UCB

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

watcher
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 44

Re: UCB

Bericht door watcher »

Beursblik: UBS verlaagt koersdoel UCB
(ABM FN) UBS heeft het koersdoel voor UCB verlaagd van 97,00 naar 90,00 euro met een onveranderd Neutraal advies. Dit bleek woensdag uit een rapport van analist Laura Sutcliffe.

De lancering van bimekizumab voor de behandeling van psoriasis in de tweede helft van dit jaar is groots, aldus Sutcliffe, en de piekomzet die zij voorziet komt in de buurt van de consensus. Maar de analist vreest dat de lancering trager zal verlopen dan de markt denkt.

Sutcliffe is voorzichtig ten aanzien van het aandeel op korte termijn, niet vanwege bimekizumab, maar vanwege het aflopende patent op Vimpat en de stijgende kosten.

Op 12 april loopt het Amerikaanse patent op Vimpat af, en niet in september. Dit zal de omzet van deze behandeling in de 12 maanden na het wegvallen van het patent met 80 procent raken, denkt UCB zelf.

De Brusselse farmaceut rekent in 2025 op een omzet van 6 miljard euro, maar UBS komt niet verder dan 5,7 miljard euro.

Woensdag daalt het aandeel UCB 1,2 procent naar 82,60 euro.

wat is dat allemaal?
charel01 liked last!

Chukky2
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 250

Bericht door Chukky2 »

Ze willen zeker een stuk goedkoper inkopen?
Ongelooflijk die analisten
avantium Bam Bayer-Bioc.Bpost-cresent-econocom -Exmar -Fagron-greenyard-ing-MDxH-Nyrstar -Ontex -Oxurion-Pharming-umic.XFab-Arcelor ,IAsiat-argenx melex -Solvay,AMG,beka.acaci.shel.

trawantel
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 12

Bericht door trawantel »

volgende gevonden
Patent Vimpat vervalt 17/3/2022

gemiddelde omzet onder alle analisten vimpat 2022 is 1.366 mio

Die analiste zegt 80% omzetdaling de eerste 12 maanden na patentverval. Heeft Tellier dat ooit gezegd? ik vind het niet terug.
zou me sterk verbazen, heeft enkel Laura sucliffe dat gehoord? De omzetdaling is veel minder bij alle andere analisten.

begrijpen wie kan hoor : wel onmiddellijk 400 mio beurswaarde verdampt.

Als Laura Sutcliffe google dan blijkt succes rate van haar adviezen 49% te zijn ,dus kans is 1 op 2 in average dat ze iets zinvol zegt. nou nou..... en haar koersdoel is 90 euro, dus een stijgingspotentieel van 8% binnen de 12 maanden en toch houden? Van wanneer is het bij UBS dan opbouwen?

Koers daalt nu onder de 82 , dus opwaarts potentieel van 8 euro, of > 9% binnen het jaar volgens Laura.

:think: :up:
jartellen liked last!

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 217

Bericht door panamapapers »

trawantel schreef:
03 mar 2021 14:13
volgende gevonden
Patent Vimpat vervalt 17/3/2022

gemiddelde omzet onder alle analisten vimpat 2022 is 1.366 mio

Die analiste zegt 80% omzetdaling de eerste 12 maanden na patentverval. Heeft Tellier dat ooit gezegd? ik vind het niet terug.
zou me sterk verbazen, heeft enkel Laura sucliffe dat gehoord? De omzetdaling is veel minder bij alle andere analisten.

begrijpen wie kan hoor : wel onmiddellijk 400 mio beurswaarde verdampt.

Als Laura Sutcliffe google dan blijkt succes rate van haar adviezen 49% te zijn ,dus kans is 1 op 2 in average dat ze iets zinvol zegt. nou nou..... en haar koersdoel is 90 euro, dus een stijgingspotentieel van 8% binnen de 12 maanden en toch houden? Van wanneer is het bij UBS dan opbouwen?

Koers daalt nu onder de 82 , dus opwaarts potentieel van 8 euro, of > 9% binnen het jaar volgens Laura.

:think: :up:
Inderdaad maart 2022 dacht ik ook dat dat vervalt. Die 80% omzetdaling is iets standaard denkik. Bij de meeste geneesmiddelen waarvan het patent vervalt neemt de verkoop een duik in de 6 maanden na het verval die doorgaans 80% bedraagt. Ik weet niet wie het generische middel zal voorzien maar degene die als eerste de aanvraag indient heeft dan nog eens een paar maand exclusiviteit om zijn marketingmachine goed te laten draaien en marktaandeel over te nemen.

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 217

Bericht door panamapapers »

Blijkt toch niet uit de lucht gegrepen. Uit de conference call:

Yes. Thank you, Laura, for that question. And I think just to reiterate how we've also given guidance in the past, our assumptions for the Vimpat LOE is that the U.S. erosion will be 80% in the first 12 months; and for the European markets, 50% in a period of 2 years. So from all the assumptions we have today, we see that guidance remain firm. And that's what you would use as your modeling guidance for your understanding of Vimpat LOE impact.
jartellen liked last!

trawantel
Forum verkenner
Forum verkenner

Bericht door trawantel »

bedankt voor input.

We zouden dan al de omzetverdeling moeten bekijken van Vimpat + verdeling en afloopdata van de patenten wereldwijd om beter de erosie te kunnen inschatten.

Zou UCB dit echt - wetens willens - verkeerd weergeven in hun prognoses?

Tot nu toe heb ik de indruk dat management UCB er veel belang aan hecht om altijd iets beter te presteren dan de verwachtingen. Underpromise, overdeliver , maar nooit met spectaculair verschil.

Ook de consensus zit toch wel wreed dicht bij de actuals. Bijna saaie boel..., lijkt soms.
Dus zo flagrant overschatten , zou me verbazen.

Volgt iemand UCB al langer om dit te kunnen inschatten?

watcher
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door watcher »

dat is helemaal geen goed nieuws, wat wordt er van dit aandeel? is UCB toch een solid bedrijf?

Gebruikersnaam
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Bericht door Gebruikersnaam »

UCB zelf houdt de einddatum van het patent op Vimpat nog steeds op maart 2022 https://www.ucb.com/stories-media/Press ... -s-Vimpat op basis van hoger beroep uitspraak CAFC dd 23 maart 2018.

watcher
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door watcher »

idee tot waar ze dalen? reden van patent beëindiging?

trawantel
Forum verkenner
Forum verkenner

Bericht door trawantel »

stijgende LT rente is natuurlijk niet goed voor waardering van toekomstige kasstromen.

Toch vind ik de daling frappant.

De gifpil van Tubize tegen een vijandige overname is een aantal jaren geleden afgeschaft.
Is een voorbereiding tot overname een zot idee? K/W begint steeds goedkoper te worden.

Plaats reactie