UCB

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

NewB76
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1119

Re: UCB

Bericht door NewB76 »

verder nieuws
UCB en Amgen, wereldwijde biofarmaceutische bedrijven, presenteerden vandaag samenvattingen van drie post-hocanalyses die zich richten op 3D-modelleringstechnieken die significante verbeteringen van het corticale en trabeculaire bot benadrukken bij patiënten die met romosozumab worden behandeld. De gegevens werden samen met 17 extra abstracts gepresenteerd op het American Society for Bone and Mineral Research (ASBMR) 2022 Annual Congress, dat van 9 tot 12 september in Austin, Texas, VS plaatsvindt.

NewB76
Forum elite
Forum elite

Bericht door NewB76 »

Volgens FSMA verdere aankoop van Tubize-aandelen door de voorzitter van Tubize .
https://www.fsma.be/nl/node/289390
jean de florette liked last!

sigaar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 273

Bericht door sigaar »

jean de florette schreef: ↑
07 sep 2022 20:03
Goed vasthouden, mijn gedacht.
dat zal wel zijn mijn gedacht :up:

schiet al 8 JAAR geen cent op
rommel moet je goed vasthouden

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2032

Bericht door jean de florette »

'k Heb m'n tabelleke nog eens geraadpleegd.
In de periode 2012-2013 heb ik een 1000tal tubizes bijgekocht. Koersen van 23.3 tot 35,6, de bulk ronde de 32 à 33€. Zelfs niet de beste koersen toen.
Slotkoers gisteren 68.1€. Dividend over die periode (erg weinig) een 10tal % cumulatief (/kostprijs). Dat geeft een koerswinst van zowat 110% + div. samen 120% op 10 jaar. Had dezelfde oefening voor ageas gedaan, kwam toen op 90%, dacht ik.
Ben met beide tevreden. Zijn nu niet direct de jaren dat je aan een spaarboekje iets had...

Stel nu de volgende 10 jaar, waar moet je dan eindigen voor iets gelijkaardigs?
Dividend wordt opgetrokken (tenminste ze zijn daar mee begonnen, veronderstel dat ze ook verder gaan), pakweg 20%, dan moet je 80% koerswinst halen om je kapitaal te verdubbelen in de volgende tien jaar. 125€. Lijkt me makkelijk haalbaar.
Kom ik dus uit op houden, of bijkopen. Inflatie is een probleem, dat vreet geld, maar ik ga ervan uit dat die tijdelijk is.
Iemand niet tevreden? Voor mij geen probleem.

Ben me aan 't afvragen welke belegging nu beter is: aandelen of bouwgrond. Ben er nog niet uit. Het voordeel van aandelen is dat je een positie in schijfjes kunt op- of afbouwen. Bouwgrond ging hier lokaal *10 op 40 jaar. Hangt een beetje af van de keuze van je aandelen veronderstel ik. Tubize bevoorrechte A bvb. ging >*20 in de jaren '90.... Was helaas eenmalig die periode, denk ik. Veel aandelen *4, een erg lang lijstje.
Soit *2 op 10 jaar in een periode van nulinflatie. Genoeg of niet genoeg?
Moet je voor jezelf uitmaken.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...

Lukang
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 900

Bericht door Lukang »

Ik koop alleen effekten voor de coupons. Uitzonderlijk verkoop ik bij héél hoge winst.
Bij bouwgrond heeft men geen jaarlijkse opbrengst. Na tien jaar wellicht een kleine winst op verkoop !
abi ackb ags agfb ad cs boka dbk dieg engi rf evs gimb gsk immo inga kbc nn nokia nyr pfe prox rou solb tit tnet tinc vtrs xior save cofb immo unc gsk gblb prx nel vow3 bar una en fondsen

NewB76
Forum elite
Forum elite

Bericht door NewB76 »

aankoop van een beheerder
https://www.fsma.be/nl/node/289370
Brahim_av liked last!

Brahim_av
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 337

Bericht door Brahim_av »

07:08 (09-09) - Bron: Reuters
Sept 9 (Reuters) - Ucb SA :
* POST-HOC ANALYSES OF FRAME, ARCH, STRUCTURE PHASE 3 TRIALS USING 3D MODELLING TECHNIQUES SHOWED
SIGNIFICANT CORTICAL, TRABECULAR BONE IMPROVEMENTS DURING 1ST YEAR IN ROMOSOZUMAB-TREATED PATIENTS

* ROMOSOZUMAB-TREATED PATIENTS ACHIEVED GREATER INCREASES IN CORTICAL VOLUMETRIC BMD (CVBMD),
CORTICAL THICKNESS (CTH), CORTICAL SURFACE BMD (CSBMD) AND TRABECULAR VOLUMETRIC BMD (TVBMD)

* DATA FURTHER DEMONSTRATED THAT PATIENTS AT HIGH RISK OF FRACTURE MAY BENEFIT MOST FROM TREATMENT
WITH ROMOSOZUMAB FIRST, FOLLOWED BY AN ANTIRESORPTIVE
Forza Azzurra liked last!
Interesse in: Vertex Pharmaceuticals, UCB, X-Fab, Materialise & Azelis Group.

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2032

Bericht door jean de florette »

• Credit Suisse verlaagde het koersdoel voor UCB van 86 naar 68 euro en het advies ging van “Neutral”
naar “Underperform”. (Bolero)

Oeps....
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...

NewB76
Forum elite
Forum elite

Bericht door NewB76 »

CS heeft blijkbaar de ganse farma-sector nagekeken .
Enkel Roche kreeg een positive aanbeveling met koerdoel-verhoging van 350 naar 375.
Koersdoel van Sanofi daalde van 110 naar 106 euro en bij GSK van 1630 naar 1430 pence.
En bij UCB werden de cijfers dan maar ineens negatief geruild. ( van 86 naar 68 ) Hopelijk volgende keer andersom !
Ook Astrazeneca kreeg een aanbevelingsdaling !
Brahim_av liked last!

NewB76
Forum elite
Forum elite

Bericht door NewB76 »

Uit Bolero
Citigroup verhoogde het koersdoel voor UCB van 74 naar 75 euro en het advies ging van “Sell” naar
“Neutral”.

Plaats reactie