Unitronics

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
josymar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 93

Re: Unitronics

Berichtdoor josymar » 11 Feb 2019 15:17

Wat betreft de splitsing van het aandeel, waarop Belgische aandeelhouders 30% roerende voorheffing moeten betalen als geen actie wordt ondernomen. In de Standaard stond vorige week een artikel over de voorwaarden waaraan de aandelensplitsing moet voldoen om te worden vrijgesteld van die roerende voorheffing. Als ik het goed begrijp, moet het bedrijf enkel aantonen dat het geen uitkering in een of andere vorm betreft. Is de ceo daarvan op de hoogte en zou hij het nodige willen doen? Voelt rikvanlooy zich geroepen om dat ter harte te nemen?
Zo niet, zullen we na de splitsing 30% roerende voorheffing moeten betalen op (als ik het goed heb) de 2 aandelen.

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen

powered by Surfing Waves

rikvanlooy
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 60

Berichtdoor rikvanlooy » 12 Feb 2019 09:21

josymar schreef:Wat betreft de splitsing van het aandeel, waarop Belgische aandeelhouders 30% roerende voorheffing moeten betalen als geen actie wordt ondernomen. In de Standaard stond vorige week een artikel over de voorwaarden waaraan de aandelensplitsing moet voldoen om te worden vrijgesteld van die roerende voorheffing. Als ik het goed begrijp, moet het bedrijf enkel aantonen dat het geen uitkering in een of andere vorm betreft. Is de ceo daarvan op de hoogte en zou hij het nodige willen doen? Voelt rikvanlooy zich geroepen om dat ter harte te nemen?
Zo niet, zullen we na de splitsing 30% roerende voorheffing moeten betalen op (als ik het goed heb) de 2 aandelen.

De CEO weet dit al lang. Hij probeert dit in orde te krijgen. BTW : In welke editie stond dit artikel (welke dag ?) in de krant ?

josymar
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor josymar » 12 Feb 2019 09:45

Dat weet ik niet meer. En ik heb het ook niet teruggevonden in de digitale versie van de krant. Is dat voor jou belangrijk? Dan moet ik alle kranten uithalen en proberen het terug te vinden.

josymar
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor josymar » 12 Feb 2019 10:13

Zoals de zaken er nu voorliggen, vrees ik dat we niet zullen ontsnappen aan de roerende voorheffing.

In de URL https://www.spaargids.be/forum/aandelen ... 18849.html lees ik dat er geen roerende voorheffing verschuldigd is bij een aandelensplitsing, maar wel in geval van een split-off.

In de URL https://www.spaargids.be/forum/spin-off ... 18827.html wordt een schrijven van de fiscus aangehaald. Blijkbaar vindt zelfs de fiscus dat die situatie onrechtvaardig is en doet ze een voorstel om de roerende voorheffing onder bepaalde voorwaarden te laten vallen. Dat schrijven dateert van oktober 2018 en is nog niet door de regering goedgekeurd.

Laten we hopen dat de split-off zolang mogelijk wordt uitgesteld. Anders ziet het er niet goed uit voor Belgische aandeelhouders.

josymar
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor josymar » 14 Feb 2019 13:28

Nog een ervaring van een andere gebruiker i.v.m. spin-off:
"Alleen bij de afsplitsing van ZTS bij PFE ben ik er aan ontsnapt omdat PFE toen de moeite gedaan had om via Ierland een speciale constructie op te zetten. Niet elk bedrijf doet die inspanning."

Gentse strop
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 204

Berichtdoor Gentse strop » 19 Feb 2019 22:15

josymar
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor josymar » 20 Feb 2019 10:25

Unitronics heeft net een bericht verspreid waarin ze schrijven: " there is no certainty that the split will be carried out".

rikvanlooy
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 60

Berichtdoor rikvanlooy » 25 Feb 2019 12:25

josymar schreef:Unitronics heeft net een bericht verspreid waarin ze schrijven: " there is no certainty that the split will be carried out".

Dat is gewoon "indekken" door het management. De spin-off komt er zeker. Gelukkig zullen wij geen RV moeten betalen (zie ook artikel De Tijd). Ondertussen is Unitronics weer 6,43 euro weer waard. Dat is 8 % onder zijn top. De spin-off en de vele contracten zouden er moeten voor zorgen dat het aandeel nog meer stijgt de volgende jaren. Niets verkopen, zou ik zo zeggen. Het enige dat we moeten doen, is geduldig zijn. Dat geldt ook voor Payton Planar Magnetics. Ik denk niet dat we veel geld zullen verliezen de volgende jaren op die 2 aandelen. Eigenlijk mogen we in onze handjes klappen dat we zo'n superaandelen in onze portefeuille hebben.

josymar
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor josymar » 28 Feb 2019 10:07

Rikvanlooy, waar haal jij die informatie? Hoed af. Heb net bericht gekregen dat het aandeel inderdaad zal worden gesplitst op 12 maart, en dat de aandelen Utron 2 dagen later zullen worden genoteerd.

Gentse strop
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 204

Berichtdoor Gentse strop » 28 Feb 2019 11:36

Enkele vraagjes

- hoe wordt de afsplitsing berekend, hoeveel aandelen krijg je van Utron?
- welke koersinvloed zal dit hebben op de unitronics-aandelen na de splitsing zelf?
- welke koers krijgt Utron? Hoe wordt die berekend?
- zullen wij nu nog kosten moeten betalen in België (RV) nu ze dit wilden afschaffen?

Bedankt voor de antwoorden!
Mvg