Unitronics

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Gentse strop
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 140

Re: Unitronics

Berichtdoor Gentse strop » 20 Jan 2018 20:22

Ik heb voorlopig nog alles... Maar wanneer het budget niet opbrengt staat het geparkeerd, wat ik hekel bij aandelen. De resultaten voor Q3 waren alvast goed, ik kijk uit naar wat Q4 een het jaar 2017 gebracht heeft. Erna beslis ik of ik een deel van de hand doe of verder blijf.
Wat wel opvalt, de koers blijft inderdaad aanmodderen en precies niet boven die 225O geraakt.

Het is dus wat afwachten wat unitronics betreft! Hoop binnenkort toch eens die grens doorboord te zien!

Gentse strop
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Gentse strop » 22 Jan 2018 15:56

Na een kleine technische analyse zit de koers wat vast, een uitbraak zal niet lang meer op zich laten wachten. De koers zal nu een richting moeten kiezen.
Volgens mijn bekijk is de eerstvolgende weerstand op 2101 en op 2225. Gaan we daardoor dan weten we wat de koers zal doen...

candy kain
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 8

Berichtdoor candy kain » 22 Jan 2018 19:20

gentse strop,

mag ik vragen bij welke broker/bank jouw aandelen staan ?

ik had er een deel bij bnp-Paribas staan maar daar heb ik rond september 17 de boodschap gekregen om ze voor eind 2017 te verkopen dan wel te transfereren naar een andere bank/broker.

nu staan de mijne allemaal bij bolero.

josymar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 81

Berichtdoor josymar » 22 Jan 2018 19:30

Vraag is weliswaar niet aan mij gericht, maar mijn antwoord kan toch relevant zijn. Mijn aandelen staan bij Binckbank. Had die ook via hen gekocht. Allicht daarom biedt Binckbank die service aan (maar niet met volle goesting, want waarschijnlijk niet rendabel voor hen). Of zij bereid zijn aandelen van een andere broker over te nemen, weet ik niet. Vragen kost niets.

Gentse strop
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Gentse strop » 22 Jan 2018 20:14

candy kain schreef:gentse strop,

mag ik vragen bij welke broker/bank jouw aandelen staan ?

ik had er een deel bij bnp-Paribas staan maar daar heb ik rond september 17 de boodschap gekregen om ze voor eind 2017 te verkopen dan wel te transfereren naar een andere bank/broker.

nu staan de mijne allemaal bij bolero.

Ik zit bij Binckbank maar bekijk het aandeel via 4-traders.com. Daar kan je mooie grafiekjes bekijken en zelf lijntjes trekken! Via Binckbank zie ik niks, enkel de delisting, en ik weet dat ik zelf binckbank moet contacteren indien ik aandelen van Unitronics wens te verkopen, want wijzelf kunnen dit niet meer.
Hopende je hiermee van dienst te zijn, anders vraag gerust!

rikvanlooy
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 48

Berichtdoor rikvanlooy » 24 Jan 2018 14:38

Gentse strop schreef:Na een kleine technische analyse zit de koers wat vast, een uitbraak zal niet lang meer op zich laten wachten. De koers zal nu een richting moeten kiezen.
Volgens mijn bekijk is de eerstvolgende weerstand op 2101 en op 2225. Gaan we daardoor dan weten we wat de koers zal doen...

TA heeft geen enkele zin bij dit aandeel. Het volume is veel te laag. Eén verkooporder kan het aandeel naar beneden halen. Die daling van de aandelenkoers betekent dan niet onmiddellijk dat dit bedrijf niet beloftevol zou zijn.

Ik zit in dit aandeel voor de lange termijn (nog minstens 5 jaar). Eigenlijk hebben ze het ons gemakkelijk gemaakt. Wij moeten gewoon wachten op de delisting of op de verkoop van het bedrijf. We weten dat het zal gebeuren (FIMI doet dit bij al hun bedrijven).

Ik zou mij niet te veel zorgen maken. Dat doen ze ook niet bij het bedrijf. De huidige aandelenkoers zegt niets over de uiteindelijke verkoopprijs.

Het is natuurlijk niet leuk om een daling te zien van 7 (in Israël) naar 5 EUR, maar we hebben nog zo'n dalingen meegemaakt in het verleden. Daarenboven heb ik zo het vermoeden dat je op dit moment geen verlies hebt op dit aandeel.

josymar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 81

Berichtdoor josymar » 24 Jan 2018 14:50

Ik heb zeer zwaar belegd in Unitronics. Ik vind het dan ook altijd leuk om mails van Rikvanlooy te lezen. Die zijn altijd positief en steken me een hart onder de riem.
Ik hoop dat hij gelijk heeft. Maar het is niet omdat FIMI dat totnogtoe met alle andere bedrijven heeft gedaan, dat ze dat ook zullen kunnen doen met Unitronics. Stel dat de automated parking solutions van Unitronics de verwachtingen niet inlossen?

Gentse strop
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Gentse strop » 24 Jan 2018 21:46

rikvanlooy schreef:
Gentse strop schreef:Na een kleine technische analyse zit de koers wat vast, een uitbraak zal niet lang meer op zich laten wachten. De koers zal nu een richting moeten kiezen.

TA heeft geen enkele zin bij dit aandeel. Het volume is veel te laag. Eén verkooporder kan het aandeel naar beneden halen. Die daling van de aandelenkoers betekent dan niet onmiddellijk dat dit bedrijf niet beloftevol zou zijn.

Ik zit in dit aandeel voor de lange termijn (nog minstens 5 jaar). Eigenlijk hebben ze het ons gemakkelijk gemaakt. Wij moeten gewoon wachten op de delisting of op de verkoop van het bedrijf. We weten dat het zal gebeuren (FIMI doet dit bij al hun bedrijven).

Ik zou mij niet te veel zorgen maken. Dat doen ze ook niet bij het bedrijf. De huidige aandelenkoers zegt niets over de uiteindelijke verkoopprijs.

Het is natuurlijk niet leuk om een daling te zien van 7 (in Israël) naar 5 EUR, maar we hebben nog zo'n dalingen meegemaakt in het verleden. Daarenboven heb ik zo het vermoeden dat je op dit moment geen verlies hebt op dit aandeel.

Je hebt idd een punt met het lage volume. Niettegenstaande had ik dit niet verwacht bij Unitronics na de bemoedigende resultaten van Q4. Ik zit zeker niet met verlies, zelfs een mooie winst, maar heb nu de indruk dat mijn geld "geparkeerd" staat en heb andere opportuniteiten op het oog, waarin ik wil uitbreiden, maar langs de andere kant weet ik dat je Unitronics niet meer terug kan aanschaffen. Dus voorlopig hou ik ze bij.
De uitspraak dat Fimi al zijn bedrijven verkoopt wist ik niet, we zien wel of er iets op ons afkomt of niet!

Gentse strop
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Gentse strop » 25 Jan 2018 21:49

Vandaag groot volume, zeker voor Unitronics zijnde?

rikvanlooy
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 48

Berichtdoor rikvanlooy » 26 Jan 2018 13:43

Gentse strop schreef:Verkoop door FIMI

FIMI is gekend om excellente verkopers te zijn van bedrijven waarvan ze eigenaar zijn (ook Coucke heeft dat goed gedaan).

http://www.fimi.co.il/about-fimi

Op hun site kun je lezen dat ze tot nu toe 56 verkopen gedaan hebben (op in totaal 86 investeringen). Ook de andere bedrijven zullen worden verkocht. FIMI blijft nooit langer dan 8 à 10 jaar eigenaar van een bedrijf. Dat is hun specialiteit.

"Since its founding by Ishay Davidi in 1996, FIMI has successfully completed 86 investments, executed 56 exits with total transaction value of more than $4.5 billion, and raised six funds. By both local and global standards, FIMI’s performance is exceptional. Preqin, the alternative assets industry’s leading source of data and intelligence, ranks FIMI as one of the top funds worldwide in terms of long-term return for investors."

Een vijftal mensen hebben maandenlang Unitronics doorgelicht. Hun grondige methode heeft er voor gezorgd dat FIMI bijna geen enkele misrekening gemaakt heeft (op zo'n totaal van 86 investeringen). We moeten al ongelooflijke pech hebben om bij de 1 à 2 % fouten te zitten.

"FIMI systematically monitors, investigates and evaluates potential investments. Before making an investment, FIMI thoroughly analyzes the company, assesses risks and performs a comprehensive downside analysis. FIMI’s team also meets with the company’s owners and executive team.

FIMI usually looks for Israeli and Israeli-related companies that are mature, have significant revenue and run a profitable operation. It invests in companies with significant growth potential and tangible growth engines. FIMI seeks companies with a solid and highly motivated management team in place.

FIMI prefers to invest in companies in which it can create value. FIMI excels in its ability to understand the operational and strategic challenges and opportunities of businesses. This understanding then enables FIMI to provide guidance and support that helps the companies realize their full potential."
josymar liked last!