel75 schreef:Verkopen of schenken aan het goede doel Hammi
en nooit meer omkijken ...
Het ga je goed Ham !! 8-)

Dank je.

Goede reis aan eenieder.

Ik ga dit niet meer meemaken.

Geen vertrouwen in de woorden van de Charlatans.

Het ga jullie goed.

Op jullie Crescent reis.

Verkouden vaart.

Tschüsschen.

frikandel75
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor frikandel75 » 16 Mei 2018 18:36

Over and out Hammi ! :|

Hamster
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Hamster » 16 Mei 2018 21:39

Goed lezen.
Het is Belgisch.

{

Dit zal onvermijdelijk hebben geleid tot een substantiële verwatering van ons aandeel, maar het bedrijf kan overleven en komt vrijwel vrij van financiële schulden op lange termijn.

}

Het woord dit is het antecedent van de volledige omzetting schulden in kapitaal uit een eerdere alinea

Zinnetje intelligent ontleden...

iets wat nog moet gebeuren op 22 Mei kan nooit leiden tot een hebben geleid.
Daarnaast wordt deze Freudiaanse verschrijving ondersteund door het toekomstige woordje maar.

Omdat we kunnen overleven op lange termijn rechtvaardigt dit de onvermijdelijke verwatering.

Voor mij is het eerdere interview met Van Zele helder.

Een aandeel van 5/6 nu gaat naar 20/25 straks maar daarvoor krijgt de AH een deelname in een groter geheel.

Minimaal factor 4 gaan we samenvoegen.

Minimaal.

We gaan het wel zien maar we gaan worden bedankt voor bewezen diensten.

Waarom?

Omdat het nooit anders is geweest en zál zijn.

Succes eenieder.

Heb 0 vertrouwen in de club.

0 = niet nihil.

Groetjes.

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 912

Berichtdoor grepolis » 16 Mei 2018 22:05

Hamster schreef:Goede reis.

{

1. AAN ONZE AANDEELHOUDERS
Beste aandeelhouders van Option,
Ongeveer een jaar geleden heb ik me verbonden aan een noodreddingsoperatie voor dit 'ooit grote'
technologiebedrijf dat al jarenlang het recept van winstgevende groei en dus het creëren van
aandeelhouderswaarde, had verloren.
Aanvankelijk leek dit een moeilijke taak, maar als we terugkijken naar de vooruitgang die we vorig jaar
hebben geboekt, blijf ik optimistisch dat we deze geweldige uitdaging tot een goed einde kunnen brengen.
De enorme last van geaccumuleerde financiële schulden - meer dan € 35 miljoen in totaal - die de
onderneming deed stikken, kan worden weggevaagd door volledige omzetting in kapitaal bij de komende
buitengewone aandeelhoudersvergadering van 22 mei.
Dit zal onvermijdelijk hebben geleid tot een substantiële verwatering van ons aandeel, maar het bedrijf kan
overleven en komt vrijwel vrij van financiële schulden op lange termijn.
Ik ben dan ook erg dankbaar voor deze opportuniteit om onze vele trouwe aandeelhouders te bedanken
voor hun voortdurende steun tijdens deze moeilijke tijden! Samen met wat aanvullend kapitaal dat door onze
referentieaandeelhouders wordt verschaft, kan en zal Option 'leaner en meaner' en 'capabeler' zijn dan ooit
tevoren, en klaar zijn om de uitdagingen aan te gaan die voor ons liggen.
Verder is een nieuw topmanagementteam onder leiding van Guy Coen geïnstalleerd en gemachtigd om de
strategie voor Option NV in de toekomst te heroverwegen en opnieuw te kalibreren.
Uiteindelijk is dat waar en hoe echte en duurzame aandeelhouderswaarde wordt gecreëerd.
Toch zou het onverstandig zijn om in dit stadium voortijdig de overwinning uit te roepen, omdat er nog steeds
moeilijke obstakels in het verschiet liggen. De eerste zal zijn om ons reddingsproces af te ronden met een
kredietlijn van rond € 2 miljoen extra voor historische niet-financiële schulden en herstructureringskosten,
evenals voor de groeiende behoefte aan werkkapitaal.
Dit was een jaar geleden bekend en verwacht, maar we onderschatten de zeer strenge eisen van
commerciële banken om de negatieve eigen vermogenspositie van Option NV positief te maken voordat
nieuwe kredietfaciliteiten beschikbaar zouden kunnen worden gesteld.
Simpel gezegd, en om een faillissementsprocedure te voorkomen, werd Option gedwongen samen te
smelten met een grotere structuur om te kunnen overleven. We concludeerden dat de dagen van onze
historische centralistische (CloudGate) device strategie zijn geteld en dat we een meer klantgerichte en meer
oplossingsgerichte bedrijfsstrategie moeten gebruiken om te overleven. Het idee van een fusie met de
Crescent-groep was geboren.
Dus hier staan we aan het begin van een nieuw tijdperk waarin Option het aandelenkapitaal van Crescent
NV verwerft door een ”opslorping” om volledige end-to-end IOT-integratiecapaciteiten te kunnen uitrollen,
inclusief netwerkontwerpdiensten, connectiviteitsdiensten en softwareoplossingen evenals volledige
installatie- en onderhoudsdiensten. Bovendien worden slimme verlichtingsoplossingen in de portefeuille
opgenomen. Dit alles zal een krachtig recept zijn voor waardecreatie, niet alleen vanwege substantiële
schaalvoordelen, maar nog belangrijker, vanwege een oplossingsportfolio die het volledige IOT-spectrum
overspant.
Deze schaalvoordelen kunnen ons snel naar een positief rebitda-territorium brengen, terwijl een verbeterd
spectrum van diensten en IOT-oplossingen ons nieuwe klanten kan brengen die nodig zijn om over te stappen
naar een marktgerichte onderneming in plaats van een technologiecentrische onderneming. Dit zal
ongetwijfeld een lange en moeilijke reis zijn geweest, maar de beloning zal meer zijn dan alleen maar
'overleven' of 'ontwijken ". De hele Crescent / Option-community staat klaar om te presteren en duurzame
winstgevende groei te realiseren.
Bedankt voor je ondersteuning. We zullen er alles aan doen om uw geduld de komende jaren de moeite
waard te maken!
Eric Van Zele
Niet-uitvoerend Voorzitter

}

Beste Hamster,

Ik dacht even dat dit schrijfsel een persiflage was van het voorwoord van de voorzitter zoals jij het soms wel zwierig (met de nodige overdrijving kan stellen)...maar nu blijkt dit het ware voorwoord te zijn van een nochtans boeiend jaarverslag. Ik heb mijn grootste twijfels zoals steeds Frikadel dat hij (Frikje) zelfs één pagina van het jaarverslag hebt gelezen. Ik heb er dingen in gelezen die ik sterk waardeer maar hier gaan stellen dat je hiervan positief wordt komt voor mij over dat je in een manische fase zit van een bipolaire stoornis.

Ik zie veel te weinig tekenen van verbetering...wel van kostenreductie maar onvoldoende met resultaatsverbetering. Het bedrijf is tot op heden nog niet zelfbedruipend en heeft alweer meer dan de kredietlijn waarvan sprake kredietverschaffing nodig waarvan driekwart is toegekend...

Option is nog steeds geconfronteerd met meer dan 10 M euro schulden.

Eind 2017 werkten er nog 29 mensen en was het managementteam gereduceerd tot 3 leden.

Het verslag van de revisor is alweer vrij negatief te noemen (en dat verbaast me niet).

Er werd geen engelstalige versie van het jaarverslag opgemaakt (nochtans werd er in het verleden steeds gesteld dat de Engelstalige versie bij verschillen als richtinggevend werd beschouwd).

Wat me nog het meest verwonderd is dat het verslag nu al meer dan één dag beschikbaar is maar blijkbaar niemand van de believers dit gebruikt om zijn goede keuze te beargumenteren...

Voor wie nog graag wat informatie heeft...Autonet Mobile werd alweer afgeboekt en is nu nog 1 euro waard. Dit was toch volgens jullie believers een gat in de markt? Het lijkt eerder op een gat in het OPTION-hand..

Innolumnis werd ooit (de twee afzonderlijke bedrijven) voor 1,6M gekocht en werd voor 1,9M euro doorverkocht aan Van Zele.

Wat ik tussen de regels lees is dat ook in 2018 OPTION niet in staat is om een positief resultaat neer te leggen (a propos er werd dit jaar een negatief resultaat van 14M euro geboekt...dat is dubbel zo hoog als vorig jaar maar hoofdzakelijk om de financiële schrijnende toestand van OPTION op te smukken...in de hoop dat ze een kredietlijn van 2M euro kunnen krijgen...euhm mag ik hier toch wat vreemd van opkijken?

Dus wie graag nog wat meer informatie wenst...het jaarverslag is de moeite om door te nemen...als aandeelhouder en als (kritische?) geïnteresseerde belegger. Voor een goed begrip...ik ben nog steeds een belegger maar met deze toestand investeer ik geen cent (zelfs geen twee cent) in dit bedrijf.
Laatst gewijzigd door grepolis op 16 Mei 2018 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Überzeugungen sind gefährlichere Feinde der Wahrheit als Lügen. Friedrich Wilhelm Nietzsche

frikandel75
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor frikandel75 » 16 Mei 2018 22:08

Hamster terug ?!
Option wordt de nieuwe Melexis !!
Gegroet :ugeek:

frikandel75
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor frikandel75 » 16 Mei 2018 22:10

Grepol , laat het achter u ...
goed moment voor u om uit te stappen imho :ugeek:

Hamster
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Hamster » 16 Mei 2018 22:10

grepolis schreef:
Hamster schreef:Goede reis.

{

1. AAN ONZE AANDEELHOUDERS
Beste aandeelhouders van Option,
Ongeveer een jaar geleden heb ik me verbonden aan een noodreddingsoperatie voor dit 'ooit grote'
technologiebedrijf dat al jarenlang het recept van winstgevende groei en dus het creëren van
aandeelhouderswaarde, had verloren.
Aanvankelijk leek dit een moeilijke taak, maar als we terugkijken naar de vooruitgang die we vorig jaar
hebben geboekt, blijf ik optimistisch dat we deze geweldige uitdaging tot een goed einde kunnen brengen.
De enorme last van geaccumuleerde financiële schulden - meer dan € 35 miljoen in totaal - die de
onderneming deed stikken, kan worden weggevaagd door volledige omzetting in kapitaal bij de komende
buitengewone aandeelhoudersvergadering van 22 mei.
Dit zal onvermijdelijk hebben geleid tot een substantiële verwatering van ons aandeel, maar het bedrijf kan
overleven en komt vrijwel vrij van financiële schulden op lange termijn.
Ik ben dan ook erg dankbaar voor deze opportuniteit om onze vele trouwe aandeelhouders te bedanken
voor hun voortdurende steun tijdens deze moeilijke tijden! Samen met wat aanvullend kapitaal dat door onze
referentieaandeelhouders wordt verschaft, kan en zal Option 'leaner en meaner' en 'capabeler' zijn dan ooit
tevoren, en klaar zijn om de uitdagingen aan te gaan die voor ons liggen.
Verder is een nieuw topmanagementteam onder leiding van Guy Coen geïnstalleerd en gemachtigd om de
strategie voor Option NV in de toekomst te heroverwegen en opnieuw te kalibreren.
Uiteindelijk is dat waar en hoe echte en duurzame aandeelhouderswaarde wordt gecreëerd.
Toch zou het onverstandig zijn om in dit stadium voortijdig de overwinning uit te roepen, omdat er nog steeds
moeilijke obstakels in het verschiet liggen. De eerste zal zijn om ons reddingsproces af te ronden met een
kredietlijn van rond € 2 miljoen extra voor historische niet-financiële schulden en herstructureringskosten,
evenals voor de groeiende behoefte aan werkkapitaal.
Dit was een jaar geleden bekend en verwacht, maar we onderschatten de zeer strenge eisen van
commerciële banken om de negatieve eigen vermogenspositie van Option NV positief te maken voordat
nieuwe kredietfaciliteiten beschikbaar zouden kunnen worden gesteld.
Simpel gezegd, en om een faillissementsprocedure te voorkomen, werd Option gedwongen samen te
smelten met een grotere structuur om te kunnen overleven. We concludeerden dat de dagen van onze
historische centralistische (CloudGate) device strategie zijn geteld en dat we een meer klantgerichte en meer
oplossingsgerichte bedrijfsstrategie moeten gebruiken om te overleven. Het idee van een fusie met de
Crescent-groep was geboren.
Dus hier staan we aan het begin van een nieuw tijdperk waarin Option het aandelenkapitaal van Crescent
NV verwerft door een ”opslorping” om volledige end-to-end IOT-integratiecapaciteiten te kunnen uitrollen,
inclusief netwerkontwerpdiensten, connectiviteitsdiensten en softwareoplossingen evenals volledige
installatie- en onderhoudsdiensten. Bovendien worden slimme verlichtingsoplossingen in de portefeuille
opgenomen. Dit alles zal een krachtig recept zijn voor waardecreatie, niet alleen vanwege substantiële
schaalvoordelen, maar nog belangrijker, vanwege een oplossingsportfolio die het volledige IOT-spectrum
overspant.
Deze schaalvoordelen kunnen ons snel naar een positief rebitda-territorium brengen, terwijl een verbeterd
spectrum van diensten en IOT-oplossingen ons nieuwe klanten kan brengen die nodig zijn om over te stappen
naar een marktgerichte onderneming in plaats van een technologiecentrische onderneming. Dit zal
ongetwijfeld een lange en moeilijke reis zijn geweest, maar de beloning zal meer zijn dan alleen maar
'overleven' of 'ontwijken ". De hele Crescent / Option-community staat klaar om te presteren en duurzame
winstgevende groei te realiseren.
Bedankt voor je ondersteuning. We zullen er alles aan doen om uw geduld de komende jaren de moeite
waard te maken!
Eric Van Zele
Niet-uitvoerend Voorzitter

}

Beste Hamster,

Ik dacht even dat dit schrijfsel een persiflage was van het voorwoord van de voorzitter zoals jij het soms wel zwierig (met de nodige overdrijving kan stellen)...maar nu blijkt dit het ware voorwoord te zijn van een nochtans boeiend jaarverslag. Ik heb mijn grootste twijfels zoals steeds Frikadel dat jij zelfs één pagina van het jaarverslag hebt gelezen. Ik heb er dingen in gelezen die ik sterk waardeer maar hier gaan stellen dat je hiervan positief wordt komt voor mij over dat je in een manische fase zit van een bipolaire stoornis.

Ik zie veel te weinig tekenen van verbetering...wel van kostenreductie maar onvoldoende met resultaatsverbetering. Het bedrijf is tot op heden nog niet zelfbedruipend en heeft alweer meer dan de kredietlijn waarvan sprake kredietverschaffing nodig waarvan driekwart is toegekend...

Option is nog steeds geconfronteerd met meer dan 10 M euro schulden.

Eind 2017 werkten er nog 29 mensen en was het managementteam gereduceerd tot 3 leden.

Het verslag van de revisor is alweer vrij negatief te noemen (en dat verbaast me niet).

Er werd geen engelstalige versie van het jaarverslag opgemaakt (nochtans werd er in het verleden steeds gesteld dat de Engelstalige versie bij verschillen als richtinggevend werd beschouwd).

Wat me nog het meest verwonderd is dat het verslag nu al meer dan één dag beschikbaar is maar blijkbaar niemand van de believers dit gebruikt om zijn goede keuze te beargumenteren...

Voor wie nog graag wat informatie heeft...Autonet Mobile werd alweer afgeboekt en is nu nog 1 euro waard. Dit was toch volgens jullie believers een gat in de markt? Het lijkt eerder op een gat in het OPTION-hand..

Innolumnis werd ooit (de twee afzonderlijke bedrijven) voor 1,6M gekocht en werd voor 1,9M euro doorverkocht aan Van Zele.

Wat ik tussen de regels lees is dat ook in 2018 OPTION niet in staat is om een positief resultaat neer te leggen (a propos er werd dit jaar een negatief resultaat van 14M euro geboekt...dat is dubbel zo hoog als vorig jaar maar hoofdzakelijk om de financiële schrijnende toestand van OPTION op te smukken...in de hoop dat ze een kredietlijn van 2M euro kunnen krijgen...euhm mag ik hier toch wat vreemd van opkijken?

Dus wie graag nog wat meer informatie wenst...het jaarverslag is de moeite om door te nemen...als aandeelhouder en als (kritische?) geïnteresseerde belegger. Voor een goed begrip...ik ben nog steeds een belegger maar met deze toestand investeer ik geen cent (zelfs geen twee cent) in dit bedrijf.

Beste Grepolis,

Heb het toch niet voor niets tussen karbonades gezet?

Meer opmerkelijk vind ik mijn eigen ontleding van de tekst.

Ik vrees dat ik er niet ver naast ga zitten.

Bijna iedereen vertaalt een reverse in een positief dingetje.

Is het ook.

Voor de convertibles.

Niet voor ons geduldigen.

Tis zo.

We hebben er geen dwarsfluit invloed op.

We zien het wel.

Ja toch?

Hamster
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Hamster » 16 Mei 2018 22:12

frikandel75 schreef:Hamster terug ?!
Option wordt de nieuwe Melexis !!
Gegroet :ugeek:

Eerst eventjes delen en dan vermenigvuldigen.

Zo zijn Frikandellen ook ontstaan.
Ze smaken prima maar het blijft rommel!