Unitronics

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
rikvanlooy
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 60

Re: Unitronics

Berichtdoor rikvanlooy » 25 Apr 2019 09:46

candy kain schreef:Kan er iemand een link naar dat tax-ruling document in een bericht plaatsen indien dit al beschikbaar is aub ?
Bedankt !

Op zich was Unitronics helemaal niet verplicht om werk en geld te investeren in die ruling. Ik ken geen enkele buitenlands bedrijf dat dit al gedaan heeft voor zijn buitenlandse aandeelhouders.

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen

powered by Surfing Waves

candy kain
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 8

Berichtdoor candy kain » 02 Mei 2019 20:46

Onlangs bericht gestuurd naar KBC bolero met de vraag om op basis van het ruling-document de boeking met de onterecht ingehouden R.V. terug te draaien en terug op rekening te storten.
Net bericht gekregen dat banken zelf niets doen, maar dat ik me moet richten tot de belastingsdiensten in Brussel om het bedrag te recupereren. Ben benieuwd hoelang dit gaat duren alvorens die 3000 €
terug op mijn rekening staat..
Heeft iemand eenzelfde ervaring meegemaakt ondertussen

Ivan
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1

Berichtdoor Ivan » 02 Mei 2019 21:14

IK!

Nu ben ik bezig via KBC om dit op te lossen.
Blijkbaar niet zo eenvoudig!
Zelfs de fiscus al gebeld in Brussel, die wisten het ook niet, hoor eens bij je lokaal belastingskantoor zeiden ze daar.
Indien meer info, dan deel ik het mee aan jullie.

josymar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 95

Berichtdoor josymar » 02 Mei 2019 21:20

Het was te verwachten dat dat een puinhoop en bureaucratische nachtmerrie zou worden.
Zoals Rikvanlooy al heeft geschreven, ik heb mijn aandelen bij Binckbank en die zijn zo wijs geweest om geen roerende voorheffing in te houden.

DOVANO
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 0

Berichtdoor DOVANO » 03 Mei 2019 10:29

Mijn bank (VDK) zegt dat het voorlopig wachten is op de instructies van Febelfin en dat kan nog 1 à 2 maanden duren.
Maar het zal hoogstwaarschijnlijk moeten gebeuren via een bezwaarschrift aan de belastingen.
Dit zal dan inderdaad een lang verhaal worden...

rikvanlooy
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor rikvanlooy » 07 Mei 2019 14:00

Ivan schreef:IK!

Nu ben ik bezig via KBC om dit op te lossen.
Blijkbaar niet zo eenvoudig!
Zelfs de fiscus al gebeld in Brussel, die wisten het ook niet, hoor eens bij je lokaal belastingskantoor zeiden ze daar.
Indien meer info, dan deel ik het mee aan jullie.

Bel eens naar Febelfin en leg het daar uit. Zij kunnen dan contact opnemen met je bank. Febelfin kent het Unitronics dossier. Febelfin zou wel eens nuttig kunnen zijn. Eventueel ook de ombudsdienst voor de financiële diensten raadplegen. Voor een officiële klacht bij de ombudsdienst moet je eerst klacht indienen bij uw bank. De ombudsdienst kan bemiddelen. De banken doen moeilijk, maar ze kunnen dit ook eenvoudig oplossen.

rikvanlooy
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor rikvanlooy » 07 Mei 2019 14:04

DOVANO schreef:Mijn bank (VDK) zegt dat het voorlopig wachten is op de instructies van Febelfin en dat kan nog 1 à 2 maanden duren.
Maar het zal hoogstwaarschijnlijk moeten gebeuren via een bezwaarschrift aan de belastingen.
Dit zal dan inderdaad een lang verhaal worden...

Dit is enkel voor de piste "nieuwe wetgeving". Voor Unitronics is er een ruling en dat hoeft helemaal geen maanden te duren.

DOVANO
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor DOVANO » 15 Mei 2019 19:08

Mijn bank zegt dat als er sprake is van een ruling dat we Unitronics moeten contacteren en vragen of ons ze kunnen helpen...
Heeft er iemand een idee wie we kunnen contacteren ? Eventueel een mailadres ?

josymar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 95

Berichtdoor josymar » 15 Mei 2019 20:49

U vindt alles wat u wil weten, op de website van Unitronics.

Advance tax ruling confirms that the receipt of Utron shares upon the spin-off does not trigger taxable income in the hands of the Belgian shareholders
We are pleased to announce that our Belgian counsel was successful in obtaining an advance tax ruling (with reference 2019.0209) confirming that the Utron spin-off does not give rise to any Belgian dividend withholding taxes in the hands of the Unitronics’ individual shareholders having their tax residency in Belgium.
Belgian shareholders can present the tax ruling to their respective financial intermediaries to receive the Utron shares free of withholding tax.
In case a Belgian financial intermediary nevertheless withheld Belgian tax upon the spin-off, the Belgian shareholders are entitled to submit a tax complaint requesting for a refund of the withholding tax levied with the competent Belgian tax authorities. The claim to refund the tax is subject to a statute of limitation of five years which starts to run on the 1st of January of the year in which the withholding tax was paid.
If you would like to receive a copy of the advance tax ruling, please send your request to investors@unitronics.com together with an official document demonstrating your shareholding.

DOVANO
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor DOVANO » 22 Mei 2019 19:06

Heb de ruling aangevraagd bij Unitronics en al na 1 dag gekregen...heeft er al iemand meer nieuws van Febelfin (geen antwoord gekregen) of zijn bank ?